Ne aranyat,valutát,Munkácsy-t...Landyt vegyél!!!
Szöveges ítélet
Azt tudtátok,hogy Amerikában,Kanadában,Dél-Afrikában egy igazi gazdag,sikeres ember nem új autóval hanem öreg veteránnal jár?
A gyári állapotú öreg gépek képviselik az igazi értékrendet,az életérzést,a stilust.
Ahogy egy Santa Monicai golf-club elengethetetlen része egy Porsche 356,(nem Replica),úgy egy baráti „brájolás”alkalmával(hoz)vagy egy hegyvidéki túra elengedhetelen része egy eredeti,öreg(seria I,II,III)Landy,azaz Land-Rover!!
Ez már a 2.Landy-m,nehezen váltam meg az elsőtől.Van itthon egy cég,akik külföldről hozzák be a még alapnak jó példányokat-Landycenter-és szinte gombokért van hozzá használt alkatrészük!
Tőlük vásároltam, rom állapotban.
A „mobilén” egyébként olyan 1,5-3 ezer euroért lehet találni menthető példányokat.
Szerencsére,az új alkatrészek sem horror árúak(szemben az elöbb emlitett P356-sal,bár a piaci árukat sem lehet összehasonlitani..),én egy angol oldalon rendeltem mindent.
A postaköltség viszont nem volt olcsó,bár két nap alatt ideért.
Sokan azt hiszik,hogy egy gép eredeti állapotba hozása pár hónap,elég egy új „kabát”-festés,egy kis spriccgit,polir,aztán möhet OT-vizsgára.
Az új rendszer bevezetése óta egy(ugyanaz )veterános ember van minden vizsgaállomáson,tehát nem működik az a változat,hogy megbukik Veszprémben,akkor átmegy Egerben(igen,van újra ott is),hisz ugyanaz a megbizott látja!
A teljesen rendbehozott gép -szinte-sosem hozza be a ráforditott pénzt/időt a piacon!
Nem nehéz kiszámolni,hogy a napi 8 órában,a minimális 2e ft rezsióradijat figyelembe véve,egy év munkája mennyi összeget tesz ki…
A teljes szétszedés után elvittem az alvázat,és a fém alkatrészeket homokfúvóztatni.
Itt sokat lehet rögtön spórolni,mert Pest környékén 200e ft körűl beszélnek,míg egy kis vidéki községben-Helvécián-24e ft-ért csinálták,és –gondolom-nem bukott rajta a mester.
A fém alkatrészek vagy krómozva,polirozva..vagy nikkelezve/horganyozva lettek.
Mondanom sem kell,itt is óriásiak a különbségek,a munkadijakat illetően!!!
Az alváz,és a „body”újrafényezése látványos munka,az anyagi része is.
Volt olyan festő,akinek úgy fogott a ceruzája,hogy:”ja,ez veterán,akkor 700 eft!”
Ja,rengeteg hitel a festőkamrán,10-alkalmazott,minden hitel,ki kell keresni az árat!!!
A munka pontosan annyi,mint egy szakadt 20 éves autón-elemenként 15/20e,nem metál.
.
A kis poros, garázsos festés után kipolirozott „falusi” aranykezű szaki meg 150e!!!!
Hibalista
- Semmi sem működött,bontóból lett "ki"mentve!
Ide hordtam szervizbe
SELF!
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |