A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » 88, 109 (1963-1986)

88, 109 Series III  

Az ítélet értékelése
4,3(6 db)

Fapados élvezet

Szöveges ítélet

Lehet kicsit elfogult leszek,de ezen tanultam vezetni valamikor 10-11 évesen.

2003 körül jött az ötlet édesapámnak, hogy le kellene cserélni az akkor használt Citroen BX-et,ami inkább megbízhatatlan pénznyelő volt mint megbízható családi autó.A cél egy nagy,olcsón fenntartható,mindennapos használatra alkalmas gép volt,kisbuszok előnyben.
Aztán hirtelen megtalálta ezt a Series-t és szerelembe esett,egyetlen racionális érv sem szólt mellette a család a haját tépte.
Se szükségünk,se lehetőségünk nem volt hogy arra használjuk amire egy ilyen traktor tervezve volt,tehát megvette :)
(egy kikötés volt,hogy cserébe leszokik a cigiről...szigor van na,azóta csak a ház mögött mer rágyújtani :D )

2012-ig édesapám használta kezdetben még munkába járásra,de idővel lett mellé egy Discovery és különböző céges autók,így egyre jobban háttérbe került.Végül megszereztem a jogsit és az autó újra előkerült a garázsból,
nem is akartam a sokkal újabb Discovery-t használni többet.

Az autó a mai forgalomba nem való,mindennapos használatra nem ajánlom,mégis hatalmas élmény vele minden megtett km.
2,3-as dízel motortól senki nem számítson egetverő adatokra,az utazósebesség
70-75 km/h,efölött már nem nagyon szeret menni és nem is ajánlott.
A 4 dobfék ami egy körös rendszeren volt inkább csak lassítómű,főleg esős időben erősen előre kellett gondolkodni és időben fékezni.Az egyenesfutásról
az autóval kapcsolatban inkább ne beszéljünk.
A kapcsolható összkerék meghajtásnak és a dízel motornak hála,méreteihez képest nem fogyasztott sokat: közúton 10 liter körül,terepen meg nem nézi az ember, de 15 liter körül lehetett terepviszonyoktól és használattól függően.
Amikor hozzám került már ki volt cserélve a motor egy felújítottra így azzal nem volt problémám.Vizet és olajat kellett csak figyelni.

A váltó: 4 sebességes manuális,felezővel.Az első hajtás kapcsolásához ki kellett szállni kézzel eltekerni a szabadonfutót és a váltó melletti sárga kart lenyomni,emellett volt a felező váltókarja.Sajnos difizár nem volt benne.

A laprugóknak hála üresen eléggé kemény volt a futómű,de ha már megvolt pakolva vagy benne ültünk 5-6-an akkor ez javult és nem rázott annyira.
Az autó nagy hátránya, hogy a létra alváz iszonyatos módon tudott rohadni,ezt igyekeztünk kordában tartani,javítani, védeni de a teljes felújításra nem került sor sajnos.
A kasztni egyébként alumínium így nem sok baj van vele.

Beltér és "kényelem":
2 padsor volt benne így papíron 6 személyes volt, bár elöl inkább csak 2 embernek volt elég a hely a váltó miatt.A csomagtér hatalmas nem volt olyan dolog amit ne tudtam volna belezsúfolni.
Rádió nem volt benne de úgysem hallottuk volna a dízeltől így nem is hiányzott a biztonsági öv viszont igen(egy kis hamis biztonságérzetet adott volna :).Fűtés tulajdonképpen nem létezett,de amennyi hézag és lyuk volt rajta nem is nagyon tartotta volna meg a meleget.Nyáron viszont kibírható volt benne hála a sivatagi tetőnek az elöl és a fej fölött található zárható szellőzőknek,illetve az első ajtókból 2 anya letekerésével kilehetett egyben emelni a az ablakkeretet.
A tető egyébként leszerelhető csak be kellett volna szereznem 2 szétszedhető hátsó ajtót illetve hátra egy lehajtható csomagtér ajtót.
Nyáron problémát csak az okozott, hogy hosszútávon annyira tolta a meleget a motor a jobb lábamra,hogy egy idő után elég zavaró tudott lenni.Ezen még esetleg a kézi gázkarral lehetett segíteni de ezt forgalomban nem szerettem mert ahhoz h elvegyem a gázt le kellett kézzel nyúlkálni amit kicsit balesetveszélyesnek tartottam.

A gépet igazán terepen volt élmény vezetni,bár elég gyengécske volt a motorja, kis gondolkodással mindenhol elment,de a difizár hiánya azért érezhető volt.
Alapjában véve nem egy bonyolult autó a legtöbb dolog egy átlag garázsban javítható rajta,alkatrészt is lehet kapni ha máshonnan nem akkor ebay-ről.
Soha nem hagyott az út szélén,gondolkodás nélkül elindultam vele bárhova(ha nem kellett sietni :D )
Télen 0 fok alatt a hidegindítás okozott néha kellemetlenséget,de ezt leszámítva mindig indult.
Leállítani nem a gyújtáskapcsolóval kellett hanem egy kart kellett kihúzni ami lefullasztotta a motort.Ha ezt nem toltad vissza leállítás után akkor tudott izzasztó perceket okozni hogy miért nem akar indulni:).
Megbízhatóságnak ellentmondhat a motorcsere de azt tudjuk be inkább emberi hibának.
Hobbiautónak tökéletes,ha valaki tud élni a kompromisszumokkal és nem a kanyarokat akarja vadászni.Garantált hogy mindenki megjegyzi magának,ilyet normális ember nem vesz,tehát tervezem már a következőt...
Sajnos szükség lett egy másik autóra,így mennie kellett,de remélem a nem olyan távoli jövőben újra kerül egy a házhoz.

Hibalista

- motorcsere,meghalt az olajpumpa későn lett észrevéve menthetetlen volt sajnos - generátor(beázott belekerült valami kosz és leégett) 20 000 Ft - generátorház:többet is elfogyasztott a rázkódástól eltört a felfogatás - lengéscsillapító alsó rögzítése kb.1000 Ft - Kuplung mozgató szerkezetben egy kis alkatrész, a gyári évente eltört végül házilag lett megoldva így többet bírt - 2db vízcső,műszerfal világítás,kopó alkatrészek

Ide hordtam szervizbe

Nagy Sándor Törökbálint

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Hétvégéken haverokkal

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1980
Kényelem (2) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója? Discovery I 2,5TDi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover 88, 109 1963

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)