Fapados élvezet
Szöveges ítélet
Lehet kicsit elfogult leszek,de ezen tanultam vezetni valamikor 10-11 évesen.
2003 körül jött az ötlet édesapámnak, hogy le kellene cserélni az akkor használt Citroen BX-et,ami inkább megbízhatatlan pénznyelő volt mint megbízható családi autó.A cél egy nagy,olcsón fenntartható,mindennapos használatra alkalmas gép volt,kisbuszok előnyben.
Aztán hirtelen megtalálta ezt a Series-t és szerelembe esett,egyetlen racionális érv sem szólt mellette a család a haját tépte.
Se szükségünk,se lehetőségünk nem volt hogy arra használjuk amire egy ilyen traktor tervezve volt,tehát megvette :)
(egy kikötés volt,hogy cserébe leszokik a cigiről...szigor van na,azóta csak a ház mögött mer rágyújtani :D )
2012-ig édesapám használta kezdetben még munkába járásra,de idővel lett mellé egy Discovery és különböző céges autók,így egyre jobban háttérbe került.Végül megszereztem a jogsit és az autó újra előkerült a garázsból,
nem is akartam a sokkal újabb Discovery-t használni többet.
Az autó a mai forgalomba nem való,mindennapos használatra nem ajánlom,mégis hatalmas élmény vele minden megtett km.
2,3-as dízel motortól senki nem számítson egetverő adatokra,az utazósebesség
70-75 km/h,efölött már nem nagyon szeret menni és nem is ajánlott.
A 4 dobfék ami egy körös rendszeren volt inkább csak lassítómű,főleg esős időben erősen előre kellett gondolkodni és időben fékezni.Az egyenesfutásról
az autóval kapcsolatban inkább ne beszéljünk.
A kapcsolható összkerék meghajtásnak és a dízel motornak hála,méreteihez képest nem fogyasztott sokat: közúton 10 liter körül,terepen meg nem nézi az ember, de 15 liter körül lehetett terepviszonyoktól és használattól függően.
Amikor hozzám került már ki volt cserélve a motor egy felújítottra így azzal nem volt problémám.Vizet és olajat kellett csak figyelni.
A váltó: 4 sebességes manuális,felezővel.Az első hajtás kapcsolásához ki kellett szállni kézzel eltekerni a szabadonfutót és a váltó melletti sárga kart lenyomni,emellett volt a felező váltókarja.Sajnos difizár nem volt benne.
A laprugóknak hála üresen eléggé kemény volt a futómű,de ha már megvolt pakolva vagy benne ültünk 5-6-an akkor ez javult és nem rázott annyira.
Az autó nagy hátránya, hogy a létra alváz iszonyatos módon tudott rohadni,ezt igyekeztünk kordában tartani,javítani, védeni de a teljes felújításra nem került sor sajnos.
A kasztni egyébként alumínium így nem sok baj van vele.
Beltér és "kényelem":
2 padsor volt benne így papíron 6 személyes volt, bár elöl inkább csak 2 embernek volt elég a hely a váltó miatt.A csomagtér hatalmas nem volt olyan dolog amit ne tudtam volna belezsúfolni.
Rádió nem volt benne de úgysem hallottuk volna a dízeltől így nem is hiányzott a biztonsági öv viszont igen(egy kis hamis biztonságérzetet adott volna :).Fűtés tulajdonképpen nem létezett,de amennyi hézag és lyuk volt rajta nem is nagyon tartotta volna meg a meleget.Nyáron viszont kibírható volt benne hála a sivatagi tetőnek az elöl és a fej fölött található zárható szellőzőknek,illetve az első ajtókból 2 anya letekerésével kilehetett egyben emelni a az ablakkeretet.
A tető egyébként leszerelhető csak be kellett volna szereznem 2 szétszedhető hátsó ajtót illetve hátra egy lehajtható csomagtér ajtót.
Nyáron problémát csak az okozott, hogy hosszútávon annyira tolta a meleget a motor a jobb lábamra,hogy egy idő után elég zavaró tudott lenni.Ezen még esetleg a kézi gázkarral lehetett segíteni de ezt forgalomban nem szerettem mert ahhoz h elvegyem a gázt le kellett kézzel nyúlkálni amit kicsit balesetveszélyesnek tartottam.
A gépet igazán terepen volt élmény vezetni,bár elég gyengécske volt a motorja, kis gondolkodással mindenhol elment,de a difizár hiánya azért érezhető volt.
Alapjában véve nem egy bonyolult autó a legtöbb dolog egy átlag garázsban javítható rajta,alkatrészt is lehet kapni ha máshonnan nem akkor ebay-ről.
Soha nem hagyott az út szélén,gondolkodás nélkül elindultam vele bárhova(ha nem kellett sietni :D )
Télen 0 fok alatt a hidegindítás okozott néha kellemetlenséget,de ezt leszámítva mindig indult.
Leállítani nem a gyújtáskapcsolóval kellett hanem egy kart kellett kihúzni ami lefullasztotta a motort.Ha ezt nem toltad vissza leállítás után akkor tudott izzasztó perceket okozni hogy miért nem akar indulni:).
Megbízhatóságnak ellentmondhat a motorcsere de azt tudjuk be inkább emberi hibának.
Hobbiautónak tökéletes,ha valaki tud élni a kompromisszumokkal és nem a kanyarokat akarja vadászni.Garantált hogy mindenki megjegyzi magának,ilyet normális ember nem vesz,tehát tervezem már a következőt...
Sajnos szükség lett egy másik autóra,így mennie kellett,de remélem a nem olyan távoli jövőben újra kerül egy a házhoz.
Hibalista
- motorcsere,meghalt az olajpumpa későn lett észrevéve menthetetlen volt sajnos - generátor(beázott belekerült valami kosz és leégett) 20 000 Ft - generátorház:többet is elfogyasztott a rázkódástól eltört a felfogatás - lengéscsillapító alsó rögzítése kb.1000 Ft - Kuplung mozgató szerkezetben egy kis alkatrész, a gyári évente eltört végül házilag lett megoldva így többet bírt - 2db vízcső,műszerfal világítás,kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Nagy Sándor Törökbálint
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hétvégéken haverokkal
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Discovery I 2,5TDi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |