A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lancia » Thesis (2002)

Thesis 2,4 jtd 

Az ítélet értékelése
4,0(7 db)

Misztikumot kedvelőknek ...

Szöveges ítélet

gk felszereltsége és a leírás között eltérés található (elektromos gyermekzár vs kézi, noha látszatra az elektromos müködik, lsd. visszajelzö LED, kapcsolók, ténylegesen kézzel kell m?ködtetni, továbbá a fedélzeti szgépb?l hiányoznak bizonyos menüpontok, mint a telefon cellainformáció, hanghívás)

Az autó igen kényelmes és csodálatos - ha m?ködik.

3 hónap alatt:
gk. akkumulátora ismeretlen okból 2* teljesen lemerül. bikázni kellett. Mivel minden elektomos, így a keszty?tartó is, az oda bezárt kézikönyvb?l a Fiat Assistance telefonszáma nem tudható meg. :-(( SPQR szervízvezet?je igen korrekt: vasárnap este sem zavar el, készségesen kinyomozza a szükséges telefonszámot.

A gk.-hoz adott "vésznyitó kulcs" gagyi m?anyag. Olyan szinten, hogy a szintén elektromos csomagtartó fedelet nem akarja nyitni, illetve az annyira feszül, hogy rizikós a kulcs állaga. Így els? alkalommal a szerel? csak a motortérbe "bemászva" tudott bikázni. Ugyanilyen kulcs elkészíttetése fémb?l: 5.000.- Ft. No, ez igazán bele kellett volna, hogy férjen a vételárba....

Ezután még "bejátszott" egy fedélzeti számítógép garanciális csere. CD olvasó nem működött, így a navigáció sem. Egyéb funkciók is saját szabad akaratuknak engedelmeskedve szolgálták (v. nem) kényelmemet. Telefon is eshetőlegesen.

Kb. 6 ezer kilométernél a gk. turbója bemondja az "unalmast". Menet közben, el?jel nélkül (nem vad vezetésnél, kk. gyerek a kocsiban) "engine control systaem fault" hibajelzés. Teljesítmény leesik, biztonsági üzemmód, max. seb. ezután akár 80 km is lehet. Ez autópályán történ? el?zésnél el?nyös, mármint a TB alapok számára, mert részemre már nem kell nyugdíjat fizetni.... Szervíz: eseti a hiba (ezt jelzi a számítógép), hibajelzést kiüti, korlátozást feloldja. Este a gk. újra kezdi, ? másként látja a hiba jellegét. Misztikus.... Az különösen, hogy a hiba javítása hosszadalmas, több alkatrész cserélgetése-próbája, ui. a hiba nem az, mint amit a számítógép beazonosít. A javítás idejére a szervíz kölcsön Thesis-t biztosított, s?t, a telefon nem garanciális hibáját is megoldotta, garancia keretén belül. (Igen pozitív a hozzáállásuk, csak a gyártóét tudnám feledni...)

2006. - folytatás:

Autó újra kezdi a "magától lemerül az akkumulátor" projektet. Ebben az évben már másodszor... Sebaj, kezdek rájönni, mikor teszi ezt. Először is a fedélzeti számítógép nem nullázza magát. Másodszor a középkonzol mögül halk surrogás hallatszik, mintha a CD olvasó, v. vmilyen ventillátor (számítógép hűtő?) pörögne. Akkor is, ha leveszem a gyújtást. Én nem jöttem rá, hogy mi ez. A nagyobb baj, hogy a szervíz sem. Mikor "lehalt" az akku, a rend is helyreállt egy pár hónapra....

2006. november 8.:
Elektromos problémák, lsd. akkulemerülést fentebb felsorolt megelőző jelek mutatkoznak hét eleje óta, megfüszerezve a hidegindításkor esetenként kiírt "Varioster fault" üzenettel, ami 2-3 sec. után eltűnik. Az hab a tortán, hogy a navi CD-t beveszi, de többet nem adja ki. Rákérdez, hogy biztos ki akarom-e venni. De nem adja... Sebaj, kocsi hét elején szervízbe bejelent, időpont hét végére. Nem baj, elmegy addig, komoly hibát nem tapasztalok. A Thesis viszont másként gondolja.... Hét közepén késő este gond nélkül indul. Kb. 15 km után műszerfalon piros akku lámpa megjelenik. Na, gondolom, a hátralevő 5-6 km-t én akkor is elfurikázom, ui. töltés volt. Hát nem... Minden előzmény nélkül a kocsi szervója is felmondta a szolgálatot. Ez azért jó, mert 60 km/h körül szervó nélkül igen kevéssé kormányozható, viszont testépítésre igen kiválóan alkalmas, erősíti a karizmokat. (Először a turbóval, majd a szervóval próbál ölni...). Éjszakai program: várjuk az autómentőt, ui. ez kihalt helyen történik, legalább ne lopják szét reggelre (bár lehet, hogy ezt kellett volna hagyni...). Most kb. egy hete szervízben várja sorsa jobbra fordulását. Egyre erősebben fogalmazódik bennem a megoldás: felgyújtani v. bányatóba lökni... Mert abban nem reménykedhetek, hogy ezt valaki magáévá teszi. Az ui. orvosi eset, aki ilyet lop... Nem vagyok műszaki, szervíz szerint egy gyári görgő a vezérműláncnál gyári hibás, az okozott mindent eddig...

2007.03.16
A gépkocsi nem ismeri fel a saját keyless rendszerét, pontosabban a rádiós kütyüt. No nembaj, behatolok a kis műanyag kulcsocskával. Hiába teszem a rádiós kütyüt az autó előírt pontjára, nem ismeri fel, nem lehet indítani... De a riasztó legalább kifogástalanul működik... Rémlik, hogy a kulcs újraprogramozása a használati útmutatóban szerepel... De az a kesztyűtartóban, ami gyújtás nélkül nem nyitható... Gk. trailer-en szervízbe, ott újraprogramozás... De, hogy a rendszer miért felejtette el a kódokat??? (Hab a tortán, hogy a számítógép CD olvasója a mai napig nem működik. 7-8 CD betöltés után talán egyszer ismeri fel a CD-t, addig hibaüzenetet ír. Most legalább ismét felvetettem hibaként, a 3 év jótállásba még belefér...) Tulajdonképpen már egészen megszoktam, hogy kb. negyedévente pár napra a szervíz miatt nélkülözöm a kocsit. Sőt, ekkor legalább megnyugszom, hogy ez alatt a pár nap alatt normális, működőképes autót használhatok. Igaz, nem ilyen kényelmeset (pl. Volvo), de legalább nem kell aggódnom, mit talál ki a Thesis. Igen rossz választás volt, így utólag...

2007. március 27.
Lassan rosszabb, mint egy rémálom. Én meg mehetek blogírónak. Már megsem lepődtem, hogy közel egy héttel az előző szervíz után, újból nem nullázza le magát a fedélzeti számítógép és a gyújtás lezárása után a fedélzeti számítógép felől zaj hallatszik, vmilyen ventillátor v. CD egység???. No, itt újbóli akkumerülés tényállása látszik bekövetkezni... Gk. szervízbe el. Mit tesz Isten, hát nem bejött! Kár, hogy nem az ötös a lottón, bár azt tudnám ilyen valószínűséggel előrejelezni. Ráadásul már bent a szervízben! Azért volt bennem egy kis káröröm! Főleg, hogy a merüléssel együtt újból elfelejtette a kulcskódokat... Közel egy hét javítás, újrakódolás... Eredmény: fedélzeti számítógép csere, garanciálisan, ára nagyságrendileg 600.000. Meg szoftverfrissítés. Nem lehet, hogy MS Windows alapon működik? Kevesebb, mint két és félév alatt másodszor... Értékében a garanciális javítások kb. lehetnek vagy 2 millióban a Fiatnak... Tehát majdnem 15%-a a gk. árának. Ezek vajon miből élnek??? Ha ez így megy, lassan egy új kocsi lesz alattam... Viszont a motor, a kocsi kényelme - ha a gk. éppen hajlandó működni, lenyűgöző. De soha többé olasz autót. Olasztól ezután max. spagettit.

Apróságok:
*kézikönyvben írt tulajdonságok (gyerekzár, telefon menüpontok) hiánya. Tudom, sok ember örül, ha az a legnagyobb gondja, hogy egyáltalán ilyen probléma felmerülhet, azonban a gépkocsi megítéléséhez izgalmas apróságok. Egyszer?en: nem azt kapod, amiért fizetsz...
*Ha az ember nem akarja a navigációs rendszert használni, esetenként kell kikapcsolni. Nem igazán probléma, csak idegesít? minden induláskor 2 sec.-ig nyomkodni a gombot, hogy ne nézzem az üres térképmez?t.
*A kocsi kulcsnélküli, esetenként "visszanyit", nem hajlandó tudomásul venni, hogy be van zárva és kész (igen ragaszkodó, olyan, mint egy szeszélyes n?). Ilyenkor idegörl? próbálkozás, hogyan lehet bezárni (újra gyújtás, stb. 5-10 alkalom). Hiba nem reprodukálható, eseti és véletlen. Sajnos a szervízben nem akar jön el?.
* A fedélzeti számítógép/navigáció esetenként lefagy. Ez jó, mert szinte reset-elhetetlen. Gyújtás levételével, navi CD kivételével nagy nehezen hajlandó újraindulni. Ez Ausztriában kb. 50-60 km kitérőt okozott. (Azóta inkább I-Go-val navigálok.... Az is ér ennyit, olcsóbban nagyobb használati értéket kapok...)
* A beépített telefon a beérkező SMS-ket több darabda töri. Hála az "egyszerűen" kezelhető rendszernek, egy SMS törlése csupán hosszú percek és néhány száz gombnyomás kérdése...

Hibalista

- 6* ismeretlen okból akku teljesen lemerül,
- 2*fedélzeti számítógép,
- 2*navigációs rendszer CD olvasója hol felismeri a CD-ket, hol nem (a saját navigációs CD-jét sem, nem különböztet hátrányosan, nem rassziszta)
- turbo,
- szervo,
- valami gyári hibás kütyű/görgő a vezérműnél,
- akku cellazárlat,
- 2*keyless rendszer kódot felejt,

Ide hordtam szervizbe

SPQR - szervízszolgáltatás osztályon felüli, szemben az autóval. Garancia alá nem es? telefonmeghibásodást megoldották cserével, fizetési kötelezettség nélkül, mikor a gk. más hiba miatt javításon volt. Ilyesmit más szervízben nem nagyon tapasztaltam ezidáig.
IMHO - mintakiszolgálás, csak ne kellene olyan gyakran oda járni (bár ez nem a szervíz, hanem a gyártó hibája).

Itt jegyzem meg, hogy a kocsi garanciális, csak a hibák gyakorisága miatt állítottam magasra a szervízköltséget.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Csiki-Bege
Korrekt kiszolgálás. Az autón azonban ezidáig csak tüneti kezelés történt.
IMHO, az autót kellene kidobni v. az olaszoknak írni rá egy korrekt, bug mentes vezérlő programot, anélkül úgysem fog menni. Laikusként is látom...

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? S80 Következő autója? Honda Legend
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lancia Thesis 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)