Az "autó"
Szöveges ítélet
Nos, életem eddigi legjobb autójáról beszélhetek. Könnyen relativizálható a megállapításom egy kívülálló számára, hiszen gondolhatja, hogy jézusom, mikbe ülhetett ez a pali eddig??!! Volt ezek között jó, közepes és hulladék. Mindegyik más márka, típus és nemzet. Szándékosan nem említek sem nemzetet sem márkát, tiszteletben tartva azon tulajok érzéseit és -megalapozott vagy megalapozatlan- ragaszkodásukat, amelyet táplálnak a saját verdájuk irányában. Sajnos ez nem kölcsönös... Na mindegy! Tehát a kappát hosszas keresgélés után a képes autó expresszben láttam meg és azonnal megtetszett. Sokáig böngésztem mindenféle fórumot, újságot egyebet, kipróbáltam sokféle járművet, de valahogy egyik sem ejtett rabul. Elmentem a kereskedésbe két haverral- az egyik karosszériás, a másik sokat látott szerelőből lett nepper- kértem az eladót hozza a kulcsot. Beültem és akkor éreztem először jól magam igazán autóban! Azt a komfortérzetet még nem tapasztaltam soha! Kívül-belül gyönyörű állapotban volt, látszott, hogy folyamatosan karban tartották és nem volt széthajtva. A km-óra viszont biztosan "javítva" volt, efelől azért megnyugtattak... Tehát kaszni és belső rendben. Beindítottuk a motort, gyönyörűen muzsikált! Ugyanez a zene szól a mai napig is, hibátlanul! A gyárilag beszerelt zenéről ugyanez nem mondható el sajnos, egy jó állapotban lévő sokol rádió is felülmúlja hangzásban! Feljavítottam kicsit... Viszont a turbója lassan elhalálozik, legalábbis a hosszas nyomozás erre utal. Elektromos hibára gyanakodtunk de azt egy igen részletes és precíz vizsgálat kizárt, sem a légtömegmérő sem a jeladós porlasztó nem hibás. Erre tippeltünk. De kizárásos alapon a turbó maradt. A hibajelenség a következő: időnként elhagyja az autót az ereje, különösen lassításnál, megállásnál. Aztán menet közben ha visszaengedem a fordulatot alapra és újra odalépek, megint elindul mint a vaddisznó! Vagy ha megállok vilanyrendőrnél, egyéb, ugyanez a jelenség. Ettől függetlenül az egész család kedvence marad, még sosem állt le, sosem hagyott cserben, ezért úgy döntöttünk, hogy kegyeleti -és piaci- okokból kifolyólag sosem adjuk el, addig járunk vele amíg megy. 2009 júniusig zöldkártya, műszaki rendben, aztán majd meglátjuk. Legfeljebb az asszony használja szívódízelként... Én meg beülök egy thesisbe!!!Tudom, sokan azt mondják erre, hogy szerencsés vagyok, kifogtam egy olyan példányt, ami ritka, mert hogy olasz és az csak szar lehet. Elképzelhető, hogy így van. De nekem már volt lanciám. Delta 1.9 td. Azt is imádtuk. Igaz 7 évesen jöttek a pontatlanságból eredő olaszos bajok,mégis árában adtam el! És egyik lanciát sem én kerestem, sorsszerűen kerültek hozzám. Tehát én csak jót tudok mondani az autóról, kényelmes, automata váltón kívül full, biztonságos -jöhet zil tele téglával- és megbízható. Ráadásul szép! Ráadásul ennyiért! 1.8 M-ért vettem éa az öt év alatt ráköltött relatíve igen kevés pénz, arányba állítva a fenti felsorolással, többszörösen megérte az árát!
Hibalista
- csak kopó alkatrészek illetve akkumlátor. gumiharangok, felső turbócső (13050ft), sebváltó alsó munkahenger 7000ft, egyszer a fékmunkahengert is cseréltem, ablakemelő (bontott 5000/szet), csomagtartó teleszkópok db/1000 ft. a turbóval lassan gond lesz, bontóból 45e, valamint a hátsó lengéscsillapítók már kopognak.
Ide hordtam szervizbe
szervizet sosem látott, az ismerős kappások szerint talán nem is baj... privát szerelőhöz hordom. nagy májer! megbízható, korrekt, gyors és nem csillagász!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | omega | Következő autója? | no.1 THESIS. Vagy valamilyen kombi esetleg suv |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |