Lancia Dedra - olyan, mint az Olaszok
Szöveges ítélet
Az autó kb. egy évet volt nálam, eleinte tetszett.
Kellemesen erős a motor.
Az elektromos tükrök végig jól működtek:)
Ennyi jót tudok mondani.
Akkor most jöjjön az a néhány apróság, ami nem volt igazán franko:
- a műszerfalon található nem kevés visszajelző, egymással vetélkedve próbálja tudtomra adni, mi a gond az autóval, tekintet nélkül arra, hogy van-e bármi gond. Igazából nem sok olyan nap volt, hogy egy piros visszajelző sem világított, de néha 3 is...
- az elvileg prémium kategóriás utastérben, nem tudom hova tenni a napszemüvegem!!! Egyetlen tárolóhely a nem túl nagy kesztyűtartó és a keskeny oldalzsebek az ajtón - viszont van világítás a hamutartóban!! - ilyenkor sajnálom, hogy nem dohányzom..
- tetszik, hogy a csomagtartó és a üzemanyagtöltő nyílás a kesztyűtartóból gombnyomásra nyílik, nem sokáig tart az örömöm, a csomagtartó nyitó elektronika elromlik
- nagyon gyenge a kézifék, hiába az új féktárcsák, fékbetétek, beállítás, sehogy se lett olyan, mint amire rábízom magam egy 6-7 %-os lejtőn - nem gond, meg lehet szokni, be kell tenni sebességbe
- a servo "sír" és gyenge a rásegítés servo olaj cseréje után kevésbé sír, és gyenge a rásegítés.
- egy év kevés volt, hogy megtaláljam az igazán kényelmes üléspozíciót, mert ha emeltem az ülőlapot, akkor előre is mozdul, tehát vagy elöl fent, vagy hátrébb lent!
- az utasoknak szánt kapaszkodók letörtek, amikor véletlen útba esett a veszkényi lancia bontó, gondoltam kapok pár forintért, de nem. Azt mondják típushiba, egyrészt nincs az említett darab, mert elhordták, másrészt minek, egy hónap múlva az is le fog törni..
- az 1.8 -as motor nem kevés hulladékhőjéből sem sikerült megoldani, hogy az autót ki lehessen fűteni, meglepetésemre télen is max. csak enyhíteni lehet a hideget, viszont a hásó ülésen utazóknak külön hátra van vezetve a fűtés!! - elvégre is ez majdnem prémium kategória! Később amikor látom, hogy ott se nagyon fűt, megnyugszom.
- végig féloldalasan koptak a gumik, a futómű beállítása után is, így új gumira nem költöttem...
- rejtélyes, de hangos koppanás, ha kitekert kormánnyal indulok (3 szerelőnél jártam, mindegyik azt mondta, nincs olyan, hogy nem lehet megcsinálni, majd két nap múlva közölték, minden rendben az autóval, nem tudni miért koppan), később megkérdeztem az előző tulajt, ő is így járt. Mindegy: ha koppanik koppanik, így üzemelt nálam.
- az első ajtók csak kissé felfele emelve nyílnak. Nekem jó, az asszony panaszkodik.
- télen jó párszor alig bírtam bejutni az autóba, hiába a szilikon-spray... zárolajzó jégoldó, ezek az ajtók így is befagynak
- a kézifék a hidegebb idő beálltával szintén beáll, ha be volt húzva úgy, ha nem akkor úgy. Mindenesetre ilyenkor hetekre el kell felejteni ezt a funkciót.
- 12 literes fogyasztás: az előző autóm, egy 1.6 -os ugyanígy alias DOHC motorral szerelt nissan 6-7 literes fogyasztásá után számítottam némi többletre, de ennyire azért nem...
- 2005 - Horvátország: elromlik a gyári elektromos ablak, 40 fok... elszállt az ablakemelő központi vezérlő, új 27ezer lett volna, bontóban csak fiat -hoz való van, mert a lancia nem olyan gyakori... 2 nap alatt kitalálom, hogy kell azt átkötni...
- később az AC pumpa mellett kinyom 1-2 perc alatt 40 liter benzint, mire észreveszem.. az egyik benzincsövet rögzítő csavar műanyagba van becsavarva (gyárilag)!!?!, az lett volna a csoda, ha ez így nem megy tönkre
- egy hónappal ezután az üzemanyagtank aljánál egy másik cső kireped, most álló helyben folyik belőle a nafta, most csak 10-15 liter, de kihívta valaki a tűzoltókat...
- a zöld kártyához a szükséges értékeket nem produkálta, a szerelő kicserélte a lambda szondát, miután az értékek így sem stimmeltek beállt egy másik kocsival így már oké volt a dolog
- a kanyarstabilitással szintén nem voltam megelégedve, ha ilyesmiről egyáltalán beszélni lehet ezzel az autóval kapcsolatosan... mintha csak egyenes útra tervezték volna..
Azóta vettem egy 1.8 TD Ford Sierrát és visszatértek a lanciát megelőző nyugodt idők:)
Hibalista
- eketromos ablakemelő
- relytélyes koppanás a futómű felől
- eéloldalasan kopó gumik
- kipufogódob
- ajtók
- elektomos kábelek
- benzincső az AC mellett
- benzincső a tartály oldalán
Ide hordtam szervizbe
elég sokfele....
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 143000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Sunny | Következő autója? | Ford sierra 1.8 TD |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |