Klasszikus verda
Szöveges ítélet
Az autót 2001 óta használom - 2005. ősz óta második autóként. Miután már öreg olasz verdáról van szó valóban igazak a közhelyek: sok rozsda és nagyon gyenge elektromos rendszer.
Rozsda - a szokásos helyek: hátsó kerékívek (régi 3-as BMW javító ív alkalmazható), hátsó kerékdob, tornyok, küszöb, csomagtartó fedél és motárhúztet? szélein a "visszaforduló" részek, ajtók. A tetejére nem jellemz?. Bár van napfénytet?s kivitel is...
Többször is volt, hogy egyszer? kontakt hiba miatt nem indult az autó - valóban gyenge pont az elektromos rendszere. A lámpákat, önindítót érdemes kirelézni emiatt is.
De viszont nem mondanám, hogy többet kell rá költeni mint egy átlagos id?sebb verdára; azok az alkatrészek amik kaphatók hozzá még nem is drágák (féktárcsák, betétek, csapágyak, kipufogó, szíjak, sz?r?k stb.) A Hegyalja és a Bárdi/Unix használható ilyenekre.
Persze sok minden van amit csak nehezen lehet beszerezni - karosszéria darabok, spec. elemek. Ezekhez a többi Betastól lehet hozzájutni, van pár szétbontott autó.
Miután szerintem zömmel olyan alakok vesznek ilyen autót akik ismerik a típust és direkte ilyet akarnak, ezért az el?forduló problémák és kellemetlenségek - mégha bosszantóak is - nem lehetnek olyan mérték?ek, hogy az ember ne kedvelje ?ket. Kív?lr?l is nagyon jó nézni, véleményem szerint a Coupe-nak igen szép formája van (a HPE segge nem olyan szép :-)), belülr?l a sok m?szer hasznos és szórakoztató is (nem is tudom, akad-e mégegy autó amiben ennyi m?szer van...) és az egész beltér jó pláne annak eki kedveli e tekintetben ezt a korszakot. Tudomásom szerint Lancia saját design, kivéve a Beta Spider ami Zagato módosítás és a Beta Montecarlo ami Pininfarina. (Érdekesség: úgy olvastam, hogy a Spidert elkészített Coupe-ból szabta ki a Zagato...)
Vezetni pedig valóban nagy élmény. Leginkább országúti verdának tartom, a városi dugókat nem kedveli, ellenben a kanyarokat igen. A kanyarokkal kapcsolatban van viszont a gyári kiviteleknek egy problémája: er?s jobb kanyarban nem tud elgend? olajat pumpálni, így er?sen leesik az olajnyomás. Ezt ki lehet küszöbölni az olajtekn? módosításával.
A fogyasztása (már akit érdekel :-)) 8 - 11 körül mozoghat (ez enyém ugye injektoros).
Az is érdekes, hogy a Beta család igen nagy: Berlina/Salon, Trevi, Coupe, Spider, HPE, Montecarlo/Scorpion és ide köthet? még a 037 is, bár lehet, hogy ezen sokan vitatkoznának. Motor tekintetben: 1.3/1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.0IE, 2.0VX (Vomulex supercharger).
Külföldön (Anglia, Németo., USA) kicsit jobban értékelik ?ket, több fórum és klub is található. Alulértékelt, kicsit elfelejtett típus - de talán éppen ezért is lelkesít?bb azoknak akik ilyet veszünk, mindenképp ritkaságról van szó (Coupe-ból kb. szumma 111.000-et gyártottak, 2.0IE-b?l pedig 3.600 valamennyit).
Vagyunk azért páran, talán egyszer egy klubbot is sikerül összehozni...
Hibalista
- - Elektromos cuccok: gyújtáskapcsoló, kormány-lámpa kapcsoló, sok kontakthiba
- - Váltó rudazat szétesés (2x)
- - Fék beragadás
Ide hordtam szervizbe
Magán emberek (néha én is :-)); muszáj, hogy olyasvalaki szerelje ?ket, aki hozzáért?en és szeretettel/kedvvel nyúl hozzájuk.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Kis szervíz Bián
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Izs (furgon) | Következő autója? | Mitsubishi Carisma, de a Beta mindig marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |