A felszíni közlekedés orosz metroja ( avagy Lada é
Szöveges ítélet
Én nagyon szeretem ezt az autót els?sorban a strapabírása miatt, másodsorban az olcsó alkatrészárak miatt. Ezzel az autóval szállítottam már 300 db. cserepet volt 2 komplett szüret teherhordója is és még ki tudja hány 10 tonna dolgot sikerült vele zokszó nélkül megmozdítani.
Az autó maga igénytelen 160.000 kilométer alatt a motor nem lett szétszedve, ehhez az is kellett, hogy a karbantartása mindig el legyen végezve és az autó annyira legyen hajtva, amennyire ezt a motor teljesítménye engedi. A motorolaj se szutyok olaj legyen, de ne is a legigényesebb.
Aki egy jó állapotú 2105-höz jut a mechanikus megszakítót cserélje le félelektronikus gyújtásra és egyb?l sokkal megbizhatóbb lesz ez az autó. 2-szer hagyott ott mind a kétszer a megszakító volt a hibás. Mióta (60.000 km) félelektronikus lett a gyújtás sosem hagyott ott.
Az alkatrész árak magáért beszélnek, emellett kisebb hibákat orvosolni lehet az út szélén is nem kell bajlódni a lefagyott komputerekkel, mivel ilyen jelleg? dolgok még a tervezésnél sem jelennek meg ennél a tipusnál...:)
A korrodálódás nagy úr , ebben nem remekel a kocka lada. Galvanizálás nemigen lát a gyárban. :) Ezen a hiányosságon javítani lehet a sárvéd? m?anyag burkolatok alkalmazásával, amivel lényegesen meg lehet növelni az élettartamot.
Összességében : ez az autó egy teherhordó szamár egy egyszer?, igénytelen, olcsón fenntartható közlekedési eszköz, ami a benzint falja, de összességében olcsón fenntartható szerkezet. Ha valaki csak nyugodt tempóba szeretne közlekedni és az ABS, meg az EPS helyett kiszámítja a féktávolságot, ill. a helyes kanyarívet, akkor egy megbízható autóhoz jut. Felépítése robusztus, szerkezete sallangmentes, egyszer?, kisebb ápolással tartós és nagyon jól bírja a Demszky utakat. Terepjáró után érdemes ezt a típust bevetni f?városunkban...:)
Remélem még egy pár évig kiszolgál...
Hibalista
- Megszakító többször is
- F?fékhenger
- Ablakmosó ( 1500 ft)
- 3 évente kipufogócsere (kompletten 20Eft)
- 3-5 évente küszöbcsere
- F?téscsap csere
- Apróbb elektronikus bajok, amit mindig lehet orvosolni egy kis mechanikai behatással
- Hátsó csapágycsere
-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 17 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 2104 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |