Anyagi csőd
Szöveges ítélet
Borzalom.
Gyakorlatilag nincs olyan helyzet ahonnan ne jönne ki - ezen más terepjárósok is többször csodálkoztak - viszont szerintem olyan mértékben van alulméretezve mechanikailag, hogy hatványozottan pusztul más autókhoz képest. Kétségtelenül élmény vele autózni, különösen terepen, de az összkép nem jó. Kényelmesen 100-nál többel nem megy, viszont nem is erre csinálták. A nagyobb baj az, hogy átlagos terepes használat mellett évi két nagyszervízt be kellett iktatni, darabonként több tízezres anyagköltséggel. És a sok kis bosszúságról ne is emlékezzünk meg. Három évig volt meg, ezalatt a vételáránál (500 000Ft) többet költöttem javításra úgy, hogy a java részét én csináltam. Gyakorlatilag szabadidőm döntő részét alatta töltöttem. Ez volt az az autó aminél annyira meggyűlöltem a használt autókat, - eddig ilyenjeim voltak - hogy a következő egy új lett hitelre.
Fogyasztása stabilan 13 körül volt, ami gázzal nem veszélyes.
Számomra a Niva tulajdonlásának három tanulsága volt:
1., Terepjárózni - pláne terepen - jó.
2., Ilyenem mégegyszer nem lesz.
3., A gázos autózás jó dolog. Kár, hogy erre az autógyárak eleve nem gondolnak.
Ezekből adódóan az összkép vegyes, mert tulajdonképpen szerettem. Jó érzés menni vele. (ha megy) Viszont a gatyánkat ráköltöttük, hogy a folyamatos rettegésről ne is beszéljek, hogy ugyan milyen újabb baja jön elő holnap.
És állítólag az újabbak se jobbak. Azért képen még megvan.
Hibalista
- hengerfej, féltengelyek, szilentek, szimmeringek, lámpák, kardán, váltó, vízpumpa, gáz vezérlés, gázszelep
Ide hordtam szervizbe
javarészt magam javítottam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 1200-as | Következő autója? | Daewoo Kalos |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |