A NIVA nem műterepjáró
Szöveges ítélet
Ez az autó arra való,amire kitalálták.Így említhetném a rossz tulajdonságai között a magasnak itélt fogyasztást,de ez csak terepgumival igaz,aszfaltgumival tíz alatt van,de arra a gumira meg minek Nivát szerelni.Két hónapig hajtottam úgy,hogy a jobb első kerék morgott.Szerelő megrugdosta,megrángatta,mondta,minden ok.Aztán már nagyon morgott,felbakoltam,szétszereltem,(egyébként nagyon egyszerű
szerelni) a csapágyak görgői a csapágyház vájatában,koszorúk
meg sehol,(valamikor valaki csapágycserekor elfelejtette betenni
a hátsó szimeringet) a gömbcsukló átvette a csapágyak szerepét.Vajon melyik csajozó terepjáró megy két hónapot(bőven terepen is) csapágy nélkül? Ha már benne voltam
kicseréltem a tengelycsonkot,(ez rövidesen eltört) gömbcsuklót,csapágyakat szimeringeket.Nem volt össz.húszezer.
A tengelycsonk később eltört,vszínű gyári hibás volt,vettem egy másikat,ezen már nem külön darab a csúszógyűrű,hanem egybe van esztergálva.Egyébként sincs értelme 7Eft-ért külön csúszógyűrűt le és felsütögetni,nem szereti azt az acél.Jobb hátsó féltengely is megkottyant azt szerintem a nagysága miatt érdemes lett volna sütni,de a szerelő cserélte.36Eft anyagárral egy kicsit átvertek,boltban a gyári orosz akkor 22Eft volt.Amikor megvettem,a motort magánszorgalomból 1,7 körülire generáloztattam,mivel a hengerfejtömítés át volt szakadva.Ez cca.80Eft volt olajcserével(Mobil). Ez szerintem nem rossz.A Mondeom motorgenerálja 490Eft volt gyári olajcserével.Jó:a ruszkik már születésem óta (1961) az űrben járnak.Nem kéne a Nivát lefikázni,mert nincs benne csúcstech.Egyébként nem is kell.Ezzel terepezni kell,nem villogni.Szerintem.Egyszer akadtam el vele egy erdei nyúlnyomon,(még nincs csörlőm) de megfordultam és tettem egy kétszáz méteres kerülőt.Na bumm.Amig a levegő helyén nem víz megy,a motor jár.Volt alkalmam kipróbálni.Egy alkalommal jó taknyos időben mocsaras területen árokba csúsztam,olyan húsz métert haladtam úgy,hogy a Niva a jobb oldalán feküdt,de kijött,a plezúr is ép maradt.Eredeti gyári festés,nem metálfény.A biztonságról:a minap jó 30m-es féknyommal a hátamba akadt egy pizzafutár,a lökhárító babában találta néhány üvegszilánkot.Ennyi.Egyszóval sorolhatnám még,rosszat nem tudok,a jót meg az önszántukból Nivások úgy is tudják.Ez egy életérzés,mint a mocisoknál a Harley.A kényelmet azért jelöltem tízre,mert lumbágó esetén csak ebbe tudok ki-beszállni,hajózni ugye pedig muszály.
Hibalista
- Ablakemelő fölső csiga mindkét ajtóban,gondolom por+eső,önindító behúzóról leesett a zéger gyűrű,jobb első gyári tengelycsonk csúszógyűrűhiba miatt csere németre,aztán mégegyszer németre,de ez egybeesztergálva,hátsó féltengely csere,szerintem az árát tekintve kicsit átvertek,néha ablaktörlő lapát,termosztát.Amúgy gyárilag egyben van,még a tükrök is.
Ide hordtam szervizbe
Motor beállítás futómű gondok,féltengely eleinte rendőrségi főszerelő,aztán én (ellestem),most (lustaságból) összekötők cseréjét versenyző barátom végzi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | több fajta volt,trabi is | Következő autója? | van pár autóm,most a Niváról van szó,nem? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |