A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Kalina (2005)

Kalina Lada Kalina 1,6 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Nyugatias, de gazdaságos keleti csoda

Szöveges ítélet

Elég sokáig rágódtam rajta, de mivel a Logan nem tetszett és már láttam, hogy van aki szenved vele + drága a Reanult alkatrész miatt a szervízelése, így végül csak erre esett a választás kp-ba(Sikerült lealkudnom 150 ezret). A vásárlás sok ismerősöm szerint nem volt a legjobb döntés és ezt még 2 hónapig hallgatnom kellett. Ennek ellenére mindenki meg akarta nézni kívűl-belül amikor meglátták rajta a Lada jelet. Egy kicsit hasonlít a koreai márkákra a hátulja, az eleje meg olyan 3-as Golfos beütést ad, ezért majdnem mindenki Daewoo-nak nézte. :-)))
Tehát visszakanyarodva a lényegre: régen is volt kocka ladám (2107-es) és bár azóta ez már a 3-ik autóm, de mégsem érzem azt az érzést azóta se, mint amit a jó öreg kockámba átéltem.

Nem kell azt hinni hogy hasonlítana bármely típusra, mert ez a Lada már tényleg nem az a LADA! A helykínálat elől-hátul megfelelő, a csomagtartó a maga 400 literével is tágasnak mondható szerintem. Egy plusz dolog(nekem számít bevásárlásnál vagy egyéb hasonlónál), hogy 40-60 százalékban dönthetőek az ülések. Figyeltek a biztonságra is, mert hárompontos biztonsági övek vannak hátul. Egyedül a fejtámlát hiányolom, de gondolom ez az ára az ülések dönthetőségének. Elég nagy a hely szerintem, még ha kivűlről nem is látszik, mind láb- mind fejtérbe. Erről jut eszembe, ha oldalról ránézek mindig egy elhízott méh jut eszembe és ez mindig mosolyt csal reggelente az arcomra..:-))) A műanyag elemek nem annyira durvák, szerintem Skoda Fabia-s szinten vannak. A szövetek sem rosszak, az hogy mennyire lesz strapabíró majd később derül ki, de egyenlőre jónak néz ki. Volt egy kis műanyag szag eleinte megondom őszintén, amitől féltem hogy megmarad - úgy mint régen - de szerencsére nem így lett.
A motorról:
Az 1,6 literes, nyolcszelepes motor nem éppen egy vad paripa, de az én családi céljaimat bőven kielégíti. Először az első pár száz km-nél bekapta a 8-8,5 litert, de úgy 700km után leesett 6-6.5-re majd 5,5-6l-nél megállt. Elég tisztességesen mozgatja a több mint 1,1 tonnás kasztnit, én mondom van a motorba kurázsi. Alacson fordulatszámon kissé lomha, dehát az EURO 4-es szabvány miatt szinte minden új kocsi dettó ugyanez. Utána eléggé jól húz. Sőt! Autópályán simán tartom vele a 140(néha 150km/h :-) ) utazót és még akkor sem eszik 7-nél többet. A váltó gyors, pontos, a kaszni kanyarokban nem billeg és a fogyasztás eléggé barátságosnak mondható mint azt már fentebb említettem.
Kaszni:
Ez régen igen érzékeny pont volt minden egyes Lada típus történetében. Ettől itt nem kell tartani. Ha hihetünk a sztorinak, akkor japán típusú galvanizálást és festést kapnak az új Ladák. Próbáltam hátul egy helyen kicsit megkaparni a festést(még vásárlás előtt), mert hallottam hogy a 2001 előtt készült 110-eseknél még nem alkalmazták ezt a licenszet és le lehetett szedni 1-2-nél a festést egy kis kapasrással. Nekem nem sikerült, úgyhogy bízom az új licenszben! :-))

Összeségében egy megbízható családira tettem szert. Mit mondjak: szeretem. Szeretem az egyedi kinézete, megbízhatósága és csendessége miatt. Szerencsére azért magasabb fordulatszámon szépen lehet hallani a motor hangját és ezért hálát adok az orosz mestereknek. Végre nemcsak a suhogást hallom... :-)

Ja igen és ezek járnak hozzá:
- központizár (távirányítós)
- Indításgátló
- Biztonsági gyermekzár
- Biztonsági ajtómerevítés
- Hátsó ablakfűtés
- Hátsó ködlámpa
- Elektromos ablakemelők 2 db
- Állítható magasságú kormány
- Állítható magasságú biztonsági öv
- Utastérből állítható fényszóró
- 4 fokozatú fűtés
- Térképlámpa
- Első fejtámlák
- Textilbetétes ajtókárpit
- Teleszkópos csomagtartó nyító
- Színrefestett lökhárító
- Dísztácsák
- Szivargyújtó
- Színezett üveg
- 2 légzsák
- Elektromos szervókormány (sebességfüggő)
- Belső levegő keringtetés
- Belőlről állítható tükör
- Első-hátsó sárfogó

Ja igen az enyém középkék. Sajnos még nem fényképeztem le, de addig is beteszek egy képet amit a HungaroLadán találtam:

Hibalista

- Eddig még semmi!

Ide hordtam szervizbe

Egyenlőre még nem voltam. De itt vettem:
Elza Kft.
Város: 8000 Székesfehérvár
Cím: Nagyszombati út 1/A
Telefon: (+3622) 500-515

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5.5 l
Előző autója? Atra F 1.4 Következő autója? Lada Kalina 1.6 16szelepes (ha lesz majd ilyen)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Kalina 2005

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)