Ár - érték bajnok
Szöveges ítélet
Új autót szerettem volna venni, max. 3 millióért, amely családi használatra is megfelelő. A kínálat áttekintése alapján gyakorlatilag csak a Dacia Logan kombi jöhetett volna szóba, ami külsőleg még tetszik is, de vagy harmatgyenge négyhengeressel, vagy 1 literes turbós fűnyírómotorral lehet csak megvenni (a dízel számomra felejtős). Ekkor kezdték el újra árulni itthon a Ladákat, úgyhogy a honlap átnézése után úgy döntöttem, hogy egy próbát megér a dolog. Elmentem hát a legközelebbi kereskedésbe, és már ott a szalonban eldöntöttem, hogy a Granta Liftback a nekem megfelelő autó. A megrendelést követően 3 hónappal vehettem át a kocsit, összesen 2.750.000 Ft volt az ára, ebben szerepel a 16 szelepes 1,6 - os motor, légkondi, szervokormány, 2 elektromos ablak és légzsák, ABS és menetstabilizáló elektronika, központi zár és metálfényezés, valamint könnyűfém felnik.
Azóta 15000 km - t mentem az autóval, 3000 km - nél volt egy kötelező olajcsere (amúgy is elvittem volna 5000 km körül, ez minden új autónál jót tesz a motornak), illetve most volt a 15000 km - es szerviz. A szivargyújtó biztosítékának cseréjén kívül hiba nem merült fel.
Az autót naponta használom munkába járásra kb. 10 km - re, illetve a leghosszabb út egy 750 km - re levő célpont meglátogatása volt.
Az autó nagyon könnyen vezethető, a kormány, a kuplung és a váltó kezelése kis erőkifejtést igényel, hölgyek számára is ajánlható, ellentétben a régi Ladákkal. A motor kellően erős, a gázreakció gyors. Az átlagfogyasztás 7,5 l a fedélzeti számítógép szerint. Országúton 100 - 110 - el haladva 7 liter alatt van a fogyasztás, városban és 130 felett 8 körül. A motor halk, jó a zajszigetelés is, autópálya - tempónál is lehet normál hangerőn beszélgetni, csak erős gyorsításkor jön meg a hangja. A váltónak 2 - es fokozatban, akkor is inkább csak lassításkor, motorféknél van egy speciális síró hangja, ami 3 - 4 - 5. fokozatban nem hallható, ezzel együtt lehet élni. A váltó amúgy nagyon pontos és könnyen kapcsolható. Az utastér tágas, 4 személy számára hosszabb távon is kényelmes. A vezetőülés számomra kifejezetten kényelmes, a rugózás pedig a magyar utakon kitűnő. A lágyabb rugózás miatt persze élesebb kanyarban jobban dől a kasztni, de ez a normál közlekedés során egyáltalán nem feltűnő, lehet tempósan haladni a kocsival. A csomagtartó hatalmas, 440 l - es támladöntés nélkül, az 5 ajtós karosszéria miatt jól pakolható. A fékek eleinte elég furcsa hangokat adtak, de miután bekoptak, már jól adagolható a fékerő. A légkondi szuper, a fűtés a hátsó utasok lábához is fúj meleg levegőt. Nagyon jó az Mp3 lejátszós és Bluetooth kapcsolattal rendelkező hangrendszer, nekem kicsit hiányzik a CD lejátszó. A kezelőszervek finoman és pontosan működnek, nagyon praktikus a 3 - at villanó "komfortindex".
Ez persze egy "olcsó" autó, úgyhogy a belső tér anyagai elég egyszerűek, de az összeszerelés jó minőségű, semmi sem zörög vagy nyikorog.
A spórolás azért itt - ott tetten érhető. Ilyen a nagyon egyszerű kulcs (mondhatjuk klasszikusnak is), a magasságban nem állítható biztonsági öv, illetve a csak a bal első ajtónál található nyitásérzékelő. Egyéb vonatkozásban az autó megjelenése egyáltalán nem gagyi, a fényezés nagyon szép, a műanyagok (tükörházak, kilincsek, hűtőrács) pedig masszívak. A motortér áttekinthető, minden könnyen hozzáférhető.
Összességében egy praktikus, nem alulmotorizált, kényelmes, tágas és megbízható autót kaptam a pénzemért, amire 5 év vagy 150000 km garancia van.
Update 2018.február
30.000 km - es szerviz is megtörtént.
Még az ősszel időnként előfordult, hogy meleg motornál ingadozott az alapjárat, amit a tankszellőztető szelepnél szívott fals levegő okozott, ezt garanciában javították. Más hibáról nem tudok beszámolni.
A kötelező szervizek költsége 14, 25 és 34 ezer Ft volt (3500, 15000 és 30000 km).
Az átlagfogyasztás 7,5 l/100 km. A motor nagyon jó, halk, rugalmas, nem kell szétforgatni a dinamikus haladáshoz, fogyasztása pedig megegyezik, vagy inkább kevesebb a hasonló "nyugati" típusokkal összehasonlítva. Autópályán 3500 - as fordulatnál 140 - et mutat a kilométeróra, innen szükség esetén még határozottan gyorsul, bár én 4000 fölé nem forgattam még, az a stílus nem ehhez a kocsihoz való.
Talán a csomagtartó kárpitja kritizálható, elég könnyen bolyhosodik. Ezt egy méretre vágható lidlis csomagtértakaróval orvosoltam, az igazi megoldás a csomagtértálca lenne, de ehhez a típushoz még nem találtam.
Összességében eddig problémamentes autó, ami az elmúlt kemény mínuszokban is mindig elsőre indult.
Hibalista
- Szivargyújtó (biztosíték kiment). - Tankszellőztető szelep csőcsatlakozás.
Ide hordtam szervizbe
Lada Csorna
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus kombi | Következő autója? | Vesta kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |