Láthatatlan alázógép!!!
Szöveges ítélet
Röviden annyi,hogy megvettem az autót egy öreg bácsitól.Gyönyörű szép,fehér 07-es patika állapotban.Még új szaga volt.Aztán tönkrement a kuplung-váltó kompletten mindenestül.Akkor gondoltam,hogy mi lenne,ha nem a drága széria alkatrészeket pakolnám bele,hanem megkezdeném a tuningolást.Mert ha már beletolok egy csomó lóvét,akkor az legyen érezhető.De akkor már csak hobbi szinten kezeltem az autót,mert mire összegyűlt a pénz a cuccokra,addig pihennie kellett,nekem viszont A-ból B-be járáshoz volt egy szép állapotú Simsonom,tehát kibírtam amíg pihen.Nem írok le minden részletet,nem akarok regényt írni.
Tömören a kész "tuningolt" állapot:összkerekes,1800 köbcentire felfúrt motor kovácsolt dugattyúkkal,turbó,tolókerekes 5 sebességes váltó,sperr difi hátul,nyomtáv szélesítés,elöl hidraulikusa állítható(!!!) MacPherson,hátul dupla keresztlengőkaros, hidraulikusan állítható (!!!) felfüggesztés,tárcsa- 6 dugattyús verseny Brembo fékekkel,és itt jön a pláne: kasztni változatlan,egyre kopottabb fehér fényezéssel,körbe alul 20 centiméteres rozsdabarnára festett csík,ami követi a sárvédő íveket.Egyedül egy árva kis légbeömlő a motorháztetőn,hogy kapjon elég levegőt.Gyári lemezfelnikkel,gyári kipufogó rendszerrel,tehát semmit sem lehetett észrevenni kívülről szemlélve a belső állapotáról.A beltér is szinte full gyári.Egy-két plusz gomb,meg a váltókar,de semmi egyéb.Nem véletlen adtam neki ezt a nevet.Lehetett vele alázni rendesen a GTi-ket,RS Octaviakat,meg Civiceket.A sport szuzkókról nem is beszélve.Egyszer bekóstolt egy 525i BMW is,aztán csak pislogott amikor a lámpánál elrajtoltam szinte állva hagyva.Meg egyszer a szánakozó pillantások miatt hagytam faképnél egy "bogár" A6-ost.Meg egyszer egy falusi rally verseny előtt gyorsultam fogadásból egy Evo VI-tal,amit a visszafordító miatt buktam el.
Száz szónak is egy a vége: jól húzott,volt nyomaték,volt jó gyorsulás,minden,tényleg igazi láthatatlan alázógép volt.Kiváló menettulajdonságai is voltak,nem kackiáskodott meg minden,hanem igazi kanyarvadász gépnek is jó volt.Frankón betapadt az ívbe mindíg,viszont ha a hidraulikával kiemeltem a hátulját,az elejét pedig porig ültettem,akkor engedett egy kis játékot is.Mikor lepadlóztam,akkor úgy hátba rúgott,hogy a szemem gúvadt mindig olyankor.És még sorolhatnám,de a királyság sajnos nem tartott örökké.
Egy esős nyári estén kölcsönadtam a havernak,hadd menjen le vele a szomszéd faluba a csajáért.A többit csak hallomásból vélem tudni.Közben útba ejtette a kocsmát is,a csaj lőtt is vagizott,vadászta a kanyarokat,mert tudta,hogy Gymkhana bajnok és japán drift bajnokság 4.helyezett is lehetett volna szerintem a gép,ha engednek egy kis teret....Tehát a hidraulikával először azzal játszott,hogy ment 100-at és úgy állt meg,hogy koppanásig ültette hirtelen és tök jól szikrázott az alja.Aztán driftelni akart a csajjal a jobb egyben,ezért 5 centire kiemelte a földről és 140-el betépte a kézit ,csak nem számolt vele,hogy a Rákóczi olyan hepe-hupás kátyús szar út és csúszás,erőcsúsztatás helyett óriásit bukott az autóval.Full totálkár,egy csavar nem maradt épen rajta.mondanom sem kell,hogy azóta nem a barátom és még 3.254 Ft-tal mai napig tartozik.Fájó emlékek ezek,de a szép emlékek megszépítik a múltat.A kb 3 és fél milliós autót fillérekért: 16 ezer forintért adtam le a méh-be.Azóta egy 3 kerekű kemping biciklim van és ha Ladát látok kicsordul a könnyem :(
Üdv
Hibalista
- Apróságok: fékpofák,kiégett izzó,ablaktörlő lapát,index búra...ilyesmik - Komolyabb: gyújtótrafó,komplett kuplung-váltó halál
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szerelgettem,kókányolgattam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Peugeot 106 (a 3 literes boxer motoros) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
