A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » (2107)

turbo 

Az ítélet értékelése
4,5(20 db)

Életem nagy projektje

Szöveges ítélet

Egy csodálatos februári nap volt. A hópelyhek táncolva hulltak alá, s temették Nyíregyházát óriási, szikrázó, fehér lepel alá. Egy varázslat ez, amihez az értelem útján kozelíteni olyan számárság, mint egy gyermektol számonkérni azt, hogy miért éppen az a játék a kedvence neki, amit olyan nagyon szeret.
Bennem szétterpeszkedett a megelégeddtség érzése. Volt pénzem, csajom, lakásom és éppen egy meno haverom, meno Alfájával gurultunk egy meno autókereskedésbe egy kis élményre vadászva. Megálltunk a kereskedés elott és én kissé gyámoltalanúl várakoztam az udvar hidegében, amíg a haverom kigurult ezzel az orosz szerkezettel. A szivató magas alapjáratán forogva vidáman csilingelt a laza vezérmulánc és a mélyen barázdált kormorán téliabroncsok ropogva torték maguk alá a szuz havat. Már nyúltam is a kilincshez, hogy menedéket leljek a Zsiguli addigra már felfutott, meleg belsejében, amikor az ajtózár kattanása egy hirtelen impulzussal, valamilyen osi osztonszeru boségerzetet ébresztett bennem. Olyan korok terméke ez, amin még nem fogott a modern technika. Ez inkább egy mester muve mint az autocad racionális megoldása. A súlya, az olajozott mechanika, a nyers, hideg fém tapintása olyan érzékszervi sokkal jár, amit leginkább csak kasszafúrók érezhetnek egy mackó kinyitásánál. És ez csak a kezdet mert bent jó, nagyon jó. A futés ontja a meleget és van ez a szag. A Zsiguli szag. Fantasztikus. Nem tudom, hogy szimplán a kárpitragasztó illata idézi-e fel bennem gyerekkoromat, amikor a szuleim a suszterhez kuldtek a cipokért, vagypedig egy 200 év felezési ideju oldoszer szintetikus románcát élvezem de teny, hogy megkapó.
Elindultunk a Zemplénbe. Csendesen gurult a négy pici kerék, halkan duruzsolt a motor és kezemet a váltón tartva átjárt az a vibrálás ahogy egy Lada él, forog, létezik. Fent a hegyen óvatos forszírozgatás vette kezdetét. Kanyar-kicsigáz-ellenkormányzás, meg is vagyunk. Megy ez. Megint kanyar, megint ugyanaz és újra és újra. Ezelott még csak PS2-n drifteltem, mostmeg ez a kis Lada olyan egyértelmuen adja elo a fizikát, mintha mar 2 éve a rally I.-ben tolnám. A haverom sem csokizza ossze magát mellettem. Látja o, hogy megy ez.
Hihetetlenul kezes kis gép.
-Na jó! Nekem kell ez a kocsi! Mennyiért adod?
-60ezerbe számoltam be, annyiért a tiéd lehet.
-Oké, akkor gurulunk el hozzánk, oda is adom a pénzt, de én ebbol ki nem szállok.
Így lett Ladám.
Életem legjobb tele volt. Sokat esett a hó. Volt úgy hogy reggeltol estig csak kocsikáztunk, drifteltunk, rajoltunk, este meg a csajok. Tényleg életem legjobb tele volt.
Aztán jott a tavasz. Nem lehetett tovább hunyorítva átnézni a rozsda rágta lyukakon. Eljott a kasztnizás ideje. Nem volt nagyon veszélyes, de azért volt mit heggesztgetni.
Ekkor jott a nagy otlet. Ha már hegeszteni kell, akkor úgy is festeni kell, szóval miért ne gyúlnék bele egy kicsit mélyebben a kocsiba és elkezdodott a PROJECT. Volt egy garnitura 17-es fenim megmaradva, azt rátettem és iszonyatosat utott. Lada 17-eseken! Ez nagyonjó. Megis ultettem azon nyomban 10 centivel, meg csináltattam hozzá nyomtávszélesítoket is, így viszont minden, mindenbe beleért. Soha jobb alkalom egy kicsit átszabni a kasztnit. Az elso sárvedoíveket 4 centivel, a hátsókat 8 centivel raktam feljebb, az elso koténylemezt megnyújtottam 8 centivel. WOW, nagyon adta. Zavart a csomagtartó zár. Azt is eltunntettem, bowden kerult a helyébe. Ekkor már nagyon egyedi letta Lada. Mutogattak is rá alatt, s tova. A fonokom meg is jegyezte, hogy az o vadonatuj X5-osét nem bámúlják így meg, mint ezt.
Az átalakításoktól fuggetlenul továbbra is nagyon megbízható maradt. Kétszer is voltam vele Németbe, gond nélkul.(ami nem teljesen igaz mert egyszer fellazúlt az elosztó-én voltam a trehány- egyszer meg kifogyott a benzin- én voltam a hulye)
Aztán álmodtam egy nagyot. Legyen turbós-injektoros a lada!
Úgy is lett. Vettem egy 1.3-as Fiat blokkot 18 ezer forintért amin szinte minden megvolt ami kellett, a maradékból meg kiárúltam vagy 30ezret.
Ez a léglázasabb alkotómunka amiben valaha reszem volt. Reszelgetés, hegesztgetés, számolgatás végul osszeállt a blokk. Es ami hihetetlen volt számomra; elsore mukodott is. Fantasztikusan gyorsult, nyomatékból tolt, még durrogott is egy kicsit gázelvételnél. Madarat lehetett velem fogatni.
3napig. Aztán egy gyorsulásnál szétpukkant a váltó, amivel már nem tudtam foglalkozni, pár napra rá indulnom kellett Amérikába fél évre. De a kint toltott ido minden napján arról ábrándoztam, hogy milyen jó lesz majd ha hazamegyek. Gyorsan kicserélem a váltót és hajrá.
Soha nem lett így. Hazaérve, persze az volt a második :) dolgom, hogy beroffentsem a kocsit, de nem indult és ha beindult, akkor csak pruszkolt, nem gyorsult, fustolt, minden baja lett. Csekkoltam én mindent, de hiába. Aztán feladtam és tettem bele egy sima,bontott motort. Ejárogattam még vele egy darabig, de az már nem volt az igazi. Tobbre vágytam, de se lekierom, se pénzem nem volt újra belefogni. Két év után újra kezdett kijonni a rozsda rajta úgyhogy búcsút intettem neki. Szerencsére jó kezekbe kerult, egy fiatal muszaki egyetemista sráchoz, aki nagyon lelkesnek tunt, bár azóta nem hallottam a kocsiról. Sajnos.

Hibalista

- motor, váltó, futómu, kasztni

Ide hordtam szervizbe

Én javítottam

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1991
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 68000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Vento 1.8 cl Következő autója? Swift 1.0
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 2107

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)