A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » (2107)

1500 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

A sárga angyal

Szöveges ítélet

2010 szeptemberében került hozzám 3 hét műszakival elég lepusztult állapotban. Amikor elvittem voltak nyűgjei, ezt már menet közben is éreztem. Nehéz volt tekerni a kormányt, nem ment egyenesen, nem is volt valami jó erőben cserébe viszont 13-15 liter körül fogyasztott.
Elvittem állapotfelvételre, hát itt gyakorlatilag mindent felírtak ami csak van rajta.Kormányösszekötő külső belső gömbfejek, felső trapézok, segédkormány, stab. szilentek,összes gumifékcső, Bal hátsó kerékagycsapágy, jobb oldalon csak szimering. A szétrohadt küszöböket még elnézték, de ezt következő tavasszal már muszáj volt kicserélni mert át lehetett köpni rajtuk. Plusz volt még kézifék kötél csere, első fékbetét csere is mert elég kopottak voltak. Ezt később megbántam, mert 1500 forintos soproni betétet vettem bele és körülbelül a harmadik fékezésnél elkezdett nyikorogni. elég sokat szenvedtem vele, nem ajánlom senkinek. Végül úgy oldottam meg a dolgot, hogy középen befűrészeltem hogy jobban el tudja vezetni a port. 2-3 hetente így is elkezd nyikorogni, olyankor megnézem az Oroszlány-Pusztavám közötti fehér aszfaltot az helyrerakja! :) Ezenkívül megkértek, hogyha kárpitot nem is, de legalább hátsó üléseket tegyek majd be legalább a vizsga idejére és ha hazaérek, ne is vegyem elő egy hétig a verklit. :)
Szóval mindezt kb 30 ezer forintból meg is oldottam, a vizsgadíjjal együtt. Fillérekért van hozzá az alkatrész, de sajnos igen szar minőségűek. Mondanám, hogy jól meg kell gondolni, mit vesz hozzá az ember, de inkább az a technika, hogy mindenből egyel többet kell venni mint amennyi kell és akkor talán szerencséd lehet. Az én szerencsém az volt, hogy a fater afitos haverjai elég komoly raktárkészletet halmoztak fel otthon amit örömmel oda is adtak nekem mert már csak a helyet foglalja. Ezek azért egész jó cuccok voltak, de 10-15 ezernél többet ezektől sem szabad várni. Mostanra kb ugyanúgy lóg rajta minden mint akkor csak a futómű normálisan be van állítva, így szépen megy az úton.
Szóval lelkiismeretesen kicseréltem mindent amit kifogásoltak, állítottam a karbin meg a gyújtáson is, így már majdnem jó lett a zöldkártya rész is. :)
Szóval vizsga után néhány nappal elkezdtem használni a gépet és sorban jöttek elő a problémák. A motor még a kettővel előttem lévő tulajtól kapott egy utcainak nevezett tyúningot ami nekem nem igazán tetszett. 296-os tengely volt benne, nagy szelepes hengerfej buherált karbi amin egyszerre nyitott mindkét torok. Fokolható vezérműkerék meg a tököm tudja még mik. Elég harapós volt a gép, de 2500-ig nagyon gyenge onnantól kezdett húzni, 3500 körül meg mintha seggbe rúgták volna. Csak hát ez városban nem ideális és a fogyasztását sem tudtam 12 liter alá vinni pedig tényleg óvatos voltam amikor ezzel kísérleteztem. Szóval úgy döntöttem, hogy kicserélem a vezérműtengelyt gyárira. Volt is egy az afitos hagyatékban így beraktam. A csapágyházat azonban már nem kellett meghúzni, mert a le volt belőle köszörülve és a gyári tengellyel kitámasztottak a szelepek. Ház persze nem volt, de néhány telefon után sikerült szerezni egyet ingyen úgyhogy össze tudtam rakni. Ettől valamivel barátibb lett a fogyasztása, meg a járása is konszolidáltabb, de valahogy nem volt az igazi. Akkortájt minden délutánom azzal telt, hogy a karbin meg a gyújtáson buheráltam, és sikerült is valamit javítani a dolgon de sosem lett olyan amilyet szerettem volna. Május környékén lett vele tele a tököm. Teljesen véletlenül azonban a 2. szomszédnál pihent két motor a sufniban amit nagyon szívesen oda is adott nekem mert már csak a helyet foglalja. Szétbontottam mindkettőt, az egyik sajnos kapott némi vizet így azzal nem is foglalkoztam tovább. A másik viszont még nem volt teljesen szarrá kopva igy némi szelepcsiszolás után összeraktam egy új tömítés készlettel. Gyújtáselosztó sajnos nem volt benne és mivel ez a motor csak egykettes így az enyém sem volt jó bele. Végül egy csapágy külső gyűrűjével hézagoltam ki, de ehhez meg új lefogatólemezt kellett faragni. Ez a motor viszont azért lett csalódás, mert harmat gyenge, viszont a fogyasztása jó időben 8 körül megáll. Most a mínusz húszakban inkább 10-11 volt.
A motorcserét viszont megkönnyítette, hogy előtte egy hónappal kuplungos lett így a csavarok egy része egészen könnyen kijött! Vettem egy Ukrán kuplungszettet, 5000 forintért, de utólag úgy érzem, hogy sokat adtam érte. Kilométerenként kb 2 forintba került, de csak azért, mert nem kell munkadíjat fizetnem. Legfeljebb a véremet adom érte néha. Természetesen ez a motorcserénél még semmi hibát nem jelzett, egy hónap múlva viszont rommá törött a szerkezet. Ekkor vettem bele egy Sachs szettet 10 ropiért. ezt baráti alapon kicserélték nekem a munkahelyemen.
Ezeken kívül más komoly gond nem volt vele.
Fillérekből fenntartható autó, ha az ember ért egy kicsit hozzá és vannak alap szerszámai gyakorlatilag az udvaron meg lehet rajta javítani bármit.
A vezetési élmény nem túl nagy benne egy alap motorral, de azért el lehet vele bohóckodni. Télen különösképpen :) Óra szerint egyébként 140 körül van most a vége, de ha lendületből vezetek kevés fékezéssel akkor elég jól lehet vele haladni. A lényeg, hogy nem szabad beállni a sorba a teherautó mögé mert 70-80-as tempónál mer nulla amit gyorsulás néven produkál. Komolyabb forgalomban nagyon necces előzni vele ilyenkor. Összességében szerettem és nem bántam meg a dolgot!

Most, hogy parkolópályára került készítettem egy kis számvetést:
Az autót ingyen kaptam így ez nem merült fel költségként.
Megtett kilométerek: 15975km
Elfogyasztott üzemanyag: 1598,56liter
Átlagfogyasztás: 10liter/100km
Üzemanyagköltség: 575.280Ft
Üzemanyag átlagár: 360Ft/liter
Egyéb költségek:
Új forgalmi:6500Ft
"Vagyonszerzési" illeték:6.000Ft
Biztosítás 2 évre: 97.520Ft Máig sem értem miért ilyen kibaszott sok :(
Súlyadó 2 évre: 14.400Ft
Műszaki: 16.200Ft
Anyagköltség: 70.100Ft
Össz fenntartási költség: 210.720Ft
Üzemanyaggal: 786.000Ft
Azaz: 49,2Ft/km



Hibalista

- Ami nincsen a szövegben: - Kipufogó: Két részletben cseréltem összesen 18000Ft volt. Sajnos szétégette a kézifék kötelet is amikor leszakadt - Önindító: Eltörött benne az a műanyag ami a bendix kereket tolja a helyére. 850 ft volt - Folyamatos kontakt hibák a hátsó lámpákban - A karburátor felújító klt. 900Ft - Első kerékagyakat kellett beállítani - Szelephézag állítás - Egyszer lent maradt az első ablak mert szétrohadt az ajtó alja. Megoldottam küszöbcserénél, egyenlőre bírja. - Mostanában nyekereg a segéd irányítókar még nem néztem meg mit lehet vele kezdeni - Hosszú a lista, de filléres dolgok.

Ide hordtam szervizbe

Magam javítottam!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1988
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 229500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 5:40-es Ikarus meg a 16:00-ás Rába Következő autója? Accord
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 2107

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)