A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » 1500, 1600 (1972-2001)

1500, 1600 1500S 

Az ítélet értékelése
4,4(5 db)

1500S, a klasszikus típus utolsó szállítmány egyike

Szöveges ítélet

1976, 1996, 2006. Lada 1500S, azaz VAZ21061 történetének fontosabb évszámai. 1976. gyártásának kezdete, 1996. hazánkban utoljára forgalmazza a HungaroLada, 2006. a típus gyártásának utolsó éve.
Egy elegáns dióhéjbarna, majd egy fehér, a klasszikus Ladák evolúciójának csúcsát jelentő típus ragaszkodásaként, ismételten 1500S, legfrissebb példánya után vadásztam. Gyermekként, 80-as évek közepén, még emlékeimben él az a történet, amikor az Andrássy úton, a Merkur Vállalat egyik szalonjában egy középbarna színű 1500S volt kiállítva. Az utastérben egy cetli, melyen SEBESSÉGET NE VÁLTS!
Nos, ez a típus számomra volt az elérhetetlen vágy, nem is csoda, hogy már a harmadik VAZ21061-est hajtom. Az utóbbi megszerzése azért volt külön kihívás, mert a legfiatalabb autót szerettem volna megvásárolni 1996. tavaszán. Ez, nem is lett volna nehéz akkor, ha még akár a szalonban, akár a HungaroLada telephelyén hozzá lehetett volna jutni, azonban 1996-ra már a Lada embléma csillogó mítosza kissé kopottá kezdett válni. 1995-ben, az ország néhány megyeszékhelyein, valamint nagyobb városaiban egynéhány VAZ21061-est állítottak ki, eladásra kínálva. Ezek a kiállított példányok, már olcsóbb változatok voltak, közel 150.000Ft-al olcsóbban lehetett hozzájuk jutni, ugyanis ezek a példányok, már, amolyan szegényesebb külsővel rendelkeztek. Nem volt rajtuk oldal díszléc, a krómhűtő helyett fekete színű műanyag rács volt. Ez a szegényesebb külsővel megáldott szériák már nem tetszettek, ezért kissé csalódottan, valamint, mivel már közeledett az ősz, felfüggesztettem a Lada vásárlást. 1996. tavasza, azonban ismét lázba hozott, s ismételten a Lada keresésére indultam. Budapesten volt néhány Lada kirendeltség, azonban jelezték, hogy még néhány hónapja előrendeléssel megrendelhető volt ez a típus, azonban az utóbbi időben lecsökkenő kereslet, valamint az orosz fél bizonytalan szállítása miatt megszűnőben van ez a típus behozatalai lehetősége, ráadásul a szigorodó környezetvédelmi megszorítás miatt, már csupán az 1996. év végéig lehetett behozni őket.
Egy verőfényes szombaton (1997. március. 01.) látogatást tettem Budapesten, a Nagybani Autópiacon. Négy éves volt a legfiatalabb a keresett típusból, ezért a kijárat felé vettem az utat, amikor megláttam hátulról egy hófehér 1500S-t. Miután megtudtam, hogy 11hónapos, s alig volt benne 7000Km, rögtön rácsaptam 760.000Ft-ért.
Így jutottam hozzá a hazánkba érkező VAZ21061-es típus utolsó szállítmány egyikéhez. Az egyéves garanciális szervizre már én vittem Szekszárdra. Az a szerviz, mely, néhány éve még, mint a méhkas nyüzsgött, amely előtt hosszú sor állt, hogy a garanciális, s a nem garanciális szemlézést, javítást elvégezzék, egy kihalt, szellemszerviz képét mutatta. Egy jó hosszú hibalista átadásával kezdetét vette a Lada történelem talán utolsó garanciális szervizelése. Rengeteg könnyedző csőcsatlakozások, tömítések, kárpitpanel, ajtózár, stb. cseréje, beállítása, igazítása után következhetett a próbaút, melyet kitudja hány éves tapasztalattal, s rutinnal elvégezve, a szervizből távozóban, a visszapillantó tükörben láttam, amint a szerelő (talán könnyes szemekkel) búcsút intet egy korszaknak, melynek oly meghatározó jelensége volt a Lada, s kezdhette az autótípus az időutazást az autótörténelembe.
Az autó teljesen eredeti állapotában, veteránautóként kívánom megtartani. A krómozott motortér, a múltat idéző utastér, s a 70-es, 80-as évek utcaképét meghatározó típus 1996. áprilisi példány. Azon Lada márka kedvelőinek, akik szívesen tennének sétát egy rövid időutazáson, azoknak szívből ajánlom az évenként minden augusztus utolsó hétvégéjén, Gárdonyban megrendezésre kerülő Országos Lada Találkozót, melynek helyszíneként a Sport Beach Camping ad helyet.

Hibalista

- Az autón pontosan megtervezett szervizelést végzek, így sosem várom meg, amíg tönkre megy valamely alkatrész, hanem a biztonság és a megfelelő műszaki állapot miatt az üzemidőt, valamint a megtett km-t figyelve történt, illetve történik az egyes alkatrészek cseréje. Mivel a klasszikus Lada család alkatrészei annyira olcsók, s kihasználva a jó alkatrész ellátottságot, szívesen áldozok az autóra.
- 10 évesen komplett kipufogórendszer (katalizátorral), fékcső garnitúra, első, hátsó fékcső gumik, fék-főfékhenger, fék-munkahengerek, tárcsa, fékbetét, s dobfékek, kuplung munkahenger, lengéscsillapítók, gömbcsuklók, kerékcsapágyak, vezérmű-lánc, fogaskerék, kormány segédirányító (csapágyas kivitelűre), 5db gumiabroncs, akkumulátor, generátor szénkefe, kerékjárati műanyagdob cserére, továbbá friss alváz- és üregvédelem elvégzésére került sor.
- Természetesen a gyújtógyertya, a levegőszűrő, üzemagyag AC szűrő, üzemanyag előszűrő, motorolaj, olajszűrő, differenciálműben, sebességváltóban olajcsere fékolaj, hűtőfolyadék, ékszíj időszerű cseréje, valamint a gyújtás, szelepek és kerékösszetartás beállítás elvégzése.
- Nem részletezem az alkatrészek tételenkénti árát, hiszen az árak évente változnak, beszerzési helytől különböznek, azonban a közel 200ezer Ft-os kiadás, szerintem megérte, hiszen tíz év után, ismételten biztonságos, s üzemképes járművé vált, nem egészen havi 1700Ft-os ráfordítással.
- A váratlanul meghibásodott alkatrészek a fűtéscsap, vészvillogó kapcsoló (néha bekapcsolt, amikor indexeltem), tolatólámpa kapcsoló, fényszóró relé, alapjárati mágnes-szelep, valamint a megszakító volt. A megszakító újonnan lett beszerelve, s néhány Km-t megtétele után elment a gyújtás. Mint kiderült, az újonnan beszerelt megszakító papucsai nem voltak egytengelyesen érintkezve (gyártási hibás volt), gyújtási hibát eredményezett. Az alkatrészboltban az összes megszakítót átnéztük, s a legjobbnak tűnő megszakító lett ismét beszerelve. Ekkor döntöttem úgy, hogy Hall-os gyújtás szereltetek be, mely kompletten 18.000Ft volt 2003-ban, s 10.000Km-enkénti rotor és elosztó cseréjével megbízhatóan üzemel.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lada 1500S Következő autója? Veterán autóként kívánom megtartani
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 1500, 1600 1972

További ítéletek (65 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)