A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » 1200, 1300 (1970-1988)

1200, 1300 1300 very special 

Az ítélet értékelése
4,8(5 db)

1300 very special

Szöveges ítélet

Sokat megélt példány volt az enyém. Atyámról tudni kell, hogy jó régen egy szintén fanatikus barátjával nekiindultak a nagy magyar autósportnak és rajthoz álltak jó néhány Trabanttal, meg 1200-es Zsigulival, aztán jöttek a gyerekek (többek közt én is) és úgy döntött, az életben maradás előbbre való, mint a nyargalás. Azért a bogár csak ott duruzsolt a fülében, és úgy 15 éve eldöntötték, megépítenek egy hobbiautót, amúgy a régi szép idők emlékére. Nem kell, hogy túl erős legyen, nem kell, hogy tele legyen szélesítésekkel. Az autó el is készült, állítólag előtte a Hungaroringet is megjárta, pályaautó is volt, erről árulkodott a hátsó ülés helyén a difi olajhűtőjének a helye. Az alapból 1300 köbcentis motorból 1600-os lett, köszörült vezérműtengellyel. A régi váltó megmaradt. Ha járt a motor az egész autót rázta. Kemény gátlók, Volga rugók, hátra kombi difi, Fiesta sportülések, mert a régi rallye-kagylók bezony idővel kirohadtak, Zastava kormány. 6 pontos „hátizsák” biztonsági övek. A motor alá kazánlemezből védő. Az akksi a jobb súlyelosztás és a biztonság kedvéért a csomagtartóba került, csakúgy, mint a benzintank töltőnyílása, ezzel komoly fejtörést lehetett okozni az előzékeny benzinkutasoknak. -Mennyit tankolhatok? –20 litert. –Aha. De itt nincs hova dönteni a naftát. - Ja, nyitom a csomagtartót. – Na, ne viccelj…És mit keres itt az akku??? Az akkura egyébként a Ráckevei Tolvaj Baráti Kör is vadászott, egyszer felfeszítették a motorháztetőt, mivel ott nem találtak semmit, bosszúból kilopták a szélvédőt…
Az önindító a két ülés között, amolyan Saabosan. Karvastagságú bukócsövek, amiktől alig lehetett beülni, aztán meg mindenedet nyomták. Persze kárpit ohne.
Aztán megnyertem a jogsit és a gép meg kihasználatlanul állt az udvaron. Naaaaaa! Hadd máááá! Léééécciiii! Kössz! És enyém lett a fehér Rettentő. A kasztniról annyit, hogy az anyósülés alatti rész, valamint a csomagtartó alja gyakorlatilag hiányzott, de ez pótolható volt. A beltér esztétikáján másfél liter fehér Hammerrite segített, a régi 1200-es műszerfalpanelt 1500-re cseréltem, már volt működő fordulatszámmérő. A csöveket sajna ki kellett venni, viva la rendőrség. Na. Gyakorlatilag kész volt egy használható kb. 95 lovas überkönnyű méregzsák, amiről kívülről meg nem mondod, mit tud. A váltókiosztás és a difi miatt 100-nál 4000-et forgott és nyakalta a benzint (város: 12-17 liter) de úgy ment, mint a golyó. Előzésnél gondolkodni sem kellett, nem hogy visszakapcsolni. Kettes padlóval, kitekert kormánnyal eltangózott egy darabig. Egyébként a váltója világszám, ilyen közvetlen kapcsolatba fogaskerekekkel sehol máshol nem kerülsz. Rádiót felesleges lett volna beletenni, 100 környékén már olyan hangos volt, hogy beszélgetni nem lehetett. Kivittük a dömsödi crosspályára…Ehh. Keresztbe – kasul - oldalvást, mindenhogy, csak egyenesen nem. Óriási élmény volt.
Aztán változtak az idők, elkezdett tarthatatlanná válni a fogyasztása, meg nem volt rajta se motor, se alvázszám… Eladni ugye így nem lehetett… Szegény le lett bontva. A mai napig nosztalgiával tudok rá visszagondolni. Átlátható gép, a garázsban gyakorlatilag bármit meg lehet rajta szerelni. Mondjuk voltak utálható dolgai, az ablakemelő kurblija lépten-nyomon a kezemben maradt, a napellenző erősebb döccenőknél benyaklott pont a látótér közepébe, ez utóbbitól gyorsan meg is szabadultam. Ha nem indult hajlamos volt túlszívni magát, és a belökés után irdatlan kék füstöt engedett hátra. A visszapillantó tükröt a menetszél állandóan behajlította, ha teherautó jött szembe akkor még koppant is az elefántfülön. A belső szellőztetés hatásfoka nulla, ellenben szorgosan párásodik. Az ablaktörlő csigalassú. Összességében elmondható, hogy aki ilyen autót megtanul vezetni, az bármivel elboldogul. Rohad, de rohadtul jó. A vezetésről semmi nem tereli el a figyelmet, az úton együtt lehet élni a géppel. Csak vigyázz, el ne harapd a nyelved a bukkanón!

Hibalista

- Semmi. Jó össze volt rakva.

Ide hordtam szervizbe

Bélai Tibike a Zsigulik Professzora

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1973
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? - Következő autója? Felicia, majd Octavia.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 1200, 1300 1970

További ítéletek (141 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)