Kicsit makrancos, kicsit fura, de a miénk
Szöveges ítélet
2010 szeptemberében vásároltuk. Rögtön akkor furcsa volt, hogy nem esik vissza a motor fordulatszáma, ha kinyomjuk a kuplungot. Ezt szerencsére egy kis gázbowden-átpozícionálással megoldották Karcsiék, de azért Pécsről hazafelé érdekes volt vezetni. A kötelező körök cseréje után (olaj-olajszűrő-vezérlés) végre elkezdhettük használni.
A Samarához képest ég és föld. Csendesebb, kényelmesebb, bár közel sem gyorsul olyan jól, mivel nehezebb kb 1,5 mázsával, illetve az injektor miatt nem reagál olyan jól a gázpedál mozgatására. A tönkrement helyzet-jeladó potméternek csak annyi jele volt, hogy kigyulladt a "Check Engine" lámpa a műszerfalon. Az autó ettől függetlenül ugyanúgy ment. Miután kicseréltük, elaludt.
2011-ben ennél komolyabb javítást nem kellett eszközölni az autón. Használtuk, ment, megállt, kanyarodott.
Hanem aztán jött 2012. Szerencsénk volt, mivel a rossz vízpumpával éppen elvergődtünk a szervizig. Karcsiék átnézték, majd kimondták a diagnózist: A vízpumpa és a termosztát kuka, a kiegyenlítőtartály repedt, így az is. Mindent kicseréltek, új hűtőfolyadék. Végösszeg: 33000 forint. - Egy "nyugati" autóhoz képest nem vészes, de ha a Samarával lett volna ugyanez, ott legalább 10000 forinttal olcsóbban jövök ki.
Eltört a vezetőoldali ablaktörlő-kar a felfogatási pontjánál. Mivel valami meghatározhatatlan (de lehet, hogy spiáter) öntvény, ezért természetesen forraszthatatlan-hegeszthetetlen. Csere, több mint 5000 forintért.
Az olajszint-szenzor állandóan panaszkodik, de ez nem érdekes, mivel rendszeresen figyeljük, minden rendben.
Egyébként univerzális felhasználású autó. Mint a harmadik képen is látszik, sikerült vele elakadnunk egy kavicsbányában munka közben.
2013 első hibajelensége: Elfogyott a fékfolyadék. De nem értem, hogyan, mivel leginkább motorfékkel lassítok és csak akkor nyomom a pedált, amikor már feltétlenül szükséges. Minden esetre Karcsiék biztosan megoldják.
2014 nyarán elkezdett ropogni a jobboldali féltengelycsukló. Nem egész 100000 km után. A fiam Swiftjében 226000 km után kezdte. Ennyit a "Mindent kibíró orosz technika"-ról... Mondjuk hozzátenném, hogy azóta is úgy járunk vele. Ki kellett cserélni a hátsó kipufogódobot, mert szétrohadt.
Ezen kívül rengeteg elektromos problémánk van. Tele van pakolva az autó mindenféle érzékelővel, amik az orosz technológiának hála nem működnek rendesen.
Hibalista
- fojtószelep helyzetjeladó potméter - 2700 Ft, - vízpumpa, kiegyenlítőtartály, termosztát - Együtt 28000 Ft + munkadíj, - vezetőoldali ablaktörlő-kar - 5460 Ft
Ide hordtam szervizbe
Tóth Károly Autószervize, Halimba. - Minden autómat hozzájuk hordtam. Rendkívül megbízhatóak. Azt is megmondják, ha valamit nem tudnak megjavítani.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Apróbb javítások otthon.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Samara 21099 1500 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |