A mindenes Szamár
Szöveges ítélet
Amikor megvettem elég lepukkant állapotban volt.Nem mellesleg az autót Nyíregyházáról kellett Sülysápra vinnem. Az olaj kevés volt benne a kipufogóm kifújt,a kormány erősen jobbra húzott,a fék sem fogott rendesen,a motornak szinte semmi alapjárata nem volt.Ennek ellenére az autó eljutott Sülysápra.
Már ebben az állapotában is jobban ment a mint a régi 1.3-as Samarám.A 100 km/h-át minden gond nélkül vitte és kényelmesebb volt nála.Az elektromos ablakok és az állítható kormánymagasság kapóra jött...De kezdjük az elején.
Az autó formája még a 80-as évekből maradt ránk de nekem ezzel semmi bajom.
Ahogy beszállok az autóba azonnal megcsap még ebben is a Lada szag. De a kormánynak jó a fogása és a váltó is kézre áll. A műszerek jól láthatóak és könnyen értelmezhetőek.A kapcsolók jó helyen vannak de a Szamara karok itt is visszaköszönnek.A középkonzol kijelzői jól vannak elhelyezve.Az ülések kényelmesek bár hosszú távon nem árt a deréktámasz.Ajtó kárpitozása megfelelő és strapabíró.Az elektromos ablak jól teszi a dolgát bár nem olyan csendes mint a nyugati modellekben,de ez engem nem zavar.A lábtér megfelelő elől és hátul egyaránt.A hátsó ülések nagyon kényelmesek olyan kanapés jellegűek.5 ember kényelmesen elfér benne még hosszútávon sem vészes.A kilátás minden irányban. jó az autóból.A biztonsági övek magassága állítható ami praktikus.A váltó ugyanaz mint a szamarában, néha keresni kell az 1-es fokozatot és pontatlan is.De más gond nincs vele.
A csomagtér hatalmas 450 literes rengeteg mindent bele lehet tenni.Sok a sík felület ami előnyös pakolási szempontból.A pótkerék a padlóba van süllyesztve így nem vesz el helyet a csomagtérből.A fűtésre nincs panasz.
Nagyon hatásos és hamar bemelegíti az utasteret.A szervo hiánya érezhető
kell az erő ha álló helyzetben tekerem a kormányt.Ettől függetlenül a fogasléces kormányművel még mindig jobb mint a globoidcsigással.(kocka Lada)
A motor a szamarából érkezett de hengerenkénti befecskendezőt kapott amit
Bosch elektronika vezérel.A motor nyomatékosabb kevesebbet fogyaszt és jobban reagál a pedálmozgásra.Városban 7 literrel elmegy országúton tartható vele gond nélkül a 130 km/h.Menne az többet is aki bátor nyomhatja neki 160-170km/h-ig neki.A futómű és a fék szintén a szamarából jött ezért meglepetést nem fog okozni aki ismeri.A futómű jól elnyeli a kátyúkat és az útegyenetlenségeket.A fékek jól fognak és jól is adagolható.
Az autó gyenge pontja a rozsda. Mivel csak 2004-től kapott a típus gyári rozsdavédelmet ezért figyelni kell rá.A sárvédőíveket és az ajtók alját különösen nézni kell. A másik az elektronika.Váratlan dolgokat képes produkálni.A fenntartása az elektronika kivételével hasonlóan olcsó mint a szamarának.Az alkatrészek 60% csereszabatos vele.Ha valaki tudja hogy mikor mit kell megnézni rajta hogy jól elmenjen akkor kis megkötésekkel egy jó autót kap az ember.Persze ki lehet fogni egy rosszabb darabot is de ezeken az autókon meglehet tanulni autót szerelni az biztos.
Hibalista
- Amikor megvettem ezeket cseréltem: vezérműszíj,vezetőgörgő,termosztát,alapjárati kismotor,gyertyák,hátsó dob, - hengerfej és szelepfedél tömítés,katalizátor,olajszint jeladó,hűtővíz jeladó, - bal lámpa és irányjelző,indexkar,hőgomba,kormánymű gumiharang,bal hátsó ablakemelő motor,benzinszivattyú motor,bal első ajtó,motor és fékolaj,levegő és olajszűrő,kipufogó tűzkarika,
Ide hordtam szervizbe
Sülysápon egy kedves jó barátom aki minden autóhoz ért és tudja mit csinál.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 72900 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara 1.3 5 ajtós 1994-es | Következő autója? | 2112 16v |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |