Guruló 30 falazóblokk
Szöveges ítélet
Update 12000: Vélemény változatlan, egyre jobban szeretem, fogyasztás 6.2
kb. 1200 km-t vezettem idáig de azt gondolom megosztom az élményeim: Ami a legmeglepőbb az a bódé merevsége. E Merciben volt ilyen élményem DE véleményem szerint azt is felül múlja. Az ix35 ezt nem tudja valamiért (lehet hogy előszériás volt amit kipróbáltam kb. 1 éve). A másik jó pont az a futómű. Nagyon kényelmes és stabil. Sok hobbiterepesnek az a baja, hogy a stabilitás miatt kemény a futóműve. Én kifejezetten azért kerestem ilyen autót mert a sok rossz úton hátha kényelmesebb. Ezt ezen az autón kívül egyik semmi sem igazolta vissza.
Forma: azt hiszem hogy osztatlan a siker, annyira nézik, hogy néha már nőiesen elpirultam. Nyoma sincs "hát ez csak KIA" filingnek még a BMW-s rokonok részéről sem.
Motor: Kipróbáltam az 1.6 GDI-t és a 1.7 CRDI-t. Mindkettő megnyerő bár egyértelműen a diesel a tuti, sokkal stresszmentesebb vezetni. Pedig én szerettem a II Octavia öreg 1.6 benzinesét is mert csendes, jól fogyasztott és nem voltam egy diesel fun (ez az első diesel autóm). Most már csendesedik, óra szerint 5.6l, benzinkútnál egyelőre 6.7l de ez autópályázással és Pest belváros volt, plusz bénáztam a számítógéppel nullázásilag. Erre még kíváncsi leszek. Amúgy egy kicsit nagyméretű lehet a turbó mert van kb egy .5mp-1 mp-s luk, és akkor hallom igazán felpörögni ha kb 2500 után húzatom. Addig kvázi sima diesel. 0-140Km/h-ig teljesen lendületes (ezt nem néztem volna ki az 1685 ccí-ből), a turbó miatt meg még nagyot is tud lépni 50-120 között.
Belső: Újságképeken nagyon nem tetszett a belső. Élőben viszont gyönyörű. Nagyon nem adja vissza a kép a tényleges kinézetét. A Kormány nekem egy kicsit vékony de jó fogású. Kemény de kultúrált műanyagok (igazán nem is haragszom érte mert az autósujságírók "puhaműanyagimádata" miatt pl. az Octavia ablak melletti könyöklője egész egyszerűen kinyúlt és bibircsókos lett. Taxi-n is láttam ilyet kiszakadva mint egy pattanás. Tehát tök OK-s a kemény, de tetszetős műanyag!!!! Le a puha műanyagokkal!!!!).
Problémák: Egy igazi hülyesége van hogy az ablakok nem automaták (dinnye marketingesek kb. 27615 Ft-t spóroltattak autonként). Ez egész egyszerűen hiányzik. Másik probléma, hogy a kékfog ha nincs közelbe a telcsi akkor hűtlen lesz és újból pároztatni kell DE ez kb 15 mp és újra OK. A HIFI szintén OK.
A mindennapi használatba a város és autópálya egyaránt teljesen jó. Az ülései (nagyon) kényelmesek (Octáviában a combom közepe alaptt érte el a csúcsot a kagyló, ezt nagyon utáltam). Ez az autó elrendezés azt kell hogy mondja hogy az egyik legjobb. Rövidebb 15 cm-mel de kb 5 cm-l nagyobb a lábtér hátul. Egyedül a csomagtartó kisebb de már a feleség leszokott a ház zip-eléséről az \auto drive-ra. Tetszenek a praktikus részletei pl.: kölykök előtt könnyen takarítható műanyag, stb. Egyedül a defektkészletet kell lelkileg szokni. Remélem nem lesz rá szükség.
Szóval gratulálok KIA remek autót csináltok Zsolnán. Csak így tovább hátha ez generál egy kis versenyt és a német márkák kelet=fapad lelkülete, a japánok együgyű (bár nem indokolatlan) fensőbbsége egy kicsit finomodik. Ja és remélem a 12000 és 120000 update is ilyen a hangulatú marad.
Megj.: szerviz értékelést ne vegyétek komolyan még, mivel nem voltam csak megelőlegeztem a bizalmat!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia II | Következő autója? | majd akkor kiderül |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |