A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2005-2011)

Rio 1.4 EX Cool 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Meglepően jó vétel volt

Szöveges ítélet

Tizenhárom év és 334000 km után frissítem az autóval kapcsolatos +- listát az autóval kapcsolatban. Ami a lényeg: az eddig eltelt idő után továbbra is tartom a véleményemet: jó vétel volt.

Negatívumok:
1. A belső kemény műanyagok könnyen és eltüntethetetlenül karcolódnak.
2. -5 fok alatti hidegben az azonnali indulás felejtős: hatalmasakat ránt és fullad. Egy perc melegítés után simán indul.
3. Autópályán a fogyasztás jelentősen megnő, főleg 140 fölött... Szabályosan közlekedvén marad 8 körül.
4. A hidrotőkék néha-néha zajonganak.
5. A gyári sötétített üvegek viccesen világosak. A leállított, napon hagyott autó beltere gyorsan felforr.
6. Nedves időben a hátsó kerekek - a gyári sárvédők megléte ellenére - szinte tervezett módon piszkítják be a hátsó ablakot, folyamatos munkára ítélve a hátsó ablaktörlő lapátját.
7. Eltúlzott sebességgel nem érdemes megérkezni a kanyarokba. Elpattoghat!
8. A csomagtér kárpitja nehezen takarítható.
9. Az utaknak "hála" a stabilizátorrudak és szilentek cserére szorulnak gyakran.

Pozitívumok:
1. 95000 km alatt csak a szokásos dolgok: olaj és szűrője, pollenszűrő, levegőszűrő, gyertyák voltak cserélve. Összesen két izzó égett ki. A gyári akkumulátor is kibírta eddig.
2. Országúton is dinamikusan lehet vele autózni, de az autópálya a kedvence. Ötödikben is kellően rugalmas.
3. Az automata klíma szuperül teszi a dolgát télen-nyáron, nem kell állítgatni. A fogyasztásban és dinamikában csak kismértékű változást okoz.
4. A belső tér jól pakolható, innivalónak is sok helye van. Az osztott ülések előrehajtásával a pakolható tér kellemesen tágas.
5. Az ülések kényelmesek, a kormánnyal egyetemben állítható az első ülés magassága is. Több száz kilométer folyamatos megtétele után sem kell targonca a kiszálláshoz...
6. Izzócsere, olajcsere házilag, könnyedén kivitelezhető.
7. A világítás csak szándékosan felejthető bekapcsolva leállítás után.
8. Elektronikusan és mechanikailag is jól összerakott, nem nagyon akaródzik elromlani semmi (szerencsére).
9. Biztató, hogy olajcserekor pontosan annyi a kifolyt kenőanyag mennyisége, mint a 15000 km-rel előbb beöntötté. Egy kicsi sem hiányzik.
10. Egyszerűen jó autó.


Összefoglalva: A vártnál sokkal masszívabb személyautó. Elsősorban megbízható és kényelmes, de a menettulajdonságaival sem vall szégyent. Az alkatrészek (az a néhány) emberi áron beszerezhetők. Mindennapi használatra nagyon bevált, tartós autó. Igazából a legtöbb gondom a gumikkal volt, de ez nem róható fel a járműnek.

Hibalista

- Soron kívül kértem olajcserét 3000 km-nél, melyet zokszó nélkül megtettek, ennyivel kitolva a következő szervizt. Jobb első stabilizátorrúd garanciában cserélve 37000 km-nél. - Bal első helyzetjelző izzója cserélve 45000 km-nél (otthon, bontás nélkül, kb. 80 másodperc alatt). - Bal hátsó féklámpa izzójának cserélve 93550 km-nél (otthon, két csavar kitekerése után kb. 110 másodperc alatt:). - A tengelykapcsoló házából alapjáraton gyenge nyikorgó hang tört elő. Csavarlazító spray megoldotta. - Gyári akkumulátor cseréje 94000 km-nél, majd nem gyárié 150000-nél. - Fékbetétek cseréje 162000 km-nél. Stabilizátorrúd és szilentek cseréje ugyanitt (köszönet a mellékutaknak!). Olajcsere, pollenszűrő-csere rendszeresen, 15000 km-enként. - Vezérlés cseréje 207 ezernél: 19000 Ft plusz munkadíj. - 260000 km után féktárcsák cseréje (folyamatban). Darabja 5500 Ft. - 280000 km-nél szelepfedél-tömítés cseréje, alatta alapos takarítással. Saját erőből, a tömítés 8417 Ft. Műszaki előtt 296500 km-nél hátsó kékek rendbetétele (tárcsa, betét, kézifék) kb 25000 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Jász-Plasztik, Kia Szalon, Jászberény

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Házi szerelőim... :-)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 13 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 334000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Kia Sephia Következő autója? Kia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (80 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)