Csak menni, menni és menni gond nélkül.
Szöveges ítélet
Miként vettem?
Renault Clio TechRun-t használtam előtte, s csak úgy véletlenül toppantam be egy szalonba kipróbálni az akkor új modellt. Dízel motorral próbáltam, és olyan meggyőző volt, hogy pár nap múlva megrendeltem.
Hogy mennyire szeretem?
Nagyon...
De kezdem a rosszakkal.
Műszerfal világítás: Először azt hittem az előző Renault Cliom kényeztetett a dupla optikás projektoros fényszóróival, ami részben igaz is. Aztán átülve ebbe az autóba, hihetetlenül rossz világítással találkoztam. Én kötelezővé tenném az iker lámpát, s azt, hogy a tompított is világítson egyszerre a távolsági fényszóró használatakor.
S hogy miért írom mindezt műszerfal világítás címszó alatt? Nos mert ha a márkatársak kipróbálják, hogy éjszakai vezetés alkalmával letakarják a borostyán sárga nagy kijelzőt, mindjárt ötször jobban látnak. Elkelne egy fényerő szabályzó, vagy egy "black panel".
Több rossz nincs.
Kényelem: Minden kézre áll, (az amúgy ritkán használt) ködlámpa, ill. köd- zárófény kapcsoló kivételével. 4 elektromos ablakemelő kapcsolója nagyszerű helyen, ugyancsak a fűthető elektromos tükörállítás kellemesen egyértelmű helyen, a klíma szintén logikus, sőt okos. Ritka a kategóriájában, hogy a hátsó utasok lábához is elvitték a szellőzést, fűtést vagy épp a hideget.
Ülések rendben elöl hátul, 800 km-es táv volt amit többször egyhuzamban megtettem, fáradtságérzet nélkül. Hátul az üléstámla dőlésszöge állítható, ki mit szeret...
Összeszerelés: Példás. 150.000 km megtétele után sem rezonál, zörög, kopog, nyiszorog semmi az autóban. Igen S E M M I ! Teljesen újszerű és kifogástalan még akkor is, hogy a java részt használt anyagok kopogósak.
Futómű: Szokni kell, azért itt még van mit tanulni a koreaiaknak, nem versenyautó, de jó partner, és legalább nagyon kényelmes, nem ráz a rossz utakon sem. De a korábbi Clio azért sokkal jobb kanyarmenő volt. (Renaultosok figyelem... Clio és Thalia nem összetévesztendő, ég és föld a különbség) Na azért a Tháliánál 30-szor stabilabb a Rio futóműve.
Motor, erőátvitel: 110 LE, 235 Nm. Bőven elég. Chipelve 130 LE, 285 Nm. Több mint elég. Rugalmassági értékei 250 LE-s benzinesekkel vetekszenek, illetve jobbak esetenként. Röviden kifejezve 4-5 másodperc alatt minden előzés kivitelezhető gyakorlatilag bármelyik sebességtartományban az elindulástól a saját sávba történő visszasorolásig. Ez (aki sokat van úton tudja) elképesztő biztonsági tartalékot jelent. Mindezt pörgetés nélkül természetesen.
40-80 Km/h 3. fokozatban 4 sec
60-100 Km/h 4. fokozatban 5 sec
80-120 Km/h 5. fokozatban 8-9 sec
100-140 Km/h 5. fokozatban 8-9 sec
A gyorsulás pedig a végsebességig tart, ami 195 Km/h GPS szerint.
Váltó jó, de nem érdemel ötös osztályzatot, csak négyest, autópályán szinte követeli a 6. fokozatot, bár akkor nem is tudom mennyi volna a végsebesség, hisz a motor nem akar kifogyni az erejéből.
Fékek jók, jól adagolhatók, és nem fáradékonyak. Mondjuk ritkán is használom, a 100.000 km alatt sem féktárcsát, sem fékbetéteket nem cseréltek, mert nem kellett. Minden a gyári.
Hibalista
- 1 db klíma vezérlő panel (széria hiba) GARANCIÁBAN - - Ez az egyetlen a hiba listán. - A többi cserélt alkatrészek a természetes elhasználódás miatt illetve a szar hazai utak miatt cserélődtek. Mint: - 3 x 1 db stabilizátor pálca (kutyacsont) - első kerékcsapágyak - bal oldali stabilizátor szilent - jobb oldali talpas gömbfej - 105.000 km-nél első hátsó fékbetétek -
Ide hordtam szervizbe
Csak 1500 km-nél voltam egy olajcserén, Nagykanizsán a KIA márkaszervízben. Később 15.000 -es kötelező szerviz, aztán 30.000-es, és 45.000-es. Semmit, azaz SEMMIT nem csináltak az olajcserén ill a szűrő cserén kívül! Azt is méla búval, megvárakoztatva, havert elém besorolva, holott pontosan a megbeszélt időre mentem.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Már 155.000 van az autóban, átpártoltam Kaposvárra a 45.000-es szerviz óta. (KIA szerviz és márkakereskedés) ahol maximálisan jó a kiszolgálás és a hozzáállás, és még szakértelem is van, és felülvizsgáltak mindent amit Nagykanizsán nem.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 155000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Clio 1,4 16V | Következő autója? | Szerintem KIA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |