A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2005-2011)

Rio 1,5 CRDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csak menni, menni és menni gond nélkül.

Szöveges ítélet

Miként vettem?
Renault Clio TechRun-t használtam előtte, s csak úgy véletlenül toppantam be egy szalonba kipróbálni az akkor új modellt. Dízel motorral próbáltam, és olyan meggyőző volt, hogy pár nap múlva megrendeltem.
Hogy mennyire szeretem?
Nagyon...
De kezdem a rosszakkal.
Műszerfal világítás: Először azt hittem az előző Renault Cliom kényeztetett a dupla optikás projektoros fényszóróival, ami részben igaz is. Aztán átülve ebbe az autóba, hihetetlenül rossz világítással találkoztam. Én kötelezővé tenném az iker lámpát, s azt, hogy a tompított is világítson egyszerre a távolsági fényszóró használatakor.
S hogy miért írom mindezt műszerfal világítás címszó alatt? Nos mert ha a márkatársak kipróbálják, hogy éjszakai vezetés alkalmával letakarják a borostyán sárga nagy kijelzőt, mindjárt ötször jobban látnak. Elkelne egy fényerő szabályzó, vagy egy "black panel".
Több rossz nincs.

Kényelem: Minden kézre áll, (az amúgy ritkán használt) ködlámpa, ill. köd- zárófény kapcsoló kivételével. 4 elektromos ablakemelő kapcsolója nagyszerű helyen, ugyancsak a fűthető elektromos tükörállítás kellemesen egyértelmű helyen, a klíma szintén logikus, sőt okos. Ritka a kategóriájában, hogy a hátsó utasok lábához is elvitték a szellőzést, fűtést vagy épp a hideget.
Ülések rendben elöl hátul, 800 km-es táv volt amit többször egyhuzamban megtettem, fáradtságérzet nélkül. Hátul az üléstámla dőlésszöge állítható, ki mit szeret...

Összeszerelés: Példás. 150.000 km megtétele után sem rezonál, zörög, kopog, nyiszorog semmi az autóban. Igen S E M M I ! Teljesen újszerű és kifogástalan még akkor is, hogy a java részt használt anyagok kopogósak.

Futómű: Szokni kell, azért itt még van mit tanulni a koreaiaknak, nem versenyautó, de jó partner, és legalább nagyon kényelmes, nem ráz a rossz utakon sem. De a korábbi Clio azért sokkal jobb kanyarmenő volt. (Renaultosok figyelem... Clio és Thalia nem összetévesztendő, ég és föld a különbség) Na azért a Tháliánál 30-szor stabilabb a Rio futóműve.

Motor, erőátvitel: 110 LE, 235 Nm. Bőven elég. Chipelve 130 LE, 285 Nm. Több mint elég. Rugalmassági értékei 250 LE-s benzinesekkel vetekszenek, illetve jobbak esetenként. Röviden kifejezve 4-5 másodperc alatt minden előzés kivitelezhető gyakorlatilag bármelyik sebességtartományban az elindulástól a saját sávba történő visszasorolásig. Ez (aki sokat van úton tudja) elképesztő biztonsági tartalékot jelent. Mindezt pörgetés nélkül természetesen.
40-80 Km/h 3. fokozatban 4 sec
60-100 Km/h 4. fokozatban 5 sec
80-120 Km/h 5. fokozatban 8-9 sec
100-140 Km/h 5. fokozatban 8-9 sec
A gyorsulás pedig a végsebességig tart, ami 195 Km/h GPS szerint.
Váltó jó, de nem érdemel ötös osztályzatot, csak négyest, autópályán szinte követeli a 6. fokozatot, bár akkor nem is tudom mennyi volna a végsebesség, hisz a motor nem akar kifogyni az erejéből.
Fékek jók, jól adagolhatók, és nem fáradékonyak. Mondjuk ritkán is használom, a 100.000 km alatt sem féktárcsát, sem fékbetéteket nem cseréltek, mert nem kellett. Minden a gyári.

Hibalista

- 1 db klíma vezérlő panel (széria hiba) GARANCIÁBAN - - Ez az egyetlen a hiba listán. - A többi cserélt alkatrészek a természetes elhasználódás miatt illetve a szar hazai utak miatt cserélődtek. Mint: - 3 x 1 db stabilizátor pálca (kutyacsont) - első kerékcsapágyak - bal oldali stabilizátor szilent - jobb oldali talpas gömbfej - 105.000 km-nél első hátsó fékbetétek -

Ide hordtam szervizbe

Csak 1500 km-nél voltam egy olajcserén, Nagykanizsán a KIA márkaszervízben. Később 15.000 -es kötelező szerviz, aztán 30.000-es, és 45.000-es. Semmit, azaz SEMMIT nem csináltak az olajcserén ill a szűrő cserén kívül! Azt is méla búval, megvárakoztatva, havert elém besorolva, holott pontosan a megbeszélt időre mentem.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Már 155.000 van az autóban, átpártoltam Kaposvárra a 45.000-es szerviz óta. (KIA szerviz és márkakereskedés) ahol maximálisan jó a kiszolgálás és a hozzáállás, és még szakértelem is van, és felülvizsgáltak mindent amit Nagykanizsán nem.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 155000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Clio 1,4 16V Következő autója? Szerintem KIA
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (80 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)