A kellemes csalódás.
Szöveges ítélet
Hülye fejemmel a bevált Seat Ibiza 1.4 esem mellé vettem egy Alfa Romeo 166 3.0 -ast. Egy tömény orgazmus.Volt. 800 km után elszakadt a vezérműszíj és elhajtogatott mindent amit tudott. A lényeg, hogy már 6 hónapja szervízben van és a vásárlásakor megígértem a hugomnak, hogy eladom neki a Seatot tanulókocsinak. Így kocsi nélkül maradtam. Gondoltam veszek valamit amivel átvészelhetem az Alfa betegségét.
Mindenképpen vonohoroggal akartam valami nagyon olcsót. Ennek a feltételnek eleg sok kocsi megfelelt, de a legtöbb típussal már volt tapasztalatom és előitéletem is elég. Clarus-t előtte talaán nem is láttam még, vagy nem figyeltem.
De most a lényeg. Kicsit leharcolt, de karbantartott volt. És ami a lényeg...nagyon megy, de most nem csak úgy fényezem, hanem harap rendesen. Amitől tartottam az a fogyasztása. Maga a tulaj is azt mondta, hogy 8-10 liter körül van. Én el nem tudom képzelni hogyan hajtották, mert a pontos számításaim alapján és 1500 kilóméter után a fogyasztásom 6.4 liter.
A belseje hatalmas, főleg hátul. Soha nem volt tetőablakom, de imádom. Ettől még nagyobbnak tűnik a beltér. A csomagtartó is elég hatalmas. A 4 tárcsafék teszi a dolgát szépen az ABS szépen kiegészíti.
A szervó kicsit fura, nagy sebességnél is elég érzékeny, szóval nem rángatni.
Amit a legjobban szeretek, az a motor. Olyan halk, hogy az már gyanus is, de a kipufogórendszert szépen ráhangolták így elég szép hangja van.
Szerintem eléggé megpecsételte az Alfa sorsát ez a sok pozitív tapasztalat és élmény. Remélem sokáig kitart.
Folyt.
3000 km után még mindíg meg vagyok vele elégedve. Volt egy olajcsere és kapott tiszta új téli gumikat és lecseréltem a kazis magnót egy USB/MP3 ra.
Az elektromos csomagtér nyitás elromlott, de azt otthon megoldottam (elszakadtak a vezetékek).
Mellékesen nagyon élvezem a vezetést, mert a meglepetés erejével hat a többiekre. Általában lassan és megfontoltan vezetek, de néha egy - két TESCO tuningos Fabiát, Astrát vagy Golfot simán legyalázok vele.
6000+ km után.
Kezdem azzal, hogy Húsvét napján elütöttem egy őzet. Szerencsém volt, érkeztem fékezni, de így is kb. 50-60 -al mentem neki. Első maszk, bal irányjelző és baloldali fényszóró tropára ment és a fényszóró tartó lemeze átszúrta a hűtőt. De semmi gond, mert a hűtőt beragasztottam fényszórót vettem bontottat, de az irányjelzővel keservesen megszenvedtem. Nálunk (Szlovákiában) szinte beszerezhetetlen. Végül mégis akadt.
Cserélem hátsó fékbetétet, FERODO pár euróért és mivel műszaki vizsgára kellett vinnem ezért, cseréltem 1-2 dolgot ezen kívül is. A teljes hátsó dobot és a kipufogó középső részét. Pakolásokkal is csak 7ö euróba jött ki, ami nevetséges ár.
Ami zavar rajta, és szinte az összes Kia Claruson, hogy a hátsó sárvédők peremei mind rozsdállnak. Az enyém jól el volt rejtve, de a meleggel megjött a hőtágulás is ami ledobta a hatalmas mennyiségű gittet is.
Most ez következik, amint az Alfa 13 hónap után végre hazaérkezik.
Mellékesen felbátorodva kissé meghajtottam. 2 személy, 60-70 kiló a csomagtartóban és a 190km/h simán megvan :D Jó ez a motor, tetszik.
Átlagfogyasztás még mindíg 7 körül.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 216000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Seat Ibiza 1.4 | Következő autója? | Magentis 2,5 + |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |