A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Cee'd (2012)

Cee'd 1,4 CVVT EX SW 

Az ítélet értékelése
4,3(7 db)

Zsolnai porcelán

Szöveges ítélet

Szándékosan i-vel írtam a zsolnait, hiszen Zsolnán (Zilina) készül, de egyben utalni akartam a híres Zsolnay porcelánra, mert legalább olyan szép. (Szerencsére nem annyira törékeny, 5 csillagot kapott a töréstesztre). Úton-útfélen sokan megnézik, egyszer egy gyalogos odajött hozzám miután leparkoltam és nagyon dicsérte az autót, hogy milyen szép a formája. Sohasem gondoltam volna, hogy egy KIA ilyet válthat ki az emberekből.

Az autóról rengeteg teszt olvasható az interneten, szinte az összes motorral és felszereltséggel próbálták már az autót, nem szándékozom újabb tesztet írni, inkább megpróbálom kiegészíteni saját tapasztalataimmal.
Az enyém 1.4 benzines motor, kapott hideget, meleget egyaránt az autós újságíróktól. Az esetek 95 százalékában egy átlagos felhasználónak bőven elég, 4 fővel, klímával, tele csomagtartóval (kombi) szépen mozgatja az autót, nem kell taposni, hogy elinduljon. Az emelkedőt azt viszont megérzi, tehát aki hegyen lakik vagy sokat jár hegyekbe annak nem ez az ideális motorválasztás. Azért azt hozzátenném, hogy az érdi M7 emelkedőn 120-al 6. fokozatban, 4 fővel, csomagokkal tartotta a sebességet, még egy picit tudott is volna gyorsítani ha előttem nem bénáznak.
Váltóján elég rövidek az áttételek, hamar fel lehet váltani, 50 km/h sebességnél én már berakom 6. fokozatba. Egyébként érdekes, ha túl alacsony a fordulatszám az adott sebességfokozatoz, nem tiltakozik a motor rángatással vagy fuldoklással, tartja a sebességet viszont nem gyorsul vagy csak alig. 3500-as fordulat felett jön meg a motor ereje (és az étvágya is) az eddigi békés, csendes motor vágtába kezd és nagyot lódít az autón, országúton 3.-ba visszakapcsolva elég gyorsan végbemegy az előzés.
Rugózása kissé sportos, kemény, cserébe a kanyarokat nagyon szereti, nem billeg, az ülésnek is jó az oldaltartása. 3 és fél óra folyamatos vezetés után úgy szálltam ki, mintha éppen akkor ültem volna be. Előző autómban (Ford Focus) 1-1,5 óra vezetés után már fészkelődtem, mert megfájdult a hátam vagy a vállam.
Szépen mutat az autón a nappali LED menetfény, halogén lámpái is egyenletesen és nagyon jól világítják be utat a sötétben. Szerencsére igazi kanyarfényszóróval rendelkezik az autó ami sebesség és kormányállás függő és nem a ködlámpát kapcsolgatja, mint ahogy néhány autógyár teszi.

Néhány apró észrevétel a végére. Az importőr oldalán az árlistában folyamatosan hibásan szerepel a P4 csomagban a "hátsó lábtér fűtés" ami hűteni is tud, ha megy a klíma. Külföldi oldalakon amúgy hátsó lábtér szellőzőként említik, nem értem miért ragaszkodnak a hibás és félrevezető megnevezéshez. Másik észrevétel, 16-os kerék helyére nem megy fel a 15-ös legalábbis elektromos kézifék esetében biztosan nem, téli gumit próbáltam az egyel kisebb (gyári) váltóméretben 15-ös kerékre, de hátulra nem ment fel, beleért a fék a felnibe. Ezzel érdemes tisztában lenni, nehogy a gumisnál érjen valakit meglepetés.

Összességében nagyon meg vagyok az autóval elégedve, sokat lépett előre a KIA gyár az utóbbi években. Lenézett, olcsó márkából élvonalbeli lett.


UPDATE, 2013.06.21. 4500km

Eltelt pár hónap, jönnek a tapasztalatok az első benyomások után.

Talán a legfontosabb a fogyasztás. Pár ezer kilóméter után kissé csökkent az átlag fogyasztás, a kezdeti 8 literről most 7,4 körül áll, kiszámolva. Mértem fogyasztást csak városban használva, 9 liter jött ki, klímával sok rövid távval, néha dugóval. Lendületesebb városi haladás esetén 8-8,5 literre is lecsökkenthető a fogyasztás (fed. komp. alapján). Országúton, klímával, 4 fővel 6,2 literre jött ki a fogyasztás.

Elején írtam, hogy a klímát nem lehet észrevenni a menetteljesítményekben, annyiban módosítanám ezen kijelentésemet, hogy országúton, autópályán alig érezhető, városban már annál jobban, tovább kell pörgetni az egyes fokozatokban, hogy felváltva ne haljon meg az autó teljesen a következő fokozatban. Viszont az elindulásnál nem kell kitaposni a belét, finom gázzal indul terhelésnél is, jól méretezték a váltóját. A váltó amúgy finoman jár, jó a fogása, öröm a használata.

Belseje továbbra is szemet gyönyörködtető, akárhová is nézek. Valamelyik tesztelő panaszkodott a málló krómra a belső kilincsen, ami sérülést okozott, jelentem nálam nem mállik, nagyon kellemes a tapintása a hűvös fém kilincsnek, üdítő színfolt a sok műanyag kilincs után.
Másik érdekesség a műszerfal, ami élőben sokkal szebb, mint a katalógus fotókon, ugyanis akár milyen szögből fényképezték, a nem aktív pixelek is halvány pirossal derengenek a képeken, kissé gagyivá téve a kinézetét. Élőben ennek nyoma sincs, nagyon kontrasztos a visszajelzése. Fényereje tág határok között állítható, a fényszóró felkapcsolásával automatikusan halványabbá válik, így sötétben nem vakít. Erős napsütésben is használható, nem tükröződik a felülete. Apróság, de a gyújtás ráadásakor üdvözöl a kijelző egy rövid kis animációval ("KIA Welcome"), fényerőt fokozatosan de gyorsan felvéve a korábban beállított értékre, majd a mutatókat kilengeti végállásukig, kicsit olyan sportautósan. Lekapcsoláskor pedig elköszön ("Good Bye"). Kedves gesztus a tervezőktől.

Vezetői ülés továbbra is nagyon kényelmes, bár ehhez egy kissé mélyre kell ereszteni, de a kilátásban nem zavar. Szerintem az alap könyöklő semmire sem használható, olyan hátul van. Aki igazi könyöklőre vágyik, kénytelen megrendelni a P4 csomagban lévő állítható változatot, megéri a pénzét. Ebben a csomagban található az elektromos kézifék is, amitől tartottam egy kicsit, de gyorsan megszerettem, jól kézre áll a használata, automatikusan kiold elindulásnál, becsatolt öv mellett.

Kétzónás digit klíma nagyon jól teszi a dolgát automata módban, huzat nélkül, észrevétlenül hűti az utasteret. A hátul ülők sem panaszkodhatnak, talán a P4 csomagban található plusz lábtér szellőzőnek is köszönhetően kellemes klíma uralkodik hátul.

Tempomatra is volt panasz valamelyik tesztben, mégpedig az, hogy rángat. Ez nálam is jelentkezett, de csak városi tempónál. Viszont ritka az a helyzet, mikor városban tempomattal lehet közlekedni, tehát ez nem egy olyan nagy probléma. Országúton kb. 80 km/h tempótól már finoman viszi az autót, sőt memóriával is rendelkezik: gyorsítás után visszaáll a beállított sebességre, illetve fékezés után egy gombnyomásra szépen fokozatosan visszagyorsul a fékezés előtti sebességre.

Hifi kategóriájához képest szépen szól, bár nem egy Bose, vájtfülüek biztos találnak benne hibát. Van USB csatlakozója is, amit nem a kesztyűtartóba meg egyéb kacifántos helyekre száműztek, hanem a középkonzol aljára, külön megvilágítással. Saját belső memóriája is van (1Gb ami nem túl sok). Hangvezérlés csak idegen nyelveken ért, ezért a telefonkönyvben lévő neveket elég bajos egy paranccsal felhívni, érdemesebb kézzel megkeresni a hívandó nevet a középkonzolon. Ebből a szempontól jól jönne a magyarítás, a többiben angolul egész jól el lehet boldogulni.


Továbbra sem bántam meg a választásom, nagyon jó kocsi, hibák nélkül.


UPDATE, 2014.11.19. 20000 km


Megtettünk néhány nagyon hosszú utat együtt és elmondhatom, hogy akár 11 órányi vezetés után is úgy szálltam ki az autóból, mintha csak a szomszédba ugrottam volna át. 4 személlyel, megpakolva, légkondival már nagyon lomha, de azért tartható a forgalom ritmusa. Viszont 1 utassal, kevés csomaggal egy lengyelországi út a Tátrán keresztül még élvezetes is volt, legjobban a virgonc szóval jellemezhetném.
Most, hogy többet vezettem sötétben, feltűnt hogy milyen jó a lámpája, messzire és egyenletesen világítja be az utat, még tompított módban is. Ennek az autónak van a legjobb lámpája, amit eddig vezettem!

Viszont azért van pár bosszantó apróság is, amit megemlítenék a végére. Az egyik, a tesztek során is említett csomagtér kárpit, ami nagyon könnyen bolyhosodik, és nehéz tisztítani. Aki sokat cuccol, annak jó lesz beszerezni egy csomagtér tálcát. A másik apróság, szintén a csomagtartó körül található, kombinál a csomagtér roló és a hátsó ülések között van egy kb. 2 cm széles rés, amin keresztül a be lehet látni csomagtérbe. Ennek egyik lehetséges kiküszöbölése az ablak lefóliázása, bár ez egy kissé költséges, de én egy másik megoldást választottam: kb. 200 Forintért vágattam egy habszivacs csíkot egy matracosnál, sötét szürke színben. Probléma megoldva. :)

Hibalista

- 0 kilométeresen gyengén vagy alig húzott vissza a vezető oldali biztonsági öv, szerviz garanciában, szó nélkül cserélte.

Ide hordtam szervizbe

KIA Óbuda

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2013
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? FORD Focus Trend 1.6 Következő autója? Nincs következő betervezve
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Cee'd 2012 (2013)

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)