A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Cee'd (2012)

Cee'd 1.6 GDi FIFA Prémium 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Családi ékszer

Szöveges ítélet

Egy igazán kényelmes az előző kocsimhoz japánosan megbízható, igényesen kialakított tetszetős családi autót kerestem hosszú távra. A Volkswagen Jetta ugyan nagyon tetszett, de a TSI motorokról nem sok jót hallva, valamint a hozzá rendelt méregdrága feláras csomagok az amúgy sem olcsó autó árát nagyon megemelték volna. Megfordultam majd az összes márka autószalonjában, hogy 5 milla körüli értékben mit tudnak kínálni egy középkategóriában, ami tetszik is. Hát nem sok volt. Az alapárak tekintetében ugyan nincs nagy szóródás nem úgy mint a hozzárendelt csomagok terén. Végül a használati véleményeket és szervíz tapasztalatokat is olvasva jutottam el a japcsikat is lassan kenterbe verő dél koreai gyártmányhoz. A Kia előző szériás kombija is már nagyon tetszett, ezért ott kereskedtem. Nagyon megfogott a legújabb Kia Spotage 1.6 GDi változata (csak benzinesbe gondolkodtam), amit 5.8 milláért egész tűrhető belsővel kínáltak a számomra szükséges vonóhoroggal együtt. Hogy többféle színben is lássuk, elmentünk az egyik nagyvárosi kereskedésbe, ahol egyből beleszerettem a szalonban azonnal szembetűnő, nálunk helyileg még nem kapható FIFA Prémium csomagba öltöztetett Kia Ceed sw gépcsodába. Igy a Sportageről könnyedén lemondva ezt választottam. Az eddig megtett párezer kilométer ugyan nem sok, de azt eddig végtelenül kényelmesen, igen csendes autóban, gazdaságos fogyasztással (5.7 l/100km) tettem meg.
Azért van néhány negatívum is. Ilyen az egyébként kitűnő gyári navigáció, amit ugyan 10 nyelvre be lehet állítani, csak magyarra nem! Nos aki valamiért nem beszéli e nyelveket, az csak a kijelzőt figyelve tudja azt használni, elvonva a tekintetét a közlekedésről (főleg belvárosban). Magyar mérnök tervezte, a szomszédban gyártják, az összes környező nyelven beszél, csak MAGYARUL nem! Egy utólagos szoftverfrissítéssel sem oldható meg állítólag. A másik a tolatólámpa. Ha egy sötét helyen kell tolatni, akkor az egyszem mécses erősségű lámpa nem sok segítséget nyújt tolatáskor. A hátsó ablak sötétített üvege felejtős, így marad a tükörből és kamerából félvakon való tolatás. Persze találtam megoldást erre, amit a fékpedál olykori megnyomásával orvoslok. Viszont minden más patent a gépben. Mindez 5.5 millából kihozva úgy, hogy még a hozzá rendelt téli alufelnik + gumik is benne vannak gumiszőnyegestől tálcástól. A 7 év teljeskörű garancia azért nem semmi, ráadásul turbó nélküli 135 LE-s motorral, 6 légzsákkal és tele minden extrával vonóhoroggal, mások szerinti japános megbízhatósággal. Szerintem egy nagyon jó vétel volt.

2015.02.22.
Így tél vége felé belement a 8 ezredik kilométer is minden probléma nélkül. A fékek erősségét valaki gyengének minősítette, hát én pont az ellenkezőjét tapasztaltam. A négy tárcsa akkorát tud fogni, hogy mögöttes forgalomban igen vigyázzni kell belénk ne szaladjanak. A motornak változatlanul nincs hangja, szélzajt is alig hallani még 150-nél is csak a téli gumi okozta zajok jönnek be. Nagyon kényelmes az utazás benne és roppantúl élvezetes vezetni. Hamar fölmelegszik a motorja a mínuszokban is, amit az ülésfűtés kellemessége még pótol. Váltója precízen pontos és könnyen kapcsolható. A sebességkorlátozót gyakran használom. Így szét is lehet nézni vezetés közben a városban nem félve attól, hogy egy traffiba pont akkor futunk bele, amikor véletlenül túlgyorsítunk egy kicsit. Minden kütyü kézközelbe esik, egyedül a rádió LCD panelen lévő szabályozhatatlan fényereje (GPS-nél már átkapcsol) lehet zavaró az esti vezetésben, de legalább ki lehet kapcsolni. A gyári GPS kitűnően és gyorsan reagálva működik, aminek a hangját nem lévén magyarosítása ki szoktam kapcsolni. Könnyen megszoktam, mert annyira nem zavaró a vezetés közbeni odapillantás mint azt előtte gondoltam. Az 1.6 GDi motor átlagfogyasztása beállt 6.3-6.4 környékére, ettől lejjeb és föntebb fogyaszt függően a használattól, de még rövid útszakaszú városi menetben sem érte el a 8 litert (7.6 l/100km) százon. Erősen dinamikusan húz, kerek számoknál simán kapcsolható sőt igen ajánlott a kisebb fogyasztás miatt is (40=negyedik, 50=ötödik, 60=hatodik) és kétezres fordulat alatt is igen érezhető az ereje, ha gyorsítani kell visszakapocsolás nélkül. Persze nem teli 100 kilós emberekkel és full csomagokkal vezetve, mert úgy még nem próbáltam. Én 1700-as fordulat közelében tartom, természetesen kivéve ha nagyobb a tempó. Magasabb fordulaton igen könnyedén mozgatja az 1305 kilós kasznit. Szerintem érdemes belefektetni azt a plusz 300 ezret ebbe a nagyobb motorba, mert meghálálja. Az első olajcserét hamarább ajánlották mint azt kérik (30 ezrenként), ezért most azon hezitálok elvigyem e most, vagy várjam ki a nyarat és a kb. 15 ezres várhatóan futott kilométert (egyébként 30 ezernél kellene vinni de tavasztól főleg motorozok). A tolatókamera nagyon hasznos hamar megszoktam. Sok koccanástól menthet meg. Féklámpa helyett sötét helyen az elakadásjelzőt használom a továbbra is gyengécske tolató lámpája miatt. Az elsők viszont kifogástalanul világítanak a kanyarfényszóróval egyetemben. Viszont a kocsi alacsonysága miatt vigyázzni kell a magánporták kiálló ütközői miatt, amit a kocsi alján kiálló műanyag koptató azonnal jelez (ügyes találmány!). Elegáns formája és színe miatt láthatóan sok az utánaforduló kíváncsi szem. :) Eddig tehát igen pozitívak az eddigi tapasztalataim. Aki fikázza az nagy valószínűséggel a konkurencia! :)

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Suzuki 1.3 Wagon R+ Következő autója? Nem tervezem
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Cee'd 2012 (2013)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)