A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1,6 CRDI EX Lim.+ 

Az ítélet értékelése
4,7(10 db)

"KUK" Kapitány a felfedező

Szöveges ítélet

Akkor kezdem az elején.
Három Dízel autó után elkövettem egy hibát:vettem egy benzinest,mert meguntam a folyamatos,napi szintű szerelést és mindenképp garanciális autót akartam, így történhetett ez meg.A családban volt/van egy ignis,ami elég megbízhatónak tűnt,Így vettem egy 1 éves példányt a fent említett típusból (előtte Uno 1.3d,majd Astra 1,7D utána 1,7 DTL Caravan volt).Egyik nyaralás alkalmával meguntam a nyomaték szegény pörgős kis rizskályhát,és újabb autó után néztem.Mivel van 3 Toyota szakvizsgám,így érthető volt,hogy ott néztem körül először...
Drága szervizeltetés és kb ugyan annyi meghibásodás mint más japán márkánál,a legendás megbízhatóság csak marketing szöveg!!!
A német lapokban "ódákat" zengtek az új cee´d -ről (persze minden összehasonlító tesztet úgy csináltak,hogy az astra és a golf nyerjen kicsivel,de ez most mindegy is). Azonos felszereltség mellett 800 000Ft al olcsóbb volt a Cee´d mint az Auris...+4év garancia!!
Elkezdtem a keresgélést!
Kör email a szóba jöhető kereskedőknek,az eredmény vicces ,vagy tragikus?!
Inkább eladtam magam az ignist, és beszámítás nélkül kértem árakat...
Néhány tanulság a sok email-ből:
Az egyik kereskedő megemelte a lista árat,majd nagy kegyesen elengedte mint engedményt,na ide be sem mentem ezek után! (lehet már új gárda van azóta ott is,ez az egy évvel ezelőtti állapot!!)
Akiket email váltás után felkerestem, Tatabányán a KIA Karácsonyi - Nagy és a KIA M6.
Egyik szombat délután elhatároztam mostmár csak kipróbálom.
Hívtam a környező kereskedéseket,hol lehet most kipróbálni.Tatabányán volt csak bent az 1,4 benzines és az 1,6 CRDI egyszerre.Az értékesítő tovább ottmaradt,hogy tudjak teszt vezetni,dicsérendő!!!
(A próbaút is kielégítően hosszú volt,város ,autópálya,országút). Ekkor eldöntöttem,hogy ha veszek itt veszem,így is lett.
Sikerült megeggyezni egy jó árban és jó THM ben (ritka a kettő egyszerre),és egy hétre rá át is vettem KUK kapitányom.(rendszám: KUK-xxx) innen a név :))

Mostmár rátérek az igazi tapasztalatokra ígérem.

Kényelem:volt,hogy egy nap alatt lezavartunk 1200Km-t :)) és saját erőből szálltam ki a kormány mögül,nem kellett orthopédiai sebészt hívni.Az ülést csak egyszer kell jól beállítani,mondjuk nekem ez 3 nap után sikerült csak!

Fogyasztás:20 000Km után a fogyasztás kezdett normalizálódni:a vegyes 5,2-5,6 között van nyáron klímával normál tempoban.
Télen 5,7-6,3 a vegyes,de elindulás előtt a jégkaparás alatt melegítem!Ez attól függ mennyire sietek!
Takarékos üzemmódban max 90km/h (csak egyszer bírtam kipróbálni) 4,6L / 100km re lemegy!!

Extrák: minden benne van amire szükségem van (sok légzsák,távirányítós központizár,ABS,EBD,4db minden irányba automata elektromos ablak,digi. klima,MP3-pendrive-CD rádió,elektromos tükör,áll. kormány stb),a tempomatot kicsit hiányolom,de amikor vettem még nem volt ilyen az extra listán!
Kapott egy enyhe sötétítést+ védelmi berendezéseket,meg egy ablakfelhúzó modult,mert egyszer lent felejtettem az ablakot az egyik bevásárló központ előtt :(

A motor: 115Le,akit eddig vittem mindenki elismerően nyilatkozott,még a Passat-hoz,A6-hoz szokott nagybácsi is!!
Ereje elegendő,bár tökéletes lenne ha 1800 alatt is jobban megindulna (azt hozzáteszem,hogy ennél jobb motorkarakterisztikájú 1,6 D autót még nem vezettem).
Belülről szinte nem is hallani,hogy dízel.
Eleinte néha rángatott bizonyos fordulat-terhelés mellett,de egy szoftverfrissítés ezt orvosolta és azóta is tökéletes,valamit elnéztek a mérnök kollégák,előfordul még viszonylag friss a típus!

A futómű: elég feszes, az én vezetési stílusomhoz ez pont megfelelő, a magyar utakhoz néha nem...

Váltó: lehetne 6. sebességes,simán elbírná a motor,és akkor a 4. lehetne rövidebb,mert csak 60km/h tól lehet használni,így kénytelen vagyok gyorshajtani ,elvégre az autó ezt szereti:))

A szerviz megválasztása is fontos,mivel nekem ez a szakmám csak ámulok és bámulok mivel akarnak néha megetetni!
Egyik helyen 97eFT a kötelező a másikon megcsináltatom 14eFT ból,ha én viszem az olajat (Óbudán egy KIA-nál azt mondták,ha viszem lejár a garancia!! érdekes máshol ezt nem így tudják,ha én a gyári ajánlásnál jobb olajat akarok belerakni, akkor hadd tegyem.

Hibák:
Amikor hoztam el az autót aznap kiugrott a szélvédőnél a jobb oldali klíma hőfokjeladója.Kicserélték az egész tartó konzolt a 20 000Km-es szervizen,de másnap kiugrott mind a kettő.
Most arra várok,hogy jelentkezzenek (már lassan 2 hónapja khmmm), mi legyen,igazából nem zavar,de ha már új az autó legyen rendben minden!
A legújabb hiba: 23 000 Km nél elkezdett kopogni az első futómű:stabilizátorrúd összekötő csere!!
Ezt elvileg a héten cserélik,egyébként semmi hibát nem okoz csak zörög,eltörni,kifordulni stb nem tud,a menetstabilitást sem befolyásolja!!!
Csak idegesít, a jó magyar utak tehetnek róla,külföldön tőlünk nyugatabbra sehol nincs ilyen hiba...autópályán nincs is hangja! A cee´d klubban többeknek van/volt/lesz ilyen problémájuk.
Mindezen apró dolgok ellenére én megbízható autónak tartom és nem bántam meg,hogy megvettem!
A régi kia-k is szürkén tették a dolgukat (azok formái elég távol-keletiek voltak),de a megbízhatóságukat senki nem meri elismerni a presztízsmárkák tulajdonosai közül .
Aki megbízható, feltünésmentes, időtálló formájú autót akar és nem számít az embléma,a hírnév,csak a minőség,vegyen Cee´d-et nyugodtan!
Közel 1 év és 24 000 Km után csak ajánlani tudom!!!


2008.11.06. 34.000KM

Az auto csak megy megy megy megy:))
Ezért is vettem.
Kis bosszantó hiba:A műszerfal tetején a szellöző kivezetésénél a két kis jeladó kiugrott (széria hiba) és cicereg hidegebb időben...
Az egyik szerviz május óta nem tudta megcsinálni, a másik augusztus vége óta...
Annyira nem zavaró kis apróság,de mivel minden rendben az autóval,ehhez vagyok hozzászokva.
Még mindig ajánlom mindenkinek!!!

40 000km, a gép hibátlan,jól megy,keveset fogyaszt:)


2009.03.25 43 000 Km

A héten végre kicserélték a klima és egyéb jeladok (népi nyelven : gombák) tartó konzolját,ami újkora óta rossz volt,ki volt ugorva a műszerfal és a szélvédő találkozásánál!
A sikeres műveletet az M6 kft nél végezték,úgy mint az előzöt ,de most végre sikerrel jártak!
Igaz ugy indult,hogy nem tudják mit kell cserélni,hárman kereseték a programba,amikorra meglett közölték hogy 106 000ft/db és ki kell fizetnem,de ekkor jeleztem hogy 5,5 év garancia van még az autóra és 2008 májusában ígérték hogy utánanéznek és hívnak de azóta semmi visszajelzés...így 3 nap múlva hívtak és gariban cserélték.
A lényeg,hogy most már jó!

Az ablakmosó 80 km/h fölött haszontalan(nem tudom írtam e már).
Ja és egy nagy hibát véltem felfedezni az autón,ez pedig szélvédő anyaga!
Kaptam már pár követ a másfél év alatt,de a szélvédő nem repedt be,pedig igen nagyokat szóltak.
Ellenben ha jeges, Tilos kaparni,mert a leglágyabb műanyag kaparóval is tiszta mély karcokat lehet csinálni.Ugyan ezzel a kaparóval az ignis-ünk üvege hibátlan 100 000km után...
Sajnos a fenti problémára a mosó hibája még rásegít ,így most olyan karcos a szélvédőm mintha 8-9 éves lenne az autó,pont ott a legkarcosabb ahol a két ablaktörlő "össze ér", szép ívesek a karcok,tehát egyértelmű a hiba oka...
Más gondom nincs,tesztvezettem Soult...
Ugyan az a motor,más váltó,magasabb építés.
A motor valahogy nem tűnik olyan virgoncnak mint a ceed-ben, a sok extra hiányzik,igy eldöntöttem nem cserélek!!

2009.05.25 50 000km

A levegő beömlő keret újra kiugrott,de most már nem tudtak mit kezdeni vele az M6-nál, azt mondták: tudjam meg a többi ceed- estől hogy csinálták meg Nekik és akkor majd ez alapján Ők is meg tudják csinálni...Ja én lessem el a javítási technikát (amit ha jól tudom a KIA Hungária kiadott minden szerviznek) és akkor megcsinálják...ezek után átmentem a Lurdy-hoz ahol megcsinálták ingyen 10 pont Nekik ezért!!....(garit már nem tudtak rá lejelenteni,mert annyiszor volt cserélve)de ennek ellenére megcsinálták,úgy hogy előtte soha nem láttak!!!

Ja és az első nagyobb hiba is előjött: 2 hete bezárta magát az autó járó motorral, persze egy McDrive bejáratánál,máig nem értem hogy...kiszálltam pénztért,ami a csomagtartóban volt és mire elértem odáig -elölről- bezárt...
Ez azért is érdekes,mert napi 4 alkalommal hagyom így járó motorral csukott ajtókkal az autót és még soha nem csinált ilyet.De a KIA Assistance erre is ingyenesen kijön!!!

2009.06.10. 51 500km

HIBA:(
sajnos újra stabilizátor összekötő pálca csere bal oldalon.
ezeknek az élettartama 23-25 000 Km! (csere:10eFt/db+munka díj)
A Kia Hungária ugyan kiadott egy állásfoglalást hogy az autó 2 éves koráig vagy 60 000km-ig cserélik,az enyémre ez úgy látszik nem vonatkozik!!
Ki kellett töltenem egy esdeklő levelet,hogy ugyan még nincs két éves se,meg 60 e km-t se futott,cseréljék már ki gariban...
Érdekes...sajnos a KIA ebben a leggyengébb az összes márka közül, itt fogja elbukni a legtöbb vevőt hosszútávon,akit meggyőz az autó,megveszi, szervizelteti, esetleg valami apróság tönkremegy ,a garanciális ügyintézés és a szervizek hozzáállása miatt eltántorítja az esetleges következő kia jármű vásárlásától!! A szervizesek még minidig régi időkben élnek....
De ezek az autók már 5-6 Millió Forintba kerülnek,ez már nem az a réteg mint a régi vevőkör...más kiszolgálást és hozzáállást igényelne,és lehet nem járnának rosszabbul ha kicsit változtatnának...
A hibát mindig rá lehet fogni valamire:
pl Az üzemanyag ellátó rendszerre csak fél év garancia van azokban az országokban ahol az üzemanyag minősége nem megfelelő!
Az első futóműre csak 2 év ??? garancia van azokban az országokban ahol az utak minősége nem megfelelő!
Ezek után mindenki gondolja végig mire adnak 7 Év GARANCIÁT!
megmondom: a váltóházra és a motor tömbre:(

2011.03.09. 74 100 km

Mostanában nem nagyon mennek a kilométerek az autóba, mert munkahelyet váltottam,így nem kell használnom a munkámhoz is az autót, és vége járhatok motorral dolgozni.

Sajnos egyre idegesítőbb a KIA Motors hozzáállása a garanciális dogokhoz.
Télen tönkrement az első ablakmosó motorja, de közölték, hogy arra nincs garancia.
Viszont fékbetétet már a 20 000 Km -es szerviznél cseréltetni akartak, most van benne 74 000km, de még mindig van rajta anyag...
(majdnem 40 000Ft a csere, én kb 15 perc alatt megcsinálom magamnak az összes cseréjét)
Most azt mondták azonnal kell cserélni, mert max 5000km-t megy el.
Majd ránézek ha rakom vissza a nyári gumikat, és ha kell cserélem.
Ezzel a tempóval kb 4-5 hónap az 5000 Km is.

Télen egyszer csinált olyat, hogy nem zárt be két ajtót a központi zár a -13C fokban, de azóta se csinálta többet.
A zárak szép zsírosak voltak és könnyen mozogtak, nem tudom mi lehet vele (nem volt befagyva), de ezzel sem tudtak mit kezdeni a szervizben...kicsit idegesítő.
Fogyasztás nem voltozott, stabilizátor pálcák jók.Minden más jó,csak megint a hozzáállás.
Ez a két idegesítő dolog történt csak az elmúlt időszakban.
Nézegettem az autó értékvesztését és nem annyira rossz.
néztem egy 2007/5 havi dízel golf és egy 2007/5 havi dízel ceed árát.
2007-ben 3,9M volt egy EX lim. felszereltségű crdi cee'd, mostanában 2,1M ért hirdetik.
Sajnos nem tudom mennyi volt egy dízel golf 2007-ben de minimum 1M-al (talán még többel is) biztosan drágább volt, viszont most 2,4M körül mozog egy 2007-es golf. Nem akkora a különbség a két ár között.
(Nem egy kategória ezért zárójelbe írom: Kolegám most vett egy 730d-t 29M volt 2007-ben ,Ő 8M-ért vette...)

2013.11.01 118 000km

Jó rég nem írtam.
Azóta történtek dolgok, főleg rosszak sajnos:(

Kicseréltem a hátsó tárcsákat és betéteket, mert a jobb hátsó betét be volt szorulva a nyeregbe és nem fékezett, a tárcsán mély rozsda volt ennek köszönhetően, de már jó.

Szélvédőmosó motorja tönkrement (a hátsó működött, első nem). Szerviz szerint nem garancia, biztos nem raktam bele télen fagyálló ablakmosót.
Ez persze nem igaz, úgy szoktam téli ablakmosót venni, hogy megmérem hány fokon fagy és már szeptemberbe megy bele a -40 es...itthon 15eFt egy ilyen mosó motor, rendeltem gyárit Koreából 6e Ft-ért!
Hátsó ablaktörlőm még soha nem volt cserélve 2007-óta, így rendeltem azt is, itthon 4500 Ft én 2100 Ft-ból kihoztam a gyárit Koreából...
Elreped a hátsó féklámpám, kiszereltem és nagyon meglepődtem, mert elég rozsdás volt alatta a hátsó ajtó...
Nem baj gondoltam 12 év az átrozsdásodási garancia, csinálják meg, úgyis szivárog az olaj valahonnan (ugyan még 118 000 Km alatt soha nem kellett után tölteni, de azért mégis, valamitől olajos kicsit a motor alja).
Szervizbe bevisz, mondják ez nem garancia mert már 6 éves és csak 5 év garancia volt a karosszériára, mindez úgy, hogy állt náluk az autó 1 hetet a semmiért!!!
Kis balhé, ismertettük a szervizzel a saját garanciafüzetüket, ami 5 +2 év-ről szól (5év teljeskörű, +2 év a hajtásláncra és a motorra).
Elsőre azt mondták az olajfolyással nem tudnak mit csinálni, a kuplungba ki kellene cserélni a kinyomócsapágyat(azért keményedett be a pedál néha), az 18e Ft-ba kerül, a féklámpa repedésre és a rozsdásodásra nincs garancia!
Aztán a balhé után felhívták a Kia Motors Hungary-t és ott azt mondták mehet minden gariba!
Elkészült az autó, de sajnos a Kia Motors mégsem fogadta el a rozsdás elemek fényezését (a két hátsó ajtó felső-belső éle is rozsdásodott) garanciába, persze az autó már elkészült,én meg vettem egy féklámpát 43e Ft-ért!
Most ott tartunk, hogy ügyvéd, igazságügyi kárszakértő stb...
A garancia füzetében benne van a 12 év átrozsdásodás elleni garancia.
Az autót elhoztam, de a fele fényezési költséget (méltányosságból csak a felét, erről semmilyen papírt nem kaptam) ki kellett fizetnem, az úgy néz ki számokban, hogy egy elemet 49e Ft + áfá !!!!!! áron fényeznek, szép szám!
Bemegyek egy független fényezőhöz az 25e+áfá-ért örömmel megcsinálja, de mindegy!

Van egyébként egy gyári leírás erre a problémára, amiben benne van hogy kell javítani a féklámpa alatti rozsdást, és ezt mi okozza!
A féklámpa túl közel van a karosszériához és ledörzsöli a fényezést, ami elkezd rozsdásodni és rozsda elrepeszti a lámpa búráját. Van hozzá gyári javítókészlet is 3db távtartó alátéttel és egy féklámpára ragasztható tömítéssel...Tehát nagyon jól ismerik a problémát, csak nem foglalkoznak vele garanciában!


A klíma "auto" funkciót bekapcsoló gombja már régebb óta vacakolt, ezt sem cserélik gariban...250 000Ft egy komplett vezérlő egység, csak azt lehet kapni, két tekerővel és lcd kijelzővel.
Kiszedtem a középkonzolt, szétszedtem a vezérlő egységet, kiforrasztottam a rossz gombot (55 Ft egy másik gomb), új gomb beforraszt, 4-5 órás munka volt!!!!
Most hibátlan.

Tehát levontam a következtetéseket az eddigi 6 év használat alatt, a mindenhol hirdetett 7 év garancia egy nagy KAMU!!!
Ha az ember kitartóan balhézik, akkor talán valamit megcsinálnak, de nem mindent, keresnek valami indokot (pl a kinyomócsapágy elsőre nem a hajtáslánc része volt szerintük) :(

Most két hibája van még az autónak, ha lesz időm megnézem:
-jobb hátul valami kopog, ha fekvőrendőrön megy át- szerintem stab pálca, ott még soha nem volt cserélve ugyanis,
-És a legidegesítőbb, halványan világít a belső világítás mindig...7,7 Volt van rajta állandóan, még nem tudom miért, lehet csak egy test kábel a ludas, az nem az erőssége az autónak, egyet a motortérbe már megcsináltam...

Kíváncsi vagyok mi lesz az fényezéses ügy vége!
Legközelebb nem hiszem hogy Kiát veszek, ezek a dolgok miatt (igaz még soha sehol nem hagyott ott) nem fogom ajánlani másoknak se, pedig eddig küldetem pár Kia vásárlót a szalonokba (4 Ceed, egy Sportage és egy Sorento amit nekem köszönhetnek).



Hibalista

- Stabilizátor összekötő rúd csere,klímahőfok érzékelők kiugrottak. - Elvesztettem egy tetőcsomagtartó felfogatót eltakaró műanyagot (3000Ft) Érdekes,pont amikor beálltak vele a kötelező szervizre elveszett....?! - Automata klíma(auto)gombja, hátsó főtengely szimering, féklámpa elrepedt, kinyomócsapágy.

Ide hordtam szervizbe

KIA M6

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

KIA Szabó-2008.08-ban Bementem,mert sok jót hallottam róluk,garanciális javítást szerettem volna,mert ismét kiugrottak a szélvédő tövében lévő kis jaladók..felvették az adataimat,fényképeztek stb.Októberbe odatelefonálok mi ujság?válasz:várjak türelemmel,majd értesítenek...Decemberben irok email-t,semmi válasz,vártam 2 hetet,ismét telefon,azt ígérték karácsonyig kicserélik,mert van gyári megoldás a hibára!Január közepén bementem megkérdeztem mi van már... azt mondta a szervizvezető,még mindig semmit hír a gyári javított verziokról ,közbe megtudtam másoknak Ők már cseréltek ilyet...de még ezek után is a 40 000km e szervizre oda akartam menni...kértem időpontot emailben,mert a telefont nem vették fel,de 2 hétig semmi válasz,most már nem megyek oda többet...érdekes hozzállás...

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 118000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Ignis 1,3 GLX Következő autója? Octavia 4x4
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)