A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2006-2011)

Ceed 1.4 EX Limited 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

Koreai Corolla

Szöveges ítélet

Amikor először láttam Ceedet egyből a Toyota Corolla jutott róla eszembe. Ez csak kívülről igaz rá, belülről sokkal egyedibb szerintem. 2008-ban vásároltam újonnan. Ami miatt rá esett a választás az a helykínálat, ár/érték arány, gazdag felszereltség, na és persze a 7 év garancia. A motorból mindenképpen benzinest akartam, és először az 1.6-sal szerettem volna megvásárolni az autót, de abból nem volt raktáron akkor, hónapokat kellett volna várni rá. De egy tesztút után az 1.4-es motorral is meggyőzőnek találtam az autó menetteljesítményét, így hát végül ezzel a motorral vásároltam meg. Amikor először mutattam meg az ismerőseimnek az autót, rácsodálkoztak a gazdag felszereltségére. Négy teljesen automata elektromos ablak, usb csatlakozó, ülésfűtés, elektromosan behajtható tükrök, ezek az extrák láttán kicsit irigykedtek a Golffal, és Focussal rendelkező ismerősök. Mondjuk egy tempomat és egy kipörgésgátló kicsit hiányzik nekem, ezek eggyel drágább felszereltségi szinttől lettek volna benne. Az 1.4-es motorral meg vagyok elégedve, a teljesítménye támogat egy kis sportos vezetést is. Fogyasztása nem vészes, nálam 7 és 8 liter között szokott alakulni a városban ahol a legnagyobb részt használom. Egyetlen bajom a motorral az a hangja. Viszonylag hangos, főleg autópályán 130-nál ötödikben ahol 4000-es fordulatszámmal dolgozik. Ez egyrészt a váltó rövid fokozatai és a 6. fokozat hiánya miatt van, másrészt pedig, hogy nem igazán van hangszigetelés a motortérben. Egy 6. fokozat nagyon hiányzik a váltóból, és ezt később be is látták a Kiánál mert a 2. generációs Ceednél már 6 fokozatú váltó jár az 1.4-es motorhoz. Amúgy a váltó kapcsolási érzete jó, nem akadós, szinte beugrik a fokozatokba (kivéve a rükvercet). Akik kipróbálták a Ceedemet, sokan megjegyezték, hogy milyen érzékeny a gázpedálja. Ez azért lehet, mert elektromos vezérlésű a gázpedál nem pedig bowdenes, de ez az érzékenység csak megszokás kérdése. Az autó futóműve hagy kívánni valót maga után, mert szerintem kemény a magyar utakra. Nagyokat üt az úthibákon, és a zaja is kellemetlen tud lenni ilyenkor. Cserébe viszont nagyon stabil, jól veszi a kanyarokat, nem billeg a kaszni. De 75.000 kilométer alatt megtapasztaltam, hogy a futómű a Ceed Achilles sarka. Körülbelül 45.000 km környékén ki kellett cserélni a stabilizátor pálcákat, mert kopogó hangot adott ki a futómű miattuk. Ezt fedezte a garancia. 72.000 km környékén pedig a féltengely gumiharangok és szimeringek szorultak cserére. Azért szerintem a Magyar utak rossz minősége is hozzájárult ahhoz, hogy hamar tönkrementek az említett futómű alkatrészek. 4 év után ki kellett cserélni a gyári akkumulátort, mert nehezen indult be a motor hideg téli reggeleken. Örömmel tapasztaltam, hogy ez az autó nem zabálja az izzókat. Eddig (5 és fél évesen) egy tompított és egy első helyzetjelző izzó égett csak ki. Ahogy olvastam pár Ceed tulaj panaszkodik a kemény ülésekre, a recsegő kormány burkolatra, és a jelt elveszítő rádióra. Nos, az ülések valóban kemények, de ez miatt nem kényelmetlenek számomra. A kormány hátsó műanyag borítása valóban recseg-ropog, de nem állandóan és számomra nem zavaró mértékben. A rádió időnként tényleg elveszti a jelet menet közben, amit úgy lehet korrigálni, hogy csatornát váltunk majd visszakapcsolunk oda ahol előzőleg elvesztette a jelet és akkor újra szól a kedvenc rádióadónk. Az autó gyári hangszórói meglepően jól szólnak, különösen jó a basszusuk egy gyári rendszerhez képest. Negatívumként szokták emlegetni a Ceednél, hogy az ajtóra nem tettek szövet borítást, de szerintem nem nagy tragédia, mert azzal a műanyaggal vonták be az ajtó nagy részét, amivel a műszerfalat is, ami kellemes tapintású, puha és könnyen tisztítható. Összességében abszolúte jó vétel volt ez az autó, bátran ajánlom olyannak, aki ilyen kategóriájú autót szeretne vásárolni.

Hibalista

- Stabilizátor pálcák (45.000 km körül) - Féltengely gumiharangok (72.000 km körül) - Féltengely szimeringek (72.000 km körül) - Akkumulátor (4 évesen)

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó Zrt.Segítőkészek, rugalmasak.Gyorsaság változó, de nem vészes.Mivel nem volt rossz tapasztalatom velük, mindig hozzájuk vittem és viszem szervizelni a Ceedet.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fiat Brava Következő autója? Mazda 3
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2006 (2006)

További ítéletek (225 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)