Grand Cherokee Limited ZJ 2.5TD - Szeretni való
Szöveges ítélet
1996.Jeep Grand Cherokee ZJ Limited 2.5 TDI
Sok gondolkodás és utána járás után vágtam bele ebbe a típusba. Sajnos kevés írást találni a neten erről a gépről. Ezért is gondoltam, írok róla hátha valaki ki javít és abból is tanulhat majd az ember fia. :-)
A youtube-on több videó található róla.
Úgy érdemes bele vágni egy ilyen idős gépbe, hogy hagysz tartalékban pár 100e forintot.
Az autó nem mai "csirke", de hála istennek a korához képest jó állapotban vettem. Olasz országból lett behozva. Előnye, hogy nem látott havas sózott utat és nem rohadt a karosszériája.
Az első-hátsó merevhíd és a ballonos gumik miatt valóban kicsit imbolygós a járása a nyomvályúsabb utakon, de ezt hamar meg lehet szokni. Gumikat lecseréltem 4 évszakos General Grabber AT2-re, a mintázatától eltérően kifejezetten halkan futnak a gumik. Bátran ajánlom, érdemes a netről megrendelni ezt is. Azóta több ismerősöm is ezt a márkát és típust vette a gépére. 40.000km után is tökéletesek a gumik bevált a 4 évszakos gumi. Nem csúszik esőben, sem télen. Jó a tapadása.
Kicsit szokatlan volt eleinte, hogy egy bajusz kapcsolója van, és az látja el az indexelést, az ablak törlését annak szabályzását és a mosó működtetését.
Ami szintén furcsa volt, hogy a gyújtáskapcsoló csak a jelölt állásban engedi ki a kulcsot. A megszokott kattanásig fordított kulcsot nem engedi ki a helyéről, mert az egy másik kapcsolási lehetőség az autót áram alá helyezi gyújtás nélkül. Ezeket persze hamar meglehet szokni, ezek csak az európai autókhoz szokott embereknek lehetnek újak. :-)
Kézifékje a hátsó tárcsaféken belüli fék dobban található. Nem volt hozzá fékbetét így fel lett ferodoloztatva. A gyári árhoz képest fillérekért. A lényeg, hogy most már nagyszerűen működik.
Cserélve lett az első féktárcsák és betétek is.
Nagyon kényelmesek az ülései, 10 órás vezetés után is van még élet az emberben. :-)
Hátsó üléseken ülő emberek is kényelmesen aránylag nagy helyük van.
A csomagtere lehetne nagyobb egy kicsit, de áthidaltam tetőcsomagtartóval, ill. nagyobb, hosszabb idejű utakra utánfutóval. Sajnos a pótkereket belül helyezték el állítva, az is mankó kerék(azóta lecseréltem teljes értékűre és ki került a tetőcsomira
A műszerfal izzóinak cseréjéhez le kell bontani a műszerfalat.
Lebontása nem bonyolult, a dekor famintázatú műanyagokkal kell kezdeni, azokat egyszerűen ki kell pattintani a helyükről, majd az alatta található csavarokkal folytatni.
A gyári 1.5DIN kazettás magnót is ez úton lehet kivenni.
Az autó motorja olasz, a VM cég gyártja 2.5 IDI soros 4 hengeres, indirekt befecskendezésű.
Vezérlése fogaskerekes. „Hagyományos „ turbója van, nem változó geometriás. Intercooler hűtésű.
Beszereztem '87-2015-ig az összes JEEP-hez a digi szerelési könyvet
Az autó érdekes ötvözete az európai és az amerikai alkatrészeknek. Beszerzésük nem jelent problémát (vagy van, vagy nincs :-) ), árfekvésük nem különbözik más hasonló terepjárótól.
Kreatívan meg lehet oldani mindent. Nem árt ha jó szerelők is vannak a környezetben.
Sajnos eddig (2015.05.hó) nem találtam embert aki tudná olvasni a disel-ek check engine-jét
87 literes üzemanyag tartálya van. Fogyasztása országúton 90-110 között 8,5-9 l. Nem egy gyorsulási bajnok, de nem is arra teremtődött. Aki arra szeretné használni, gondolkodjon benzinesben. A jó minőségű prémium diselt dinamikával és kevés füsttel hálálja meg.:-)
Olajat elöször 10W40 Castrolt raktam bele 7 liter, egész szép hangja lett tőle. Az utóbbi 40.000km már MOTUL olajakkal futottam. Van különbség.
A szűrők cseréjénél bele futottam a pollenszűrő keresgélésébe, majd a fél műszerfalat lebontottam miután kiderült, hogy ebbe az autóba nem raktak pollenszűrőt :-)
Az önindítója Bosch, mint az a felújítás (30.000,-) alatt kiderült. :-)
Gyerekek nem kispályás helyen van az önindító! Befontuk a szemöldökünket mire az autó villamosságis barátommal kiszedtük.
Izzító gyertyái szintén Bosch
Miután elfáradt, a fektetett 2 irányú rezgés csillapítót (43.000,- IRON MAN) a Patrol dokitól rendeltem. Érdemes az árak miatt szétnézni a neten, mert elég nagy különbségek lehetnek.
Terepváltó első hajtás kardán simeringje szivárgott, a gyáritól kedvezőbb áron készítik a szimering gyártó cégek.
Minap eltört a jobb oldali kormány stabilizátor 8.500,-
Cseppent a főtengely szimering a váltónál. Kicseréltük őket.
Nekem is melegszik a motor, terhelés (klíma) mellett, 30celsius fok felett 100km/h sebesség tartományban.
Dugóban araszolva a hőmérő normál hőmérsékleten marad. Zárt rendszerű a hűtője és a fagyálló is -36 fokos így jóval 100 fok felett van a víz forrás pontja.
Nem bugyog a vize, olaj és lerakodás nem található a víz tartályban.
Átmosatjuk a hűtőt, ki fújatjuk a hűtő lamelláit és megnézzük a vízpumpa átmérőjét, ha 71mm-es van, benne akkor megoldás lehet a 76 mm-esre kicserélni.
Folytatás következik :-)
2013.07.15.
Kicseréltük a vízpumpát 71ről 76mm-esre 18.500,- anyag ár.
Átmosattuk a rendszert tiszta vízzel, és ki savaztattam a hűtőrendszert egy hűtős szakival, majd feltöltöttük -36 fokos fagyállóval. A hűtő lamellákat nagynyomású levegővel át fújattuk. A gőzborotvát azért nem ajánlanám, mert
1.el nyomhatja a lamellákat
2.a szétfolyósított bogár maradványokat sáros masszaként bele tömíti a résekbe
Ha már szét bontottuk a hűtőt aktuális lett az első főtengely szimering cseréje (2.500,-), melyhez le kellett volna szedni minden képen a hűtőt annyira kevés a hely az erő kifejtéshez.
Rendbe lett hozva a lötyögő, lógó sofőr ajtó is. Pánthoz stiftet kellett újat esztergáltatni.
Hátsó csomagtér ajtó távtartó gumik cseréje 2db - 2.500/db
Észre vettem, hogy a karter gáz olaja össze taknyolja finom a levegő rendszert miután környezet barátságból a légszűrőbe lett bele kötve.
Ki tisztítottuk a membrános karter olajleválasztóját, ami nem volt koszos és jól működik. Mégis enged át olajpárát. Több barátom is küzd ezzel újabb autókon is.
Le szándékozom kötni a légszűrőről a karter csövet, ne olaj sározza a rendszert tovább.
A neten találtam olaj leválasztókat 9.000,--tól
http://bolthely.hu/bpracing/fokat/4bf7f84d55157_Olajlevalaszto_tartalyok
2013.07.24.
Az első teszt 30 fokos külső hőmérséklet mellett 100-110km/h sebességgel, klíma használattal, 2 személlyel 250km-en keresztül nem emelkedett üzemi hőmérséklet fölé a víz hőmérséklete. :-)
Úgy néz ki nálam beválik a vízpumpa csere. Jövő héten full teszt lesz. 40 fokokat is említenek + 700kg futó hegyen völgyön keresztül, 4 személy tele csomagtér. Kíváncsian várom :-))
Jól sikerült a teszt, bevált a hűtő takarítása. Rendben volt minden. Nem melegedett a víz, tartotta az üzemi hőmérsékletet.
Folyt.köv.
2013.12.
Jó a hideg indítása az autónak. Bemértük, izzítás után még 5 másodpercig melegítenek a gyertyák, így érdemes számolni és szebb az indító hangja. Lehet, hogy sok ember számára ezek természetesek,de újszülöttnek minden új. :-)
40.000km után
Hang szigeteltük a karosszériát, jóval komfortosabb lett az autó.
Felújítattam az adagolót (30.000,-). Jobb lett a teljesítmény és a fogyasztás is.
Rá szoktam a SHELL prémium diselre, min 1/2liter fogyasztás csökkenés dinamikusabb motor.
Kapott jó minőségű nappali menetfényt (30.000,-), jól mutat neki hogy állva lett be szerelve
Jelenleg 8,5 literes fogyasztásom van országúton 90-100 tempónál.
Az elmúlt 20.000 km óta csak olaj és szűrök cseréje volt.
Teszi a dolgát. A sok oda figyelés és karbantartás meghozta a gyümölcsét.
2014.12.
Sokat nézegettem a vízmelegítő rendszereket, de irreálisan drágák voltak így találtam a Magyar elektromos hűtővíz melegítőt
Cegléden beszereltettem 45.000,-
http://www.dieselelomelegito.hu/
Áram van szinte mindenhol, így akár -20 fokban is 40 fokos vízzel indul már az öreglány.:-)
Be állítom az időkapcsolót a konnektoron és mire megiszom a kávét alap meleg a motor. Így be léptem a környezet barátok klubjába. :-)
Ja és nem került 300.000 forintba a vízmelegítő.
2015.05.
Teljes hűtő takarítás úgy néz ki bevállt. :-)
Az OMV premium disel übereli a SHELL-t. :-) Jobb a hideg indítás + dinamika
Beszereltettem Cegléden hűtővíz melegítő elektromos rendszert. Nagyon bevált a télen. 35.000,- szereléssel együtt.
Kicseréltük az összes szilentet sárga poliuretanra (kapható Patrol doki kb.60.000,- a garnitúra). Több szilentet csak kiégetéssel tudtunk cserélni.
Kapott egy túra tetőcsomagtartót elől 4 lámpával, hátul 2 munka lámpával
Lakatos munka,lámpák,kapcsolók,villanyszerelés 45,000,-
Ha érdekel szerelési könyv '87-2015ig bármely JEEp-re írj és küldöm
istermag@gmail.com
Hibalista
- Anyag árakat írok - - Kézifék nem volt, ferodoloztatva lett pár ezer forintért - Jobb első stabilizátor eltört 8.500,- - Önindító felújítása 30.000,- - General Graber At2 gumik 36.000,-/db - Első féktárcsák, fékbetétek cseréje - Olajcsere 10W40 Castrol 7liter, 1850,-/liter - Fektetett 2 irányú rezgés csillapító Iron Man 43.000,- - Terepváltó első hajtás kardán simeringje szivárgott, a gyáritól kedvezőbb áron készítik a szimering gyártó cégek. 3.500,- - Csomagtér ajtó távtartó gumik 2db - 2.500,-/db - 71-ről 76mm-es re kicserélt vízpumpa cseréje 18.500,- - Első szimering cseréje 2.500,- - -
Ide hordtam szervizbe
Fegyverneki autójavító. Nincs számukra lehetetlen, jól felszerelt műhely.Rugalmas műhely és cégfőnökség.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Saját magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Pajero 2.8 TDI | Következő autója? | Jeep Grand Cherokee |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |