A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jeep » Grand Cherokee (1991-1999)

Grand Cherokee LIMITED 2,5 TDI 

Az ítélet értékelése
3,2(5 db)

Grand Cherokee Limited ZJ 2.5TD - Szeretni való

Szöveges ítélet

1996.Jeep Grand Cherokee ZJ Limited 2.5 TDI

Sok gondolkodás és utána járás után vágtam bele ebbe a típusba. Sajnos kevés írást találni a neten erről a gépről. Ezért is gondoltam, írok róla hátha valaki ki javít és abból is tanulhat majd az ember fia. :-)
A youtube-on több videó található róla.
Úgy érdemes bele vágni egy ilyen idős gépbe, hogy hagysz tartalékban pár 100e forintot.

Az autó nem mai "csirke", de hála istennek a korához képest jó állapotban vettem. Olasz országból lett behozva. Előnye, hogy nem látott havas sózott utat és nem rohadt a karosszériája.

Az első-hátsó merevhíd és a ballonos gumik miatt valóban kicsit imbolygós a járása a nyomvályúsabb utakon, de ezt hamar meg lehet szokni. Gumikat lecseréltem 4 évszakos General Grabber AT2-re, a mintázatától eltérően kifejezetten halkan futnak a gumik. Bátran ajánlom, érdemes a netről megrendelni ezt is. Azóta több ismerősöm is ezt a márkát és típust vette a gépére. 40.000km után is tökéletesek a gumik bevált a 4 évszakos gumi. Nem csúszik esőben, sem télen. Jó a tapadása.

Kicsit szokatlan volt eleinte, hogy egy bajusz kapcsolója van, és az látja el az indexelést, az ablak törlését annak szabályzását és a mosó működtetését.
Ami szintén furcsa volt, hogy a gyújtáskapcsoló csak a jelölt állásban engedi ki a kulcsot. A megszokott kattanásig fordított kulcsot nem engedi ki a helyéről, mert az egy másik kapcsolási lehetőség az autót áram alá helyezi gyújtás nélkül. Ezeket persze hamar meglehet szokni, ezek csak az európai autókhoz szokott embereknek lehetnek újak. :-)

Kézifékje a hátsó tárcsaféken belüli fék dobban található. Nem volt hozzá fékbetét így fel lett ferodoloztatva. A gyári árhoz képest fillérekért. A lényeg, hogy most már nagyszerűen működik.

Cserélve lett az első féktárcsák és betétek is.

Nagyon kényelmesek az ülései, 10 órás vezetés után is van még élet az emberben. :-)
Hátsó üléseken ülő emberek is kényelmesen aránylag nagy helyük van.

A csomagtere lehetne nagyobb egy kicsit, de áthidaltam tetőcsomagtartóval, ill. nagyobb, hosszabb idejű utakra utánfutóval. Sajnos a pótkereket belül helyezték el állítva, az is mankó kerék(azóta lecseréltem teljes értékűre és ki került a tetőcsomira

A műszerfal izzóinak cseréjéhez le kell bontani a műszerfalat.
Lebontása nem bonyolult, a dekor famintázatú műanyagokkal kell kezdeni, azokat egyszerűen ki kell pattintani a helyükről, majd az alatta található csavarokkal folytatni.
A gyári 1.5DIN kazettás magnót is ez úton lehet kivenni.

Az autó motorja olasz, a VM cég gyártja 2.5 IDI soros 4 hengeres, indirekt befecskendezésű.
Vezérlése fogaskerekes. „Hagyományos „ turbója van, nem változó geometriás. Intercooler hűtésű.

Beszereztem '87-2015-ig az összes JEEP-hez a digi szerelési könyvet

Az autó érdekes ötvözete az európai és az amerikai alkatrészeknek. Beszerzésük nem jelent problémát (vagy van, vagy nincs :-) ), árfekvésük nem különbözik más hasonló terepjárótól.
Kreatívan meg lehet oldani mindent. Nem árt ha jó szerelők is vannak a környezetben.
Sajnos eddig (2015.05.hó) nem találtam embert aki tudná olvasni a disel-ek check engine-jét

87 literes üzemanyag tartálya van. Fogyasztása országúton 90-110 között 8,5-9 l. Nem egy gyorsulási bajnok, de nem is arra teremtődött. Aki arra szeretné használni, gondolkodjon benzinesben. A jó minőségű prémium diselt dinamikával és kevés füsttel hálálja meg.:-)

Olajat elöször 10W40 Castrolt raktam bele 7 liter, egész szép hangja lett tőle. Az utóbbi 40.000km már MOTUL olajakkal futottam. Van különbség.
A szűrők cseréjénél bele futottam a pollenszűrő keresgélésébe, majd a fél műszerfalat lebontottam miután kiderült, hogy ebbe az autóba nem raktak pollenszűrőt :-)

Az önindítója Bosch, mint az a felújítás (30.000,-) alatt kiderült. :-)
Gyerekek nem kispályás helyen van az önindító! Befontuk a szemöldökünket mire az autó villamosságis barátommal kiszedtük.

Izzító gyertyái szintén Bosch

Miután elfáradt, a fektetett 2 irányú rezgés csillapítót (43.000,- IRON MAN) a Patrol dokitól rendeltem. Érdemes az árak miatt szétnézni a neten, mert elég nagy különbségek lehetnek.

Terepváltó első hajtás kardán simeringje szivárgott, a gyáritól kedvezőbb áron készítik a szimering gyártó cégek.

Minap eltört a jobb oldali kormány stabilizátor 8.500,-

Cseppent a főtengely szimering a váltónál. Kicseréltük őket.

Nekem is melegszik a motor, terhelés (klíma) mellett, 30celsius fok felett 100km/h sebesség tartományban.
Dugóban araszolva a hőmérő normál hőmérsékleten marad. Zárt rendszerű a hűtője és a fagyálló is -36 fokos így jóval 100 fok felett van a víz forrás pontja.
Nem bugyog a vize, olaj és lerakodás nem található a víz tartályban.
Átmosatjuk a hűtőt, ki fújatjuk a hűtő lamelláit és megnézzük a vízpumpa átmérőjét, ha 71mm-es van, benne akkor megoldás lehet a 76 mm-esre kicserélni.

Folytatás következik :-)

2013.07.15.
Kicseréltük a vízpumpát 71ről 76mm-esre 18.500,- anyag ár.
Átmosattuk a rendszert tiszta vízzel, és ki savaztattam a hűtőrendszert egy hűtős szakival, majd feltöltöttük -36 fokos fagyállóval. A hűtő lamellákat nagynyomású levegővel át fújattuk. A gőzborotvát azért nem ajánlanám, mert
1.el nyomhatja a lamellákat
2.a szétfolyósított bogár maradványokat sáros masszaként bele tömíti a résekbe

Ha már szét bontottuk a hűtőt aktuális lett az első főtengely szimering cseréje (2.500,-), melyhez le kellett volna szedni minden képen a hűtőt annyira kevés a hely az erő kifejtéshez.

Rendbe lett hozva a lötyögő, lógó sofőr ajtó is. Pánthoz stiftet kellett újat esztergáltatni.

Hátsó csomagtér ajtó távtartó gumik cseréje 2db - 2.500/db

Észre vettem, hogy a karter gáz olaja össze taknyolja finom a levegő rendszert miután környezet barátságból a légszűrőbe lett bele kötve.
Ki tisztítottuk a membrános karter olajleválasztóját, ami nem volt koszos és jól működik. Mégis enged át olajpárát. Több barátom is küzd ezzel újabb autókon is.
Le szándékozom kötni a légszűrőről a karter csövet, ne olaj sározza a rendszert tovább.
A neten találtam olaj leválasztókat 9.000,--tól

http://bolthely.hu/bpracing/fokat/4bf7f84d55157_Olajlevalaszto_tartalyok


2013.07.24.
Az első teszt 30 fokos külső hőmérséklet mellett 100-110km/h sebességgel, klíma használattal, 2 személlyel 250km-en keresztül nem emelkedett üzemi hőmérséklet fölé a víz hőmérséklete. :-)

Úgy néz ki nálam beválik a vízpumpa csere. Jövő héten full teszt lesz. 40 fokokat is említenek + 700kg futó hegyen völgyön keresztül, 4 személy tele csomagtér. Kíváncsian várom :-))

Jól sikerült a teszt, bevált a hűtő takarítása. Rendben volt minden. Nem melegedett a víz, tartotta az üzemi hőmérsékletet.

Folyt.köv.

2013.12.
Jó a hideg indítása az autónak. Bemértük, izzítás után még 5 másodpercig melegítenek a gyertyák, így érdemes számolni és szebb az indító hangja. Lehet, hogy sok ember számára ezek természetesek,de újszülöttnek minden új. :-)

40.000km után

Hang szigeteltük a karosszériát, jóval komfortosabb lett az autó.
Felújítattam az adagolót (30.000,-). Jobb lett a teljesítmény és a fogyasztás is.
Rá szoktam a SHELL prémium diselre, min 1/2liter fogyasztás csökkenés dinamikusabb motor.
Kapott jó minőségű nappali menetfényt (30.000,-), jól mutat neki hogy állva lett be szerelve
Jelenleg 8,5 literes fogyasztásom van országúton 90-100 tempónál.
Az elmúlt 20.000 km óta csak olaj és szűrök cseréje volt.
Teszi a dolgát. A sok oda figyelés és karbantartás meghozta a gyümölcsét.

2014.12.
Sokat nézegettem a vízmelegítő rendszereket, de irreálisan drágák voltak így találtam a Magyar elektromos hűtővíz melegítőt
Cegléden beszereltettem 45.000,-
http://www.dieselelomelegito.hu/
Áram van szinte mindenhol, így akár -20 fokban is 40 fokos vízzel indul már az öreglány.:-)
Be állítom az időkapcsolót a konnektoron és mire megiszom a kávét alap meleg a motor. Így be léptem a környezet barátok klubjába. :-)
Ja és nem került 300.000 forintba a vízmelegítő.

2015.05.

Teljes hűtő takarítás úgy néz ki bevállt. :-)
Az OMV premium disel übereli a SHELL-t. :-) Jobb a hideg indítás + dinamika
Beszereltettem Cegléden hűtővíz melegítő elektromos rendszert. Nagyon bevált a télen. 35.000,- szereléssel együtt.
Kicseréltük az összes szilentet sárga poliuretanra (kapható Patrol doki kb.60.000,- a garnitúra). Több szilentet csak kiégetéssel tudtunk cserélni.
Kapott egy túra tetőcsomagtartót elől 4 lámpával, hátul 2 munka lámpával
Lakatos munka,lámpák,kapcsolók,villanyszerelés 45,000,-

Ha érdekel szerelési könyv '87-2015ig bármely JEEp-re írj és küldöm
istermag@gmail.com






Hibalista

- Anyag árakat írok - - Kézifék nem volt, ferodoloztatva lett pár ezer forintért - Jobb első stabilizátor eltört 8.500,- - Önindító felújítása 30.000,- - General Graber At2 gumik 36.000,-/db - Első féktárcsák, fékbetétek cseréje - Olajcsere 10W40 Castrol 7liter, 1850,-/liter - Fektetett 2 irányú rezgés csillapító Iron Man 43.000,- - Terepváltó első hajtás kardán simeringje szivárgott, a gyáritól kedvezőbb áron készítik a szimering gyártó cégek. 3.500,- - Csomagtér ajtó távtartó gumik 2db - 2.500,-/db - 71-ről 76mm-es re kicserélt vízpumpa cseréje 18.500,- - Első szimering cseréje 2.500,- - -

Ide hordtam szervizbe

Fegyverneki autójavító. Nincs számukra lehetetlen, jól felszerelt műhely.Rugalmas műhely és cégfőnökség.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Saját magam

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Pajero 2.8 TDI Következő autója? Jeep Grand Cherokee
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jeep Grand Cherokee 1991

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)