The most pleasant nightmare
Szöveges ítélet
Gyerekkori álmom volt a modell: 12 éves korom óta arra vágytam, hogy egyszer lesz egy Jaguar XJ6-osom. Otthon is kacsintgattam már rá, de mióta Angliában élek teljesen logikusnak választásnak tűnt az angol kékvérű. Nagyon kényelmes, nagyon halk - emellett ha akarom nagyon gyors -, a motor ereje pedig valami bődületes. Csendben hátbarúg akár 160-nál is pedálérintésre, és csak gyorsít, gyorsít... Hatalmas respektje van az autós társadalomban: mindenki megdöbbentően udvarias a Jaguarral szemben, mindegy hogy melyik országban vagyunk. Karácsonykor hazamentem vele - kemény volt, Anglia - Magyarország oda-vissza -, zokszó nélkül vette a kontinentális túrát. A sok apró bosszantó elektronikai hülyesége ellenére nagyon jó autó az XJ6, bár költeni nagyon nem éri meg rá: az eggyel ezelőtti generációra vagy egy XJS-re már inkább :) A városi fogyasztás 25 liter körül van, országúton pedig 140-150 körül a legtakarékosabb: 11-12 liter/100 km. A felszereltsége egy mostani középkategóriás autóénak felel meg, a felhasznált anyagok minősége osztályon felüli: valódi fa és króm. Időtlen klasszikus, motorikusan pedig nagyon megbízható - az elektronika nem tökéletes, sajnos. Mint ahogy a korrózióvédelem sem...
Hibalista
- Amikor megvettem, a boardcomputer szerint egyetlen hibája volt: ´Bulb Failure´. Ez ártatlannak tűnt de az ominózus oldalsó index-égőről kiderült, hogy annyira be van rozsdásodva az egész foglalat, hogy nem lehet kicserélni csak mindenestül. Nem nyúltam hozzá... :) Azóta újabb hibaüzenetek is jönnek: ´Circuit 3 Failure´ (lövésem sincs hogy mi ez, a vezetést mindenesetre nem befolyásolja - ergo nem érdekel), ´Low Brake Pressure´ (igen, erősebben kell taposni), és randomra ´Low Cooler Level´. Utóbbi hazugság, biztosan tudom (cooler level ellenőrizve). Ja, és nagyritkán leáll a motor - kb. havonta egyszer - minden előzetes figyelmeztetés nélkül. Kulcskivét-újraindít, és megy is tovább... Ezen kívűl nem nyílik a jobb hátsó ajtó belülről, és alacsony sebességnél kicsit ´szitál´ az egész autó.
Ide hordtam szervizbe
Anglia, Nottinghamshire, Mansfield - jók lennének, csak nem értenek annyira a Jaguarhoz.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 99200 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 18 l |
Előző autója? | Volvo V40 2.0 | Következő autója? | MG ZT/Rover 75, vagy talán egy német: C-Klasse, BMW 3... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |