Talpig gentleman. De attól fölfelé büdös gazember
Szöveges ítélet
Szeretem.
Nem lehet nem szeretni.
A fém az fém, a fa az fa, a b?r az b?r.
Hisztis, elegáns, gyönyör?, igényli a tör?dést. A lelke n?b?l lenne, ha lenne neki, de amikor megy, az férfi.
A fiatalság persze hogy er?vel párosul, de az id?sebbek is tudnak meglepetéseket okozni.
Rossz tulajdonsága nemigen van a felhasználói oldalról, szerelni viszont borzasztó. Iszonyat nehéz vasak vannak benne, de hát szét se hullik hamar... A hátsó fékbetétek cseréje például megér egy külön misét, normálisan beállítani a porlasztókat felér egy lottó ötössel, a világítása az autó képességeihez mérten eléggé alulméretezett, az isten haragja is collos menet? rajta. A m?szereket éjjel találomra lehet leolvasni a gyenge háttérvilágítás miatt, a kezel?szervek nagyon sok megszokást igényelnek. Összesen egy darab kormánykapcsoló van rajta, ami az indexet és a fénykürtöt m?ködteti, a többi egy fél méteres kapcsolósoron kereshet? meg(persze hogy nincs kivilágítva) illetve a távfényváltó bal lábbal m?ködtethet?.
Az autó maga belül borzasztó kicsi. Nem a szélességgel van a baj, hanem a magassággal és a hosszal. Négy átlagos embernek beülni elég nagy büntetést jelent a hátul ül?kre nézve...(Viszont a kormánykerék magassága állítható.)
A csomagtartó széles, hosszú, de nagyon lapos. A hihetetlen nagy méret? pótkerék rengeteg helyet elvesz bel?le.
Mai szemmel nézve az autó a legkevésbé sem praktikus és mégannyira sem gazdaságos.
Számít?
Nem számít.
Ez volt az álmom, ezt akartam, megkaptam.
Minden perc öröm vele.
Néha csak lemegyek az autóhoz és nézem.
Érdemes.
Most kijött a jóid?, el?ráncigáltam a macskát. HÖRRRRRRRR.....
Na menjünk egy kört. A vége az lett, hogy egy hétvégén elkentem 110 liter 98-as benzint, a 95-öst nem szereti. Fene az ízlését. Az még hagyján, hogy a fél várost terror alatt tartottam, de városon kívül sem bírtam magammal. Eszembe jutott, hogy van alatta egy önzáró differenciálm?. Sz?k, visszafordítós kanyarokban eléggé szórakoztató. Magától nem férne el, mert kicsit nagy íven fordul, de gázzal elég sokat lehet rajta segííteni, f?leg, ha mondjuk a jobbos kanyart balra kezdjük el... Volt olyan szakasz, hogy 4-5 ször is visszamentem, a végén már elég rendesen látszott, merre radírozott a hátulja. Ha már nagymotor-hátsókerékhajtás, használjuk ki... Sokan megszólnak érte, hogy megkínzom az autót. Persze. Azért tartom. :)))))
Aztán most visszatoltam a garázsba, lepucolgattam, letakargattam. Jöhetne már egy normális, meleg száraz id?.
A macskák nem szereteik a vizet.
Elnézést, ha valakinek bököm a szemét ezzel, nem azért tartom, hogy mindenki megnézzen (na jó, azért jól esik), hanem mert ilyesmiket nem nagyon gyártanak mostanában. Ez az autó csak a mechanikáról szól. Régimódi jóság.
Hibalista
- Lucas úr(Nem a George, a másik, az autóalkatrész gyáros) egyszer közölte, hogy úriember nem autózik sötétedés után, magyarul az elektromosság teljesen fölösleges pórias huncutság.
- Ehhez képest az autóban minden, amit villanydelej mozgat, Lucas(made in england) gyártmányú...
- Gyakorlatilag nincs olyan elektromos része, amit ne kellett volna javítani, de ez csak megszokás kérdése, komoly szervi baja az autónak sose volt, remélem nem is lesz. Amikor az autó hozzám került, egy eléggé teljes kör? javításon esett át, amiben a legnagyobb lélegzetvétel? dolog a különböz? mértékben elrohadt karosszériaelemek javítása és/ vagy pótlása jelentette a legnagyobb tételt.
- Korához képest nem volt olyan túlzottan vészes a dolog, a legf?bb gond az volt, hogy míg a zsiguli alkatrészeket jóformán egy gombóc fagyi mellé adják bárhol, ehhez kicsit jobban utána kellett járni a dolognak. Viszont minden van hozzá a mai napig, s?t, nem is túlzottan drága...
- Mechanikailag Elpusztíthatatlan, egyedül a futóm?vek igényesebb kivitele jelentett problémát, nem igazán szereti a rossz utakat, nem bírja. Nem azzal van a gond, hogy rázkódik, (nemnem, ilyenr?l szó sincs), hanem az a rengeteg csapágy (valamiért nem szeretik a szilentet az angolok. helyette csapágy van) és csukló túl igényes hozzánk. Ez a része sajnos kicsit érzékenyebb a kelleténél.
Ide hordtam szervizbe
Saját cég, saját szerel?.
Na jó, nekem is nagy részem volt benne, viszont a fémmunkához és a fényezéshez gyakorlati szinten nem értek és nem is kívánom elsajátítani a dolgot. Rengeteg id? kellene hozzá. És persze tapasztalat.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1970 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | Rengeteg autóm volt és még rengetg lesz, de ett?l semmi pénzért nem válnék meg. Nincs az az isten. | Következő autója? | Ehelyett sose lesz más. Mellette mindig. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |