A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jaguar » X-Type (2001)

X-Type 3.0 AWD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerelem egy luxusmozdonnyal

Szöveges ítélet

Szerintem többnyire kétféle autótulajdonos van: akik az autójukra úgy tekintenek, mint a mikrosütőjükre, tudja azt, hogy elvisz ide és oda és ne kelljen javítani soha. Az ilyen emberek többnyire japán autót vásárolnak, kedvenc témájuk a "képzeld, 20 éve megvan, de 1szer vittem szervizbe, akkor is csak 10ezret fizettem." Illetve hogy a kocsi levegővel megy.

A másik típus valami életérzést keres és úgy tekint a kocsijára, mint egy párkapcsolatra. Ápolgatni szereti, foglalkozik vele, de elfogadja a "szar napok"-at is, mert tudja, hogy kárpótolja az élmény akármikor. Az ilyen emberek vesznek Alfát, bár tudják, hogy megbízhatatlan szemét az összes, mégis. Az ilyenek vesznek öreg BMW-ket, mert gyerekkoruk óta arra izgulnak, arra a bizonyos kockaformára, pedig tudják, hogy halál és a gatyájuk is rámegy. És az ilyenek vesznek 10+ éves Jaguárt is.

Igen, tudjuk, hogy a kútnál előre köszönnek. Igen, tudjuk, hogy a szervizessel baráti a viszonyunk. Igen, tudjuk, hogy rengeteg baja tud lenni (bár pont az X-Type sztm ebben pont jól teljesít, minden sztereotipia ellenére). De hát basszus, LÁTTAD MÁR ÉS ÜLTÉL BENNE hát hogy néz már ki, mint egy MŰKINCS. Hát hogy megy már, mint egy ÁLOM.

Egyébként is, az ember nem akar párkapcsolatban lenni egy mikrosütővel, nem?

Na, de akkor az autó maga. Pár nagyon fontos dolog, mielőtt belevágsz egy X-Typeba:

- amikor vettem az épp eladó kb összes példányt láttam, kriminális a felhozatal. nagyteljesítményű sportos szedán, ami jobban fut mint egy 3as bmw és még "veretős" érzése sincs, de feleannyiba kerül? nyilván olyanok adták el, akik már rommáhajtották. Próbáld megtalálni azt aki második kocsiként tartotta autópályára vagy megjelenésre.

- amikor megveszed tudd, hogy te ezt a kocsit csak akkor adod el, ha már vastelepre viszed, nem eladható annyira esik az ára. talán az öreg alfák még ilyen borzasztóak árban. jó hír: amikor veszed, akkro szemérmetlenül tudsz rá alkudni.

- a vételárral megegyező összeget költöd el az első szervizben rá, az itt halmozottan igaz. rá kell költeni, kész. 10+ éves autó, tehát még ha patikamérlegen tartották végig, akkor is elfáradnak a dolgok, meg hát egy mozdonyról beszélünk ami 230 lóerős V6-os állat bömböl benne, nyilván ami műanyag és elfáradhat, az elfáradt. Cserélj mindent amikor veszed, a szerviz ha jó helyre viszed (LandHorváth!) el fogja mondani, hogy mi az ami még oké és mi az ami nem lesz oké. Utóbbit azonnal cseréld, meghálálja a kocsi. Nyugtasd magad azzal, hogy egy sportlimuzint vettél egy öreg suzuki áráért, akkro nem fáj annyira.

- Ez az autó benzint ÉS olajat eszik. Ha elindítod a motort, elpárolgott 1 liter benzin állóhelyzetben és elpöppent két deci olaj is valószínűleg. Ha el is indultál, akkor újabb 5 liter. Ha sikeresen belendült a Mozdony a 120as utazótempójára (amiből semmit nem érzel, csak onnan tudod hogy ránézel a műszerfalra), akkor elketyeg pályán 11-12 liter körül. Városban felfoghatatlan mennyiséget képes enni. Ezt azért mondom, mert vannak emberek, akik meglepődnek ezen amikor megveszik, pedig hát, mint jeleztem, 3.0, összkerék, V6, 230 lóerő. Nyilván nem levegővel megy. Az enyém ráadásul automata is. Azon túl, hogy a kutasok előre köszönnek neked, a szervizben is előre fognak, mert 10.000 kmenként komplett olajszűrőt és olajat kell cserélni benne és hát nem az átlagos olajjal megy, nyilván.

- Ezt az autót pontosan úgy kell használni, ahogy az használta akitől vettem: hetente v. havonta párszor kitolni a garázsból, amikor vezetős, hosszabb útra mész. Nem ezzel járunk dolgozni, szaladgálni a városba és hasonlók. De hosszabb útra tökéletes, vagy ha pl olyan vagy mint én, akinek nem kell kocsi munkába járáshoz és városban szaladgáláshoz, de amikor utazik vidékre vagy külföldre és vezetni szeretne, akkor kitolja a cicát a garázsból.

Na, most hogy ezeket tisztázzuk, jöjjön a szerelmi regény.

Ez az autó egy álom. Mondom a racionális okokat először:

- mindenki rinyál, hogy ez egy Ford Mondeo Jaguár köntösben. Ez igaz, én speciel pontosan emiatt vettem meg, mert semmi kedvem sem volt hetente még elektronikai hibákkal is járkálni a szervizbe, mint egy régebbi, bár legalább ugyanilyen ha nem gyönyörűbb XJ-vel. Ford megbízhatóság és olcsó alkatrész-ellátottság, Jaguár életérzés.

- Ez az autó kb 1 millióért megvehető, ha ügyesen vetted akkor újabb 1 millióért patentra is pofozható. 2 millióért van egy nagyon sportos menettulajdonsággal bíró, luxus-szedánod, aminek szerintem kortalan a designja, úgy agresszív és brutális megjelenésű hogy közben kecses és elegáns és senkinek eszébe se jut hogy te vagy a "bmw-s slusszkulcspörgető kopasz." Ez így szerintem talán, ha nem a legjobb ár-érték arányú vétel ebben a kategóriában. De szerintem még annak is megéri, akinek van egy hétköznapibb japán kis futkorászó autója és van egy hétvégi kényelmese.

- És akkor a Jaguárság, mert hát az megkerülhetetlen és vannak racionális alapjai is. Ez nem egy tucatkocsi, a macskatulajdonosok villognak egymásnak és intenek az úton. Elegáns autó, sehol sem gáz megjelenni vele. Van jelenléte, legyen az a parkoló, autópálya. Beszédtéma, mindenki ki akarja próbálni és mindenkinél ugyanaz a reakció, amikor lepadlózza (elégedett vigyor és döbbenettel vegyes félelem, hogy "ez még mindig gyorsul úristen"). Mivel Jaguár és ez volt a belépőmodell kb, ezért úgy rétegközösség birtokolja, hogy közben széles is a réteg = az internet teli van online elérhető fórumokkal a kocsiról. Ez igaz az alkatrészekre is, szinte minden, de minden beszerezhető online hozzá, ha eBayről nem, akkor még mindig mehet az ember a speciális brit kereskedőkhöz, akik 100 éve másból se élnek, csak és kizárólag Jageket szerelnek. Én az egyik krómbetétet pl. egy olyan csávótól rendeltem, akinek már a nagyapja is jaguárhoz polírozott krómbetéteket. Fanyalogva ugyan, de az X-Type-osokat is kiszolgálják, a 80-as évekbeli Daimler / XJ-khez vannak szokva szegények... :D

- Mindent tud, amit egy luxus-szedánnak tudnia kell + még kicsit többet is. Mega-csomagtartó + tetőre is szerelhetsz akármit, síléctartó, full lehajtható hátsók, kb egy komplett szekrény befér. Full bőr minden, minden elektromosan állítható, sarkköri klíma, perfekt hangcucc. Tényleg igaz, hogy amit egy 10 éves luxusautóba beraknak, az másoknál még most is max rendelhető extra, de tuti nem széria. Nagyon kényelmesek az ülések, ültem Volvo-ban, Volvósok tudják miről beszélek szerintem, legalább olyan jók az ülések. A technikai rész elavult persze, hiszen iPhone előtti időkről beszélünk, de lehet kapni tök jó bluetooth eszközöket hozzá és bömböl a Spotify (használ még valaki CD-t? Van állítólag a csomagtartójában egy 5 lemezes CD-lejátszó, sztm életemben nem néztem még meg hogy megvan-e).

- 3.0 V6, összkerék. Ez így kb leír mindent, ehhez még hozzátesszük, hogy kisteherautó súlya van, akkor világos, hogy ez egy olyan autó, amiben ha rálépsz kövéren a gázra, akkor üvölt és megindul mint egy mozdony. Ezt pedig tökmindegy mikor teszed, elindulásból, vagy 80-ról, ugyanúgy üvölt és ugyanúgy megindul. Félelmetes menettulajdonsága van, mindehhez még adott a jaguáros futómű. A kormányzás kb sebészi, de ugyanakkor kényelmes is, vezetheted 1-ujjal is, de pattoghatsz kanyarogban vadul 90-el is, sose fog kipörögni, sose fog elrepülni, sose fog megcsúszni. Egyik első útja velem egy jégeső volt, tükörjég pályán, emberek 50-el épphogy, én 120-nál becsületből lassítottam. Ha netán mégis baj lenne, akkor meg tudod, hogy 2 tonna töményvas véd, olyan A-oszloppal, mint egy rönkfa, pedáns törésteszteket kapott a kocsi.

Próbáld meg mattfeketében vagy ami mégjobb (mint az enyém) british racing green fényezéssel, azzal az igazi, elképesztően elegáns autó. Bár ez volt az első Jag amit ferrari-pirosban is lehetett kapni, a brit lordok kezéből kiesett is a teáskanál tőle. Sőt, ez volt az első Jag, amit dízelben és kombiban is árultak, kész istenkáromlás.

Na és akkor a szerelmi-szál...

Nem napi használatban van nálam. Már vigyorgó fejjel emelem le a slusszkulcsot a polcról, elégedett kisgyerek-fejjel ülök be. Mindig visszanézek a parkolóban. Csodaszép, egy élmény vezetni.

A másik az életérzés, amit ez a kocsi ad. Olyasmi lehet, mint egy olyan úriember, aki mehetne egy zsírúj fullra pimpelt smercivel is, de inkább ezzel jár, mert nem akar feltűnősködni. De azért így mindenki tudja, hogy megérkezett. Én nem sietek sehová. Nem pörgetem a motort, nem nyomom neki padlóra hogy aztán 100méter után padlófék, csak hogy hallja az utca a hangomat. Néha, nagyon ritkán, ha valaki próbálja feszegetni velem a határokat és durván viselkedik az úton, akkor néha, tényleg néha, megmutatom, hogy azért így mégiscsak egy Jaguárban ülünk. Rémült tekintetek, amikor nagyritkán rálépek a gázpedálra. Amúgy csak simán rajta tartom a lábamat, nem sietünk sehová, ráérünk.

Ezt az autót havonta fogod mosatni, ha leszarja egy galamb, akkor te már fényezésre fogod vinni. Ez az autó nem lehet koszos. A belsőt makulátlanra pucoltatod, a legapróbb kosz v. szakadás a bőrön és a cseresznyefán már infarktust okoz. Ebbe az autóba nem raksz illatosítót, elnyomja bőr illatát. Nem lógatsz le dobókockákat a tükörről, ez nem egy Opel. A slusszkulcsodhoz bőrben hozzá illő kulcstartót veszel. A csomagtartódban is rend van. A papírjaidat pedig az erre adott eredeti jaguáros bőrtáskában tartod a kesztyűtartóban.

Ez az autó iszik és eszik, lelke van, karaktere és stílusa. Ez vagy bejön valakinek vagy nem, de nem lehet tagadni, hogy van neki. Minden tulajdonosa bolond, ez kétségtelen, engem is beleértve. A Királynő irgalmazzon nekünk!

Hibalista

- - osztómű - - víztartály - - összes tömítés (nem tönkrement, magamtól cseréltem) - - ABS szenzor - - Akkumulátor-elektronika

Ide hordtam szervizbe

Land Horváth, csak hozzá szabad vinni Jaguárt

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Random Ford szerviz 13. kerületben, tragikus

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2002
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója? XF
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jaguar X-Type 2001 (2001)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)