Dömpi - a családi csörtető
Szöveges ítélet
Az Isuzu Wizard nevű járgányt egyébként 1990-től 2004-ig gyártották és számos piacra jutott belőle, számos különböző néven. Ez az ötajtós (long wheelbase) verzió a háromajtós Isuzu MU után egy évvel jelent meg Japánban Wizardként, az USA-ban pedig Isuzu Rodeo és Honda Passport néven. A General Motors világában a helyi piachoz illeszkedő néven Opel/Vauxhall/Holden Frontera néven futott, Egyiptomban Chevrolet Fronteraként, Thaiföldön Isuzu Cameo és Isuzu Vega neveket kapott, de Dél-Afrikában Isuzu Frontiernek, Equadorban, Boliviában és Columbiában viszont Chevrolet Rodeonak szólították. Itt és Ausztráliában is sok fut még belőlük.
Az én példányom egy japán belpiacos verzió (Új-Zélandon élek) ami 2008-ban került a birtokomba, azóta van velünk. Magas a hasa, vidáman elboldogul aszfalt nélkül is, bár kemény offroadozáshoz még sokat kéne változtatni rajta, ezen minden gyári. Egy picit alulmotorizált aminek nem használ az automata váltó sem, de az összkerékhajtás már belülről kapcsolható, nem kell az első kerékagyakon babrálni. Alapból hátul hajt és persze jobbkormányos. A fogyasztása valahol 10-12 l/100km függően attól, hogy milyen az idő és a felület amin megy.
Az összes extra ami benne van a vonóhorog és a légkondi, ami jól is jön sokszor, meg tettem rá két extra fényszórót, mert a gyári kispolszkilámpák inkább közepesek, mint jók.A járgány amúgy meglehetősen masszív, még a lökhárítók is 2mm-es acélból vannak (a gyalogosbiztonság még nem volt szempont '96-ban) és nagyon sokfelé elvitt bennünket, húzott már hajót meg mindenféle utánfutókat, sosem hagyott cserben.
Elég lomha, de százzal a világból kimegy (100 a max itt) volt velünk számos tengerparton, földúton, murván, 4 felnőttel erdei utakon vadászni, felvitt a hegyre síelni, belefér a 7'9"-es szörfdeszkám, de volt már benne hűtőszekrény meg könyvespolc is. Az egyetlen igazi hátránya, hogy zajos belül, viszont nem kell vigyázni rá, sokat látott, mindent kibír és viszonylag egyszerű az egész, jól szerelhető. És nincs benne szent kvarcóra :) Se ABS, se légzsák.
további részletek : http://www.pappito.com/2013/02/13/a-dompi/
Ja, és Isuzu alatt nem tudtam a Wizardot kiválasztani, ezért rodeo
Hibalista
- kilukadt a hűtő - csere - öreg akku - csere - eltört egy csavar a kipufogócsonknál - kicserélve - kormánymű felújítás - lengécsillapítók cseréje - ablakomsó szivattyú feladta - cserélve - két hátsó ablakemelő mechanika - kapcsoló kikötve :) - 200K-nál vezérműszíj csere - a szélvédő felett rohadni kezdett azt kasznis szakember megjavította
Ide hordtam szervizbe
szerelő barátom, úgysem esik útba
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 626 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |