A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Sonata (1998-2001)

Sonata 2.0 GL Automata 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Ellustulok benne...

Szöveges ítélet

Az autót 2010 nyarán vettem. Az ítéletet a javítások és kopó alkatrészek cseréinek függvényében frissítem.

Előzmények:
Egy kedves családos úrtól vettem vidéken, lelkiismeretesen karbantartotta, tényleg jó állapotban van a gép, minden amit tudni kellett róla azt elmondta vásárlás előtt. (járt hozzá egy évjáratban azonos, szintén automata donorautó, mely azóta szépen darabokra szedve pihen a padláson, várva, hogy karambolozzak :) )
A keresgélés hosszadalmas volt, kereskedők kizárva, több, általam felállított kritériumnak kellett megfelelni a választott márkának; többek között: legyen nagy, legyen olcsó (értsd: átírással, első szervizzel max fél misi) 4-5 ajtós, legyen benne klíma, ár-érték/felszereltség arány és az alkatrész se legyen horror áron. Szóval usa kocsi kilőve, eu-s kocsik szintén, mivel baromi drágák a felszereltségükhöz képest, maradt a japán. Sokat keresgéltem, többet meg is néztem, de állapotukra nézve egyik sem nyerte el a tetszésem (Xedos6-9, 626, Galant, Camry, Maxima, Accord stb...)
Viszont egyszer megláttam a hirdetést, felcsillant a szemem. Egy a baj, automata. Én pedig féltem az automatától, egy vagyon a javíttatás. Viszont volt hozzá tartalék autó, úgyhogy belevágtam.
Elmentem megnézni, alapjában véve tetszett, a váltó kb 5 perc megszokást igényelt, hisz ezidáig sosem vezettem automatát.
USA piacos (kissé eltérő első és hátsó lökös illetve beltér), elvileg onnan is jött a 90-es évek végén.
Hazahoztam, és alaposan átvizsgáltuk. Balra húzott és a gumik sem voltak fényes állapotban, külföldi út előtt álltam, szóval irány a gumis. Centírozás, futóműállítás, 4 új gumi és a hiba megszűnt.
Olaj és szűrőcsere, váltóolajat a tulaj pont vásárlás előtt cserélt benne, szóval ezzel sem lesz gondom jó ideig.

Ami rossz: A kezelőszervek itt nem állnak úgy kézre mint az előző kocsimnál, még nem találom a kényelmes kéztartást, majd idővel megszokom.
Sok a műanyag. Nagyon. Néhol nyöszörög-nyikorog, ennek ellenére az autó masszív hatást kelt. Állítólag volt törve, ezt bizonyítja 1-2 újrafestett elem.
A kormány fogása sem tetszett, ragadt, szar gumi az egész, illett volna gyárilag bőrrel bevonni. Sebaj, vettem rá valódi bőr kormányvédőt, nem gondoltam volna, hogy ennyit számít, baromi jó lett.
A legnagyobb probléma viszont, hogy nem garázsban áll, félek a rozsdától, egyelőre mindenhol rozsdamentes.

Ami jó: A teljesítmény bőven elegendő, 140 ló, nem sportkocsi, de bárhol tartom a tempót, legyen pálya vagy város. Van power gomb, bekapcsolva 7-8 ezer körül tilt, 9-ig van skálázva. Eddig egyszer használtam, sztem fölösleges, lepadlózva normál állásban is megindul ha kell.
Kényelmes. Szlovén tengerpart oda-vissza kb 1300 km, odafelé 1-2 helyen megállítunk, de hazafelé egy seggel végigültem, semmim sem fájt, és út közben sem fészkelődtem. Az ülést jól eltalálták, gerinctámaszos, állítható magasságú, igazi plüss. Barátnőm is kényelmesnek érezte, több órát aludt az út alatt. A tempomat-automata kombó jó dolog, nehéz lesz a dolgom más autó választásakor.
Fogyasztás; sztem egy 2.0 automatától bőven jó pálya 8.5-9 és a városi 9-10, ez utóbbi visszafogott használattal, mert városban inkább 10 fölötti a jellemző.
A hangszigetelés is jónak mondható, 140-150 környékén még normálisan lehet beszélgetni ha nem szól a rádió. Gyárilag 6 hangszóróval van szerelve, nem egy Bose rendszer, de viszonylag jól szól.
Alkatrészellátás is megoldott, Bárdi, Unix, ebay, szinte minden van hozzá.
Csomagtartó óriási, nem is értem, hogy a pótkerék miért nem teljes értékű, igazán belefért volna... Ez legyen a legnagyobb baja!
A hátul ülők sem panaszkodhatnak, akkora a lábtér, hogy ihaj! A hátsó ülések osztottan előredönthetők, szörfdeszka a volt tulaj szerint nem akadály... Könyöktámasz elöl-hátul.

Összegezve: jó kis kocsi irtó nagy beltérrel, bár a vezetés élménye megszűnik a kényelmi extrák miatt, (hisz nem élményautónak tervezték) és az ember ellustul benne, viszont ezután nem veszek, csak minimum ilyen felszereltségű autót.

Jelenleg ennyi jutott eszembe, remélem összebarátkozunk, a későbbiekről rendszeresen update-elek!

Ajánlom mindenkinek, bár itthon elég nehéz jó állapotút találni, hisz alig van eladó...

update 2012 július: Közel 2 hetes olasz-francia körút után vagyunk túl (kb 3000 km) minden hiba nélkül. Indulás előtt nem sokkal javíttattam meg a klímát, a klímahűtő cserére szorult, újat tettek bele, azóta kiválóan működik. Kalkulált fogyasztás bekapcsolt klímával pályatempón: 9.3 liter. Megerősítem korábbi állításom, miszerint az ülések tényleg baromi kényelmesek, hosszú út során sem fáradtam el egyszer sem, 2 éjszakát hátradöntött ülésben töltöttünk el barátnőmmel, de egyáltalán nem volt vészes, bármikor megismételném :)

A gázosítás projekt egyelőre jegelve, hallva a jó híreket vszínű sosem teszem bele... Ismét egy standing ovation drága jó kormányunk előtt...

update 2013 október: Júliusban egy 1500 km-es horvátországi nyaraláson voltunk, pályatempón beállt 8.5-re a fogyasztás, igaz végig klímával és tempomattal. Fogalmam sincs miért ilyen "kevés" a múlt évben mérthez képest, de tök mindegy, örülök neki! Magyarázat lehet a horvát kutaknál fellelhető minőségibb benzin... Már egy ideje itthon is csak a Max Motion-t tankolom.
Meghibásodás sajnos volt, berohadt az ablaktörlő mechanika, sajnos a kocsi egész életében csillag garázs alatt élte életét, így annyira nem csodálkozom. Itthon megcsináltam, azóta jó.
A kényelmét minden alkalommal megemlítem, egy seggel zúztunk le a tengerpartra, hosszútávon egyszerűen hibátlan a vezetőülés.

update 2014 december: Ez év májusában Franciaországban kellett tevékenykednem, természetesen kocsival mentem, ez idő alatt nulla meghibásodással. Maximálisan elégedett vagyok vele, bár a csillaggarázs kezdni kikezdeni, ezért a jobb hátsó íven megjelent egy kis pörsenés, ezt mihamarabb javítani kell!

Szép lassan közeledünk a 200.000, és az együtt töltött majd' 50.000 km-hez, sok rosszat nem tudok elmondani róla, értéke szinte semmi, éppen ezért valószínű alólam fog kirohadni, ne adj' Isten lezúznak...

Folyt. köv.

Hibalista

- Fentebb leírtam. - - 2011 január: Elszállt a blokk 40-es tempónál egy hideg téli napon. Elszakadt a vezérműszíj, magamat is okolhatom hisz rögtön vásárlás után kellett volna vezérlést cserélni. - Blokkfelújítás, hengerfej felújítás, szűrők, olajok cseréje stb... - Árakat nem írok, egy teljes generálhoz képest nem is vészes. (vadi új dugattyúk, szelepek, szelepvezetők, hidrotőkék, hajtókar csapágyak, teljes vezérlés csere, összes tömítés cseréje, stb...) - 2011 szeptember: generátor felújítás, fékbetét csere - - 2011 november: futómű felújítás elöl (lengőkarok, stab pálcák, gömbfejek stb...) - - 2011 december: gyújtáskábel csere - - 2012 január: hidraulikus szíjfeszítő cseréje - - 2012 április: hátsó fék felújítás, vizsgáztatás - - 2012 július: klímahűtő csere és klímatöltés, gombátlanítás, tisztítás - - 2012 december: hátsó futómű felújítás, szelepfedél tömítés csere - - 2013 április: olajcsere - - 2014 május: összes folyadék és szűrő csere - - 2014 december: lakatolás a jobb hátsó ívnél, illetve szelepfedél tömítés csere.

Ide hordtam szervizbe

ismerős, aki a motorfelújítást végezte.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

N. Gábor, Dunaharaszti. Mitsubishi guru...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 153000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 47000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? RX-7 Következő autója? japán vagy koreai
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Sonata 1998

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)