A fürge nagydarab
Szöveges ítélet
22 évesen az egyetem végeztével ott álltam a nyár közepén, azzal a tudattal, hogy szeptembertől dolgozni kell. Az elmúlt pár évben nagyon rákattantam az autókra, így nem volt kérdés, hogy mivel fogok ősztől munkába járni.
Bevallom, az első gondolatom egy kabrió volt. Mikor legyen az embernek egy Mazda MX-5 a kezei között, ha nem huszonévesen? Gyorsan neki is láttam a keresgélésnek, de hamar jött az infó, hogy bő egy év tanulás után 2 év tanfolyam külföldön. Átértékeltem a helyzetet, és nem sok értelmét láttam volna annak, hogy egy év használat után két évet álljon a szabadban a kocsi (garázs híján), ráadásul feleslegesen a hitelt sem akartam volna fizetni (500.000 forintom volt készpénzben).
Jött az új cél. Egy normális autót 300.000 körül, ami kihúzza 1-2 évig nagyobb hiba nélkül. Ezen felül feltétel volt még, hogy benzines legyen és legalább 2 literes. Egyből ráugrottunk édesapámmal a hasznaltauto.hu-ra, és jó pár (a hirdetésben) megfelelő állapotú kocsit megnézve végül a Sonatára esett a választás, 270.000-ért.
Ennyit a háttértörténetről. Jöjjön az ítélet érdemi része:
Ha röviden össze akarnám foglalni, akkor ennek a nagy dögnek a külseje és az utastere amerikai, a motorja pedig japán.
Amikor azt írtam, hogy nagy dög, egyáltalán nem túloztam. Hatalmas és kényelmes. Forgalomban jó pár kilométerig szokni kell a szélességét. A kocsi méretének megfelelően a csomagtartó is nagy. Ha valamelyik haverod pár hullát akar eltüntetni és neked egy Sonata van a tulajdonodban, tuti téged hívna fel.
Belsejét tekintve a nagy, süppedős ülésekben bármeddig el tudna pöffeszkedni az ember. 5 felnőtt, nem emós alkatú ember kényelmesen elfér.
Ami még belülről a mindennapi használat szempontjából lényeges: minden ablak elektromos, nyárra meg még ott van a manuális klíma.
A motor nagy része Mitsubishi.
A két literes motor kellemesen mozgatja a nagy kasznit. Természetesen nem egy sportgép, de ha odalépsz neki, akkor gyorsul. Hosszú utak alatt egy pillanatra sem fog el a bizonytalanság a kamion mögött, hogy megbírod-e előzni. A motor 110-nél forog 3000-et, de 3500-as fordulat felett egyre fenyegetőbb morgás kíséretében kel igazán életre. A 140-150-es tempót olyan kényelmesen tartja, mint a kisebb autók a 90-et.
Normális használat mellett vegyesen 8 litert fogyaszt. Ha nagyon óvatosan nyomod, akkor lemehet 7-re is.
Egy negatív dolgot tudnék mondani az autóval kapcsolatban, az pedig az alkatrészek. Az áruk egyáltalán nem vészes, középkategóriának mondanám, de a szállítási idő... Elég ritka autó lévén nincs minden polcon hozzá alkatrész (simán be lehet szerezni, csak lehet 1-2 hétbe beletelik). Csak hogy érzékeltessem: a jobb oldali lengőkart Lengyelországból postázták. Az ilyen kis apróságokról, mint a belső kilincsek, ne is álmodj. Ha mázlid van, e-bay-en van fent eladó, ami egy jó hónap múlva meg is jön.
Összességében elég korrekt jármű. A kora miatt a kopó alkatrészek cseréjére oda kell figyelni. A küszöbön kívül máshol sehol nincs rozsda. Ha egy bmw, vagy egy audi jel lenne az elején, sokkal népszerűbb autó lenne és hipp-hopp pár százezerrel többe kerülne.
Érdekesség, hogy az USA-ban 3.0 literes v6-os motorral is forgalmazták. Az lehetett a durvulás.
Hibalista
- Cserélve lett: - Első lengőkarok - Fékpofák - Hátsó szilentek - Kilincsek (már úton) - - Tervben: - Kuplung - Szelepek - Klíma feltöltés - - Az eredeti Hyundai rádió kódos. Ezt nem tudtam kideríteni, ezért új rádiót vettem.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 187000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | MX-5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |