Ha nincs ló...
Szöveges ítélet
...jó a Pony is!
A járműről nem az exkluzivitása miatt írok, álljon ez itt amolyan naplóként.
Folyamatosan nézegettem használtakat, de ennél nem jutottam tovább, mivel NINCS szükségünk autóra.
De milyen jó lenne, azzal mennénk bevásárolni, meg vidékre, meg piknikezni.
De nincs rá szükségünk. Panel elé, meghúzzák, összetörik, beverik, kilopják, leszívják, stb.
És jött a kihagyhatatlan ajánlat, egy robogó áráért A gép.
Ismerőstől vettük, mivel külföldre költöztek, megbeszéltük, átnézettük, megvettük. Szerelőt is kaptunk mellé :) (ami azért a legnagyobb dolog)
Megy, áll, gyorsít, fékez, kanyarodik, dudál, tehát működik, és miazhogy 4 elektromos ablak, szervókormány, mily luxus! A külseje sok szót nem érdemel, tipikus régi buta sedan forma, nekem hiányzik az ötödik ajtó, sokkal praktikusabb lenne (nademajd legközelebb olyat rendelek :D). A beltér teljesen OK, hozza a korszak japán szintjét, kényelmes ülések, az anyagok teljesen elfogadhatók. Motor, váltó, futómű, fékek rendben, ide nem kell több (négy személyhez még egy kis plusz kraft jöhetne, de kettővel teljesen jó).
Pöcc röff, -15-ben is, egy hét állás után is.
Legyen az ára:
1 Pony.
A történések:
2012 év vége:
Szerelőhöz el, kötelező dolgok cseréje (szűrők, folyadékok, vezérlés, új vízpumpa, hűtőrendszer tisztítása) illetve féltengely aktuális volt.
és egy sikeres műszaki vizsga, eredetvizsga, átírás.
szervizköltség: 1 Pony.
2013 április vége:
Párom vitte városon kívülre, majd hazaérve mondja, hogy beesett a fék és most óvatosan jött, de nézzük meg.
Megyünk nincs baja visszahűlt, betudtuk a nagy melegnek, illetve a vezetési stílusának.
Pár napra rá hosszú utat terveztünk, így időpontot beszéltem a szerelővel, tavaszi átnézésre.
Nos, kiderült hogy az első kerekek alig forognak, úgy beállt a fék.
A képlet egyszerű (gyakorlatban az egész első futóművet le kell bontani)- tárcsa csere, fékpofa csere, első fékmunkahengerek rendberakva és kerékcsapágy új.
Emellett karburátortisztítás, gyújtásátnézés megelőzésképpen.
szervizköltség: 2/3-ad Pony.
2014 március:
Kezdettől fogva volt egy apró bosszantó tulajdonsága a gépnek, aminek a végére akartam járni, mégpedig az alapjárat elég érdekesen állt be. Indításkor alacsony volt az alapjárat, majd bemelegedve mászott felfele és 1500 környékén állt meg. Karbis mesterhez bejelentkeztem, nem volt egy nagy megfejtés, az elektromos szívatót kellett megfelelően bekötni (vagy csak áramot nem kapott). Így rendben is lett a dolog, indításkor magasabb fordulat, majd szépen ejti vissza.
2014 június:
Hosszabb útról visszatérve, otthon előtt kb. 10km-rel valami történik. Mintha kevesebb erőből kellene gazdálkodni, motorhang is boxeresre váltott, mondom hű, csak érjünk haza. Rövidebb fejvakarás, meg egy (a sikeresen általam letestelt kábel miatti) zsibbadó kar után az elöregedett 1-es gyújtókábel hibáját sikerült beazonosítani. Gyújtókábelek cserélve, elosztófedél és rotor is.
2014 auguszus:
Az időszakos ritkább használatnak vannak hátrányai, miszerint ha álltában történik valami, akkor azt nem másnap, hanem sokkal később veszed észre. Ismerősökkel indultunk Velencére és valami apróságért még leugrottam, mert a csomagtartóban volt. Megyek, nézem, hát baszki ennek nincs üvege a vezetőoldalon. Perszehogy leizzadtam. Nézem, állok. Üvegszilánk nincs. Kinyitom (érted :D), beülök. Hangtechnika, töltők, keksz, üzemanyag a helyén. Ehhez még nagyon reggel volt, de végülis megtaláltam az ablakot az ajtó mélyén. Várt a part, úgyhogy indultunk, ismerős aznap visszarakta az ablakot ami átugrott a kis vezetőjén. Ehhez még annyi tartozik, hogy már többször (kétszer, na) előfordult, hogy elfelejtettem bezárni, majd hasonlóan egy hét múlva megyek aztán van nagy nézés, hogy most akkor valami hómlesz beköltözött-e.
Minimális események kísérték az elmúlt időszakot (ventillátorkapcsoló 1-es fokozata elillant - kapcsoló csere, csomagtérajtó teleszkóp kicserélve), amúgy faljuk a kilómétereket, a hátsó ívek rügyezését kellene rendberakni, még sokáig szeretném használni.
Minden kiadást pedánsan vezetek, most nézem, hogy az adminisztratív költségek aránya az összes szervizköltség 2/3-ára rúg, ez hervasztó. Ezen felül eddig félmilliót beletankoltam. Nem is tudtam hogy ennyi pénzem van, ha tudom akkor ezt a hobbijaimra locsolom el :P
Nembaj már motort keresek (feleségem nagy örömére), azzal is rontom majd a családi költségvetést (meg az idegrendszerét :D).
update folyamatosan...
Hibalista
- eddig csak a beállt fék.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős ajánlotta a kerületben,gyors, megbízható.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |