A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i30 (2012)

i30 1,4 MPi Comfort 

Az ítélet értékelése
4,0(7 db)

Puha mint a vaj! Teljesen elolvadtam tőle...

Szöveges ítélet

A külső…

Az első benyomása az embernek amikor először meglátja az autót a valóságban, hogy nem is olyan kicsi, mint ahogy a képeken látszik. Sőt! Kifejezetten nagy. Ennek oka talán nem abban a néhány centiben keresendő, amellyel kicsit szélesebb és hosszabb lett az elődhöz képest, hanem az arányok megváltozásában. Nekem úgy tűnik, hogy egy kicsivel rövidebb az autó orra és motortere, amely aztán jótékony hatással bírt a belső tér és a csomagtartó méretnövekedésére. Mindezt úgy érték el, hogy optikailag teljesen arányos maradt a forma, amely nem mondható el a testvérmodell KIA Ceedről, ugyanis az eddig látott képek alapján, aránytalanul hosszúra nyúló orr részt kapott.

Valahogy a képeken az sem jön át igazán, hogy a karosszérián mennyi íves domborulat és élekkel határolt kitüremkedés vonul át az elejétől a végéig, így amikor az ember először megpillantja, az fut át az agyán, hogy mennyire gyönyörű! Aztán amikor sokadszor nézek rá és belemerülök a részletekbe, mindig egy újabb ív, egy újabb domborulat vagy épp egy homorulat bukkan elő. Azt nem lehet róla mondani, hogy egy unalmasan kivasalt dobozautó mint a VW Golf. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a Golf nem szép, sőt! Az a különleges, hogy az i30 a maga érdekes vonalaival épp úgy megőrizte eleganciáját, mint a kategória etalonnak számító Golf a maga nemes egyszerűségével.
Az i30 alapfelszereltségének a része a ködlámpába integrált pipa alakú LED-es nappali menetfény, viszont csak a Comfort felszereltségtől széria az automata fényszóró.

A belső…

Mielőtt beültem az autóba azt gondoltam, hogy a gömbölyded ívekkel határolt külső forma szépsége a belső helykínálaton fog visszaütni. Az autóba ülve viszont kellemesen csalódtam! A helykínálat szinte már egy kategóriával nagyobb autókat idézi.

Az ülés kellemesen puha, de nem az a franciásan süppedős, ami nem is baj. Az ülés magassága tág határok közt állítható, így mindenki gyorsan megtalálja a legkellemesebb pozíciót amelyben a mélységében és magasságban állítható kormánykerék is segítségünkre van. A deréktámasz nem állítható, viszont így is nagyon kényelmes, és megfelelő az oldaltartása is. Sajnálatos módon a Comfort felszereltségbe még nem fért bele egy fokozat nélküli ülésfűtés sem, amely a Business felszereltségtől már két fokozatban is kapcsolható.

A kényelmes vezetői pozíciót lenne hivatott szolgálni a középső könyöklő is, azonban az annyira hátul helyezkedik el, hogy a csúsztatható fedél (opció) hiányában alig elérhető el.

Miután megfelelően elhelyezkedtem a vezetőülésben, a szépen és logikusan kialakított műszerfalra összpontosítottam a figyelmem. Nagyon nem kellett keresgélnem semmit, mert minden kezelőszerv ott helyezkedik el, ahol egy normális autóban kell. A Hyundai belső tervezői nem próbáltak semmilyen különleges játékosságot belecsempészni a gombok és kapcsolók elhelyezésébe, viszont annál nagyobb figyelmet fordítottak a könnyű kezelhetőségre és az elegáns formatervre.

A kormánykeréken és a középső konzolon elhelyezett gombok nagy méretüknek köszönhetően vezetés közben is könnyen kezelhetőek, ugyanakkor szépen formatervezettek. Talán csak a kormánykerék alsó küllőjére elhelyezett nyomógombok kisebbek a kelleténél, de jó elhelyezkedésüknek köszönhetően szintén könnyen használhatók.

A műszerfalra pillantva rögtön feltűnik, hogy a vízhőmérséklet és üzemanyagszint jelzők nem a hagyományos analóg formájúak, hanem a sebesség és a fordulatszámmérő közötti középső részen – a legújabb divat szerint – LCD kijelzésű. Közte az ajánlott sebesség fokozatváltás kijelzője helyezkedik el, amely ki is kapcsolható. Felette található a fedélzeti számítógép kijelzője, amelyen akár azt is beállíthatjuk, hogy a fényszóró felkapcsolódjon ha az autóhoz közeledve megnyomjuk a távirányítón az ajtónyitó gombot, illetve, hogy a fényszóró egészen addig bekapcsolva maradjon, amíg be nem zárjuk az ajtókat.

A gyújtáskulcs elfordítására a műszerek kellemes kék-fehér háttérvilágítással pompáznak, míg a mutatók vörösen izzanak. A ajtón, a kormányon és a középkonzolon elhelyezett valamennyi kezelőgomb kék megvilágítást kapott.

A 6 hangszórós audiorendszer átlag feletti színvonalon “muzsikál”. A beépített MP3-as CD lejátszón kívül, szinte bármilyen külső zenelejátszó megszólaltatható a két szivargyújtó aljzat között található AUX/USB/iPod csatlakozók segítségével.

A Comfort felszereltségtől jár a kétzónás digitklíma, amely automata szélvédő páramentesítő rendszerrel is rendelkezik. A klíma automata beállítás esetén is képes két fokozatban adagolni a levegőt, így a megfázásra hajlamosabbaknak a Soft (lágy, enyhe) beállítás ajánlott. Az allergiától szenvedőknek különösen fontos, hogy az utastérbe jutó levegőt ionizátor tisztítja meg a pollenektől és az egyéb szennyező anyagoktól.

A szélvédő felett szemüvegtartó és két térképolvasó lámpa található. Egyébként belsőtér világítással jól el van látva az autó, ugyanis a tetőkárpit közepén található utastér világításon kívül megvilágított a kesztyűtartó és a mindkét napellenzőbe jutó piperetükör is.

Az alaphelyzetben a kategóriaátlagnak megfelelő 378 literes csomagtérbe is jutott megvilágítás valamint szivargyújtó aljzat is. A csomagok megfelelő elhelyezéséről 3 akasztó és 6 rögzítőfül gondoskodik.

Vezetési élmény…

A mindennapi használat során valóban élmény az új i30 vezetése, amelyről a csendes utastér, a közepesen lágyra hangolt futómű és a pontosan, de szintén lágyan kapcsolható 6 fokozatú váltó gondoskodik.

Menet közben az utastér csöndjét csupán a futómű, pontosabban a gumik sistergő zaja töri meg, amely talán azért feltűnő, mert a motor hangja szinte alig halható. Néha el is felejtek felváltani, amelyre a fordulatszámmérőn kívül az optimális fogyasztásért felelős, fokozatváltást mutató műszer figyelmeztet.

A kényszerű divattal ellentétben az 1,4 MPi 100 lóerős motor a szívó-san megbízható fajtából származik, azaz nincs benne semmilyen turbós hókuszpók. A fordulatot könnyen felveszi, így a japán autókhoz hasonlóan 4000-es fordulat felett jön meg igazán az ereje az étvágyával együtt. A 137 Nm-es maximális nyomatékát is 4200-as fordulaton adja le, azonban erre a hétköznapi autózás során csak gyors előzéseknél lehet szükség.

Nyugodt tempójú vezetésnél 2-3 ezres fordulatszám tartományban lehet vele autózni, így városban az 50km/h sebességnél már kapcsolható az 5. sebességfokozat. A gazdaságos vezetésre figyelmeztet a már említett sebesség fokozatváltás kijelző is, amely általában jóval korábban jelzi, hogy váltsak feljebb, mint ahogy azt én tenném. Gyakran előfordul, hogy 4. fokozatból rögtön 6. fokozatba ajánlja a sebességváltást, így ha nem szeretnénk gyorsítani, érdemes ezt tenni.

Sajnos bármennyire is higgadtan vezetek, és betartom a fokozatváltás kijelző tanácsait, sehogy sem tudom megközelíteni a gyárilag megadott 5l.-es kombinált fogyasztási értéket. Az autót többnyire két település között használom napi 10-15 km távot megtéve, amely mellett 6,3 liter/100km az átlagfogyasztás a tavaszi hónapokban. Ez télen minden bizonnyal jóval magasabb lesz, de erről csak jövőre tudok beszámolni.

Lakott területen kívüli hosszabb utazás során is csak álom a gyárilag megadott 4,9literes érték, ugyanis sok gurulással, és a motorféket is kihasználva örültem, ha 6 liter alá ment az átlag fogyasztásmérő. Autópályán is megtettem pár száz kilométert szintén kíméletes tempóban, amelynek köszönhetően nem ment 7,5liter fölé a fogyasztás. Városi forgalomban nem volt lehetőségem hozamosabban autózni, de a 7,9 literes gyárilag megadott értéknél, szerintem jóval kedvezőbben lehet közlekedni. Ehhez a fogyasztáshoz nagyon sokat kell dugóban állni és cammogni, így ezt az értéket kicsit túlzónak tartom.

A Hyundai mérnökei a futómű hangolásánál igyekeztek megtalálni az arany középutat, így az úthibákat nagyon jól elnyeli, ugyanakkor csak heves kormányrángatásra kezd billegni. Mivel Pécshez közel lakom, így volt lehetőségem megjárni vele a Mecsek kanyargós hegyi pályáit, amely során kellemesen csalódtam. Ha nem is egy versenyautó, ahhoz képest, hogy elég lágy a futóműve, mégis élvezetesen jól vezethető a kanyarokban. A nyári hónapokban még szeretném tesztelni ESP nélkül is, amelyről később szintén beszámolok.

A kimagasló vezetési élményhez a csendes utastéren, és a több fokozatban állatható Flex Steer kormányrásegítésen kívül nagyban hozzájárul a minden i30-hoz szériában járó 6 fokozatú sebességváltó. Nyugodt szívvel merem állítani, hogy ebben a kategóriában jelenleg ez a legjobb váltó! A fokozatokat rendkívül lágyan, de mégis jól megvezetve, pontosan lehet kapcsolni. Öröm vele autózni!

Az új i30 bátran néz szembe a konkurenciával!

Talán a fentiekből is kiderült, hogy az új Hyundai i30 közepesen felszerelt modellje árával és minőségével bátran felveszi a versenyt bármelyik német vagy japán márka hasonló kategóriájú típusával.

Hibalista

- Néhány apróságot leszámítva az új Hyundai i30 szinte tökéletes autó, így most nagyon szőrösszívűnek kell lennem, hogy ebbe a részbe is írhassak néhány sort. Az alábbi hibák többnyire összeszerelési pontatlanságok, amelyek a későbbiekben valószínűleg teljesen megszűnnek, de az is lehet, hogy csak erre az egy autóra jellemző egyedi esetek. - - A jobb oldali “A” oszlop belső burkolatán látható egy enyhe világos folt, amely valószínűleg a műanyag elem legyártásakor keletkezett. - A bal oldali “B” oszlop felett a tetőkárpit kilógott, amelyet saját kezűleg visszanyomtam a helyére. - A csomagtérkárpitot rögzítő egyik patent nem volt rendesen benyomva, amelyet szintén saját kezűleg orvosoltam. - A csomagtér megvilágító lámpa is kilóg a helyéről, de ezt majd a szervizben megnézetem, mert én akárhányszor visszanyomom a helyére, az annyiszor esik ki. - A kalaptartót felhúzó zsinór, sajnos a bal oldalon rövidebbre sikerült, így az ajtó felnyitásakor az mindig kiugrik a helyéről. Talán a szervizben kicserélik. - - Nagyjából ennyi az eddig felmerült hibalista, de ezek tényleg elhanyagolható apróságok. Ami még nem tetszett, az a már korábban említett könyöklő az első ülések között. Elhelyezése túlságosan hátul van, a lapja pedig rövid és az sem csúsztatható, így teljesen fölösleges volt belerakni. Úgy gondolom, hogy ez csupán marketing fogásból került a felszereltségi listára. Úgy tudom, hogy a jól használható csúsztatható kivitel, csak magasabb felszereltségtől jár. Talán később kicseréltetem egy utólagosan felszerelhetőre. -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1300
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? SX4 GS 1,5 Következő autója? Elantra vagy i40
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i30 2012 (2012)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)