A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » i20 (2014)

i20 1.4 Active Premium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szürke, izé kék kisegér

Szöveges ítélet

Több hónapos keresgélés, valamint a párom őrületbe kergetése után mondtuk ki közösen a boldogító igent az i20 Active mellett. Egy pár éves Fiat 500 és egy új Yaris volt még a dobogós, de ár/érték arányban kiütéssel győzött a 2.5 éves i20 Active. A Fiat 500-ban sajnos nem fértem el, pedig nagy volt a szerelem, az új Yaris pedig lényegesen drágább lett volna, illetve elkelt előlünk, így a két autót összegyúrtuk, és ebből lett a Hyundai. A családban már volt egy 3-4 éves ’sima’ i20 full fapad (Go) felszereltséggel, ahhoz képest ég és föld a két autó. Az Active a sima i20-hoz képest nem csak külsőleg más, hanem itt elérhető az 1.25-ös motor (75-84 LE) mellett az 1.4-es is (100 LE), az 5-ös váltó helyett 6-os van, valamint sokkal gazdagabb alapfelszereltséget is kapott. A hahun a fapados i20-ak között hatalmas felüdülés volt találni egy igazán jól felszerelt autót. Nem kifejezetten Active kivitelt kerestünk, de mivel ebben találtuk meg azt a felszereltséget amire szükségünk volt, plusz még magasabban is ülünk, ezért ez egy nagyon kellemes kompromisszum lett.

Amit szeretünk így ~10.000 km távlatából:
- Az autó felépítése magasabb pár centivel, mint a sima i20 (a kasztni meg van emelve 2 centivel +körbe van műanyagozva +kapott tetősínt és gallytörő rácsot), ezért bátrabban be merünk vállalni 1-1 kigödrösödött földutat, de egy magasabb padkánál sem kell félni, hogy letépjük a lökhárítót. Ettől persze nem lett terepjáró, mert úgy elkapar a homokban, hogy öröm nézni, de legalább nehezebben ér le az alja. Ez már a faceliftelt verzió: itt már nincs gagyi Fast&Furious tankbetöltő fedél, hanem szerencsére színre van fújva.
- Mivel nagyon könnyű az autó (1050 kg), ezért az 1.4-es 100 LE-s motor nagyon fürgévé teszi, még egy osztrák road tripen is a 2000-es hegyek között. Számomra nagy előny a 4 hengeres szívómotor a 3 hengeres turbósok világában.
- A start-stop gyorsan és hatékonyan működik – és ugyanilyen gyorsan ki is lehet kapcsolni, ha épp araszolok és nincs rá szükség.
- A tolatókamera nem épp 4K felbontású, de a célnak megfelel. A segédvonalak a kormánnyal együtt mozognak, ami szuper. A tolatóradart sajnos nem jelzi ki a kijelző, így a pittyegésre kell hagyatkozni, de így is egészen pontosan lehet vele parkolni.
- A projektoros fényszórónak nagyon jó a fénye és a vetítési képe. Persze nem egy LED, de a sima halogénhez képest hipertérugrás.
- Van kanyarfényszóró, ami nem csak a ködfényszórót kapcsolgatja fel, hanem van dedikáltan 1-1 db ~45 fokos szögben beépített fényforrás, ami szuperjól bevilágít a kanyarba.
- A hátsó lámpa LED-es, ami nekem kifejezetten tetszik.
- Az utastérben van elől és középen is világítás, ami sötétben pakoláskor nagyon jól jön. Apróság, de hasznos.
- Ha véletlenül bekapcsolva marad a beltér világítása, akkor talán 15 perc után automatikusan lekapcsolja azt az autó, hogy ne merítse le az akkut.
- Van könyöklő, ami ebben a kategóriában nem triviális. (A benzines Yarisnál 6.5 millióért még nincs.)
- Van 3 fokozatú ülésfűtés és kormányfűtés, ami parasztvakításnak tűnt, azonban nagyon sokat hozzáadnak a komforthoz egy hosszabbra nyúlt téli túra után. A fűtés gyorsan és hatékonyan befűti a kis teret.
- Hosszabb távon is kényelmesek az ülések, nagyon jól magamra tudom állítani. Kellően magasra fel tudom emelni az ülést, de persze suttyósan le is lehetne süllyeszteni a padlóig.
- Le vannak sötétítve a hátsó ablakok – ez fiatal pároknak a lehetőségek korlátlan tárháza ;)
- A csomagtérpadló 2 szintben rögzíthető – mi mindig a legalsót használjuk (326 liter), így kényelmesen befér 2 nagy bőrönd + 2 hátizsák + cipők, egyebek egy 1 hetes road tripre. Van csomagrögzítő háló is, ez is praktikus egy-egy bevásárlás alkalmával.
- A digit klíma nagyon hatékony még 37 fokban is, mivel nagyon pici az utastér, ezért gyorsan lehűti.
- A 10.000 km átlagfogyasztása 5.67 liter (a fedélzeti számítógép optimistább, mindig 5-6 decivel kevesebbet mutat, mint a valóság).
- Az esőérzékelős ablaktörlő szuper dolog!
- Az AndroidAuto klassz, nagyon gyorsan párosodik a telefonokkal, és mindent tudok a kormányról vezérelni. A 7”-os kijelző pont elég navigálni, filmet meg úgyse ezen fogunk nézni.
- A pedálok fémek – tiszta racsing :)
- A kihangosító nagyon jól működik, nem szakadozik a hívás még autópályatempónál sem.
- Az ülések mintája fiatalos és vidám (méhsejtrácsos), nem olyan olcsó szürke, mint a sima i20-ban.

Amin változtatnánk
- Az automatikus világítás sokszor még szürkületben sem akarja felkapcsolni a tompítottat, csak a LED menetfényt erőlteti. Van egy vízszintes LED menetfény ahol látszanak a LED-ek (ez picit aftermarketnak néz ki), és emellett van egy függőleges homogén LED csík is, ami a helyzetjelző. Nem igazán értem, hogy miért kellett ez a két megoldás, ez nekem picit gagyi.
- Az első tulaj 2 dolgot nem rendelt bele (ezt leszámítva megafull a kocsi): a pótkereket és a hangszórókat hátra. A pótkereket 35e Ft-ból megoldottam (szerencsére a helye megvolt), a hangszórók meg csak akkor hiányoznak, ha nem kettesben utazunk.
- A sávtartó csak pittyeg, de nem kormányoz vissza a sávba – ez talán ekkor még nem volt elérhető.
- Hiányzik a radaros tempomat, de sebaj, majd a következő autónkban lesz.

Hibalista

- Eddig még csak egy kötelező szervizen volt (21.915 km): 76.285 Ft

Ide hordtam szervizbe

Linartech Autocentrum Kecskemét

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2019
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Kona
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai i20 2014

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)