A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Getz (2002)

Getz 1.1 Comfort Plus 

Az ítélet értékelése
2,0(4 db)

Egy igaz barát, aki nem akar ámítani

Szöveges ítélet

Hyundai Getz 1.1 12V (2006.06.) Comfort Plus (AC).

Görögország hegyen-völgyön.

A kis Getz egy igazi álcázó művész. Utazás előtt törtem a fejem, hogy hogyan fér el a csomagtartóban 3 bőrönd, egy nagyobb táska és persze a kötelező napernyő. Utastérbe érthető okokból nem szerettem volna pakolni semmit, mert pihenők alkalmával magára hagyott autó, elég nagy kísértés lett volna rossz szándékú embereknek. És lám mikor kétségek közepette pakoltam a bőröndöket a csomagtartóba szép lassan, mint egy ráérős teknőc benyelt mindent, amit éhségének csillapítására szántam neki. Minden kétségem elszállt. A Getz kategóriájában egy jól pakolható praktikus autónak találtatott.

Indulás este 6 óra. Klíma be, ami tulajdonképpen a mai napig nem igazán volt kikapcsolva. Szomjúság enyhítésére egy 1.5-2 literes ásványvizes palacknak tökéletesen kialakított, két ülés között helyet foglaló pohártartóba került frissítővel ellátva, irány a határ.

Útközben még feltankoltunk 0.5 literes üdítőkkel, amit a sebváltó előtti pohártartóban helyeztünk el. Hát, ami azt illeti, tele palackkal, amikor a súlypont még nem alul helyezkedett el, a két palack meghitt páros táncának lehettünk tanúi.

A műszerfal és az ajtók praktikus pakolhatóságához nem fér kétség, minden szükséges kelléknek bőven akadt hely. A műszerfal tetején lévő szalonnázó asztal is idővel praktikus megoldásnak számított, mivel egy stabil vízszintes felületet adott.

Ülések megfelelően kényelmesnek találtattak, nem voltak kemények, de túlzottan süppedősek sem, csak az oldaltartásukat találtam nem igazán eltaláltnak. Összességében ez volt eddigi pályafutásom első autója, melyben hosszabb távon sem fáradtam el.

A hidraulikus szervokormányt egy kicsit felülkormányzottnak éreztem, lassan reagált. A váltója megfelelő, pontosan, kis úton jár és nyoma sincs a francia autókra jellemző, keverem a lekvárt effektusnak. A hátramenet kapcsolásakor kell néha rákuplungolni még egyet és a másodikba kapcsoláskor érezni némi ellenállást. Fékek megfelelően méretezettek, hatékonyan lassítják a kerekeket.

A műszerfal és a kezelőszervek jól átláthatóak, kézre állnak, csak a ködlámpák kezelőszerveit takarja teljes egészében a kormány. A kormány fogása, lehetne finomabb, én egy kicsit érdesnek érzem.

A futómű rendkívüli módón el lett találva, jól fogja az utat, de nem érezni feszesnek, inkább puhábbnak. Az úthibákat nagyon jól tompítja. Összességében ez teszi az autót, hosszú utakra is alkalmassá.
A motor a maga 66 LE-jével nem egy gyorsulásbajnok, de ha lendületben van a sebességfokozat megfelelő váltogatásával dinamikus közlekedésre képes. Viszont nyomatékszegénysége, ami 99 nm, az emelkedőt erősen megérzi. 7 %-os emelkedéstől, már igencsak vissza kell váltani. A 12 szelep sokat jelent a kis köbcentiméteres motornál. Sebességkiosztása jó, inkább városi közlekedésre hangolva. Váltás a nyomatékszegénység miatt, magas fordulatszámon ajánlatos, mint általában a kisebb űrtartalmú motoroknál.

A motor járása csendes, kiegyensúlyozott, rezonanciamentes. Autópályán még nagy sebességnél sem hangos.

A motor gyengeségéért viszont kárpótol minek a gazdaságosság. Vegyes használat esetén kb. 6.3 l/100 km-es fogyasztással beéri, persze normál használat esetén. Autópályán sem megy fel a fogyasztás 7 l/100 km fölé. Nyugdíjas tempóban országúton el lehet érni a 6 l/100 km-es fogyasztást / klíma nélkül /, de aki ennél kevesebbet mond, ott kétségbe kell vonni a szavahihetőséget.

Ami kétségkívül a kocsi leggyengébb része az az alul méretezett klíma. A kívánt hűtés eléréséhez 3-as fokozatú ventillátorállásra és tökig hidegre állított fűtéskapcsolásra van szükség. Viszont aki érzékenyebb a klímára az is nyugodtan bekapcsolhatja, mert nem fog deresedni a bajsza az orra alatt, garantáltan.

Beszéljünk egy kicsit az autó formavilágáról. Egyszerű letisztult forma, semmi világi hivalkodás. A trendnek megfelelően gömbölyített. Divatos cicaszemek, melyek az első szériás TB Get-hez képest, dinamikusabb hatást kelt. Nagy első szélvédő, mely kiváló kilátást eredményez, viszont esős időben párásodásra hajlamos. Talán a kocsi legszebb eleme az övvonal, mely végigfut az egész oldalán és ez adja meg igazán a karakterét. Hátsó lámpák szintén hivalkodásmentesek, funkcionális kialakításúak. A színpaletta divatos színekből áll össze, magasabb felszereltségnél vele harmonizáló belsővel is rendelhető. Az én autóm égkék metall színű, mely nem túlságosan kényes. Viszont alaposan megnézve a fényezést, e téren van mit még javulni. A kocsi összeszerelése jó, ezen a téren a Hyundai sokat fejlődött. Meg kell viszont említeni az ajtók gumírozásánal, hogy a rögzítő patentok, elég gyengének bizonyultak, tisztításkor körültekintést igényelnek, hogy ki ne törjenek.

Gyárilag szerelt HANKOK gumik nem a legjobbak, 120 km/h-nál rezonanciát okoznak.

Hibalista

- Klíma kattogás, csere után újra előjött.

Ide hordtam szervizbe

Hyundai Siófok

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Hyundai Tatabánya

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 14000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fabia 1.4 MPI Classic Következő autója? egy darabig marad / 120 hónap :-) /
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Getz 2002 (2002)

További ítéletek (63 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)