Sportautó vagy nem?
Szöveges ítélet
Akartam valamit, ami megbízható, élmény vezetni, jól néz ki, de azért szükség esetén a gyerekek beleférnek. Jó lett volna valami, ami hátul hajt, de ma már (10 év alattiakat kerestem) csak a sport- vagy prémiumautók tudnak ilyet. Sportautóból meg igen ritka az, amiben van legalább 2+2 ülés. Így lemondtam a hátsókerékhajtásról, mondom akkor viszont legalább legyen V6. Hyundai-om volt már több is, szerettem mindet, megbízom a márkában, ár-érték arányban igencsak ott van.
A legnagyobb kérdés ez volt: most akkor ez sportkocsi vagy nem?
Ha akarom, igen:
- széles, lapos kupéforma
- kicsi rugóutak, kemény rugózás, fekszi a kanyart
- a beszállás kicsit "leülés", kicsit "bemászás"
- a V6 húz és brummog, ahogy kell, csodálatosan simán jár, alapjáraton se rángat soha
- hátsó ülés és csomagtartó csak szükségmegoldásra jó
Ha akarom, nem:
- elöl hajt
- VAN hátsó ülés
- egy bevásárlás befér a csomagtartóba (320 liter!)
- csöndes és kulturált, kormány könnyen jár, motor alapjáraton egyáltalán nem hallatszik
Összességében azt mondom, inkább igen!
A vezetés élménye abszolút megvan benne.
Ahogy a körforgalmakban kanyargok és kigyorsítok, csodálatos! Szinte semmi kasznidőlés a kanyarban.
Az egész utazás olyan, hogy nem értem, a többiek miért mennek olyan lassan.
Szóval komolyabb autó annál, mint gondoltam.
Van benne anyag, összerakták rendesen ezek a rizspusztítók.
Le a kalappal.
80ezer km-rel majdnem olyan, mint az új.
A feleségem (165cm) is kipróbálta a hátsó ülést Pomáz-Szentendre távon.
Azt mondta, egyáltalán nem volt rossz, teljesen okés.
Gyerekből meg 4 is elfért (csak úgy próbaképpen).
Ők se akarnak kiszállni belőle soha. :)
Tudom, sokan lesajnálóan legyintenek, de mi Villám McQueen-nek hívjuk, hirtelen ötlettől vezérelve megmatricáztuk kissé, csak úgy jelzésértékűen. A gyerekek az utcán ujjal mutogatnak rá. Azt hiszem, sok örömet tudunk okozni vele. :)
Egyetlen negatívuma a fogyasztás, agglomerációból járok be, így eszik 11,5 - 12 között.
***
8 év után
Továbbra is szeretnivaló a járgány.
Voltam vele a Hungaroringen pályanapon, bizony jóval többet tud az autó, mint az Accent volt. Ez már rendesen próbára tett, volt mit próbálgatni.
Keveselltem benne a dögöt, úgyhogy kapott egy könnyű kis chiptuningot, meg kiolvastam, hogy a szívócső-rezonátor is fölösleges, csak lefojtja a lovakat (a későbbi években már enélkül gyártották), úgyhogy azt kiszereltem. Így már pont kellemes a hangja is, a menése is, még mindig diszkrét, de egy kicsit már sportos.
A hibalistából látszik, hogy azért egy-két komolyabb javítás is szükséges lett. Jó tudni, hogy a kettőstömegű lendkerék csak kuplunggal együtt kapható, együtt érdemes cserélni.
Hibalista
- - ABS gyűrű elrepedt 4000Ft - - bowdenes ablakemelő elszakadt 45000Ft - - szervószíjtárcsa szétszakadt 39000Ft - - motor főtengelycsapágyak meghaltak (törmelék volt az olajteknőben, valószínűleg korábbi "szakmunka" eredménye) 150000 Ft - - kettőstömegű+kuplung 300000 Ft - - rozsdajavítások 500000 Ft-ok (3x) - Apró műanyag ezt-azt olcsón lehet rendelni hozzá ebayről, párezerért lett kalaptartóbütyök meg hátsó ködlámpabúra.
Ide hordtam szervizbe
Sanyi, mindent megszerel, nagyon jó áron. Néha nem sikerül elsőre, hát akkor másodikra.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Istvánkó, Budakalász. Biztos háttér, komplikált, műszert igénylő problémákhoz csakis ide. Csak azért 8 pont, mert bizony nem olcsók.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 81000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Sierra 2.0 | Következő autója? | Genesis Coupe a cél |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |