A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Coupe (2002)

Coupe 2.0 FX 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

NFS Underground után szabadon

Szöveges ítélet

2003-ban dobta piacra az EA Games a Need For Speed Underground játékát. Ott találtam rá erre a szépségre. Abban a tudatban hogy ez a Tiburon nevű autó amerikában van csak forgalomban, elkönyveltem hogy olyannyira elérhetetlen számomra mint egy Pontiac GTO vagy egy Italdesign Scighera. Ezután képzelhetitek mekkora öröm volt rájönni, hogy a távolkeleten Tuscani, európában pedig Coupe néven minden további nélkül beszerezhető! A 2002-től 2007ig gyártott verzió úgy tudom nem is volt Magyarországon forgalomban csak az újabb karosszériásból hoztak a hazai megrendelőknek. Tőlünk nyugatra persze kapható volt de ennek ellenére is csak keveset látni az utakon, máig alig találok belőle pedig dolgozom/utazom Európában sokfelé.
Ford Escort 1.6 sedanom volt előtte első autóként ami kellően igénytelen és olcsó volt de azért volt benne egy kis erő ahhoz hogy ne csak lejtőn tudjak előzni. Munkám miatt sokat vezetek nemzetközi pályákon, így 7 éves jogsival és több mint 300.000 km-rel a tarsolyomban végre kétajtós kupét akartam venni, had legyen olyan autóm amilyet mindig is szerettem volna, most hogy kezdek rutinos lenni. Sokan emlegetik a kategóriában ismertebb Celicát és Calibrát úgy mint alacsony költségű sportautók. Én csak alkatrészárak összehasonlításakor néztem rájuk hogy mi a helyzet itthon, tudtam mit akarok. :)

Az autóm háttere:
- 2004 végén gurult ki a gyárból német megrendelésre, az első tulaj előírás szerűen vitte minden kötelező szervízkörre, kopó alkatrészeken kívül nem volt vele baja.
- A második tulaj is német volt, diák-Posrchénak nevezte :) és persze ennek megfelelően törődött is vele rendesen, garázsban tartotta de már kuplungot kellett rajta cserélni 150.000 km környékén.
- 2013 nyarán 8 és fél évesen került hozzám az autó (kimentem-felkutattam-hazahoztam).

Költségek:
- Az autó használt ára teljesen érthetően magasabb mint a kiöregedett Calibrának de valamivel olcsóbb mint egy Celicának (2013 nyara)
- Itthon kicsi a választék tekintve hogy ami itthon fut ebből az valamikor be lett hozva külföldről, amit akkor csinál valaki ha magának akarja és nem eladni, vagy tud rá vevőt. Így a megunt és kitaposott autók közül nem válogattam, mentem németekhez ahol többet találtam bár az sem volt olyan mint itthon Suzuki-t venni. (de valahol legbelül azért fesztiválérzés volt hogy ott sem látni minden sarkon :) Németeknél persze jelentősen olcsóbbak a kupék is, ebben az árkategóriában majdnem 2/3-a az itthoni árnak a kinti, így 2.0 motorral, hasznos extrákkal, névre írva és regadót fizetve is bőven a magyar árak alatt lett az enyém a jószág.
- Mielőtt megvettem azért megnéztem az alkatrészek mennyibe fájnak itthon ha kell majd cserélni ezt-azt. Meglepődtem mikor láttam hogy egy ugyan ilyen korú Focus-hoz is hozzávetőlegesen ennyibe kerülnek az alkatrészek (mert persze egyiknél ez olcsóbb kicsit, másiknál az)
- Kötelező olajcsere megvétel után nemsokkal megvolt, az 5W-30 olajat ajánlják ami 4szeres szorzót jelent az általam eddig az Escort-hoz használt olaj árához képest. Ettől kicsit megijedtem elsőre, de amennyit az előző autóm evett abból az olajból, rájöttem ugyan ott vagyok anyagilag csak ez klasszisokkal jobb olaj.
- Hosszbordásszíjat cserélni kellett rajta mert (főleg indításánál lehetett hallani) halkan nyekergett, eléggé el volt már öregedve, de árban ez is jó volt.
- 95 vagy magasabb oktánszámú benzin van előírva számára, szval jó kútnál jó minőségű üzemanyagot kell tankolni és nem lesz gond.

Külső:
- Gyerekkori másik kedvencem a Ferrari 550 Maranello, és hát örömmel tudatom, van az a szög ;)
- Az autó elölről vadító, hosszú orr, igéző első lámpák, keret nélküli ajtók. És bár hátulról sem ronda, azért az emberek többsége elölre és hátulra is ugyan azt a típusú és méretű felnit veszi ugyan azzal az ET számmal. Ez sajnos hátul már nem mutat olyan jól az autón, a kasztni sokkal szélesebb mint amennyire a futómű kinyúlna. Orvosolandó nyomtávszélesítéssel.
Én szárny nélkül preferálom, ha nem 150 fölött jár az ember munkába akkor nem kimondottan indokolt, de mindemellett sokkal kerekebb, aszfalthoz simulósabb szárny/spoiler nélkül. Ettől eltekintve a szolíd NFS Underground stílust kedvelem, már van alkatrész ami úton van, van amin még gondolkodom :) Semmi gagyi tesco matrica, csak az igényes optika!
- Sajnos a korából adódóan néhol már rozsdásodni kezdett, de haver karosszérialakatos, hamarosan kezelésbe is veszi, főleg a hátsó íveket.
- Alváz is rozsdás volt, alvázvédelem ebben a korban szerintem már kötelező akármilyen autóról van szó, sokkal többet ér egy pár évente újrakent alváz mint amennyibe kerül!

Belső:
- Full bőr van nekem és ezt tudom is ajánlani. Hosszú távon is kényelmes ülések jó oldaltartással. Ülésfűtés, légkondi, ami kell, de persze minden off ha a motort próbálgatja az ember.
- Lábtér elöl hatalmas, hátul viszont minden kicsi. Az ülések azért vannak benne hogy legyen hova tenni a táskát. Két gyerek vagy két max 165cm magas és vékony ember fér el hátul de ők is max fél órát bírnak ki. Ez egy két üléses kupé amiben ki lehet pipálni hogy van hátsó ülés! Nagyot röhögtem a csomagtérajtón lévő matricán miszerint: lecsukásnál vigyázz a hátul ülők fejére!
- Kicsit gyorsabban kopnak egyes műanyag és bőr belső borítások mint vártam.
- Hang fantasztikusan jól szól. Viszonyítani nem lehet azonos árkategóriában semmihez, gyári BOSE rendszer mindent túlszárnyal.
- Kilátás az autóból korlátozottabb mint egy sedanból, de aki gyakorlottabb/sok autót vezetett már annak 1-2 nap megszokni. Utána parkolni sem nehéz, radar nem hiányzik!

Adottságok:
- Elég nagy a tengelytáv, ezért nagy íven fordul de könnyen meg lehet szokni.
- Tükrök jók, külső/belső egyaránt használható.
- Csomagtartó egész nagy, nem írok litert mert minek, úgyis az a lényeg hogy 2 személy nyaraláshoz pakolt cucca kényelmesen belefér amellett hogy az autó mindenféle kellékei már ott vannak.
- Gyárilag sportautóhoz képest egy pár centivel fentebb van az alja a földtől mint gondoltam de ez is csak fekve tűnik fel, fekvőrendőr nem akadály és közben mégis közel érzi az ember az aszfaltot.
- TCS és ABS is egyaránt van benne, a TCS kapcsolható is, lehet szórakozni :)
- Úthibákat visszajelzi! Gyárilag 16os alufelnik vannak hozzá de előző tulajtól nyári gumihoz 18"ast örököltem amit nem a magyar közutakra találtak ki, sokszor a pálya sem az igazi itthon. Én inkább kis kerülővel megyek de jobb minőségű utakat választom.
- Fogyasztása eddig 7.6 és 9 között változik tempótól, vezetőtől és klímahasználattól függően.
- A 2 literes motor sajnos csak 5 sebességes váltót kapott, rövidek az áttétek így a dinamikája kifogástalan de hogy 140nél már 4000et pörög amiatt már igencsak elkélne a hatodik is.
- Teljesítménye nem a kategória legjobbja de tartaléka van, van mivel húzni még felfelé. Alapból ez a kétliteres 105kW-ot 143 LE-t tud ami nyomatékban 186-ot jelent.

***
Amióta felraktam ide az első képpel az ítéletet történt pár fejlemény.
Rozsdás részek (hátsó ívek és lökös alatti fém ívek) ki lettek vágva és javítóelem híján kézzel lettek újra gyártva. Full karosszéria festés, lámpafestés, M&S bodykit és új felniszett került rá.

Hibalista

- Hosszbordásszíj csere 170.000km-nél (13.000,- munkadíjjal és teljes átvizsgálásal együtt) - Kézifék bowden (szíjcserekor húztak rajta - Free) - Jobb első futóműnél axial és gömbfej, be volt rohadva a csavar, működött, de állítani már nem lehetett...csere első-hátsó futóműállítűssal 25.000,- - Szelepfedél tömítés elfáradt, újat UNIXnál próbáltam venni de az általuk forgalmazott 3 féle utángyártott közül egyik sem passzolt...HYUNDAI márkaszervízből olcsóbban megvettem és elsőre passzolt :) utángyártottat köszönöm többet nem! -

Ide hordtam szervizbe

Medic-Car Autószerviz Dunakeszi, AKH Futómű/Abroncs-szerviz,LoreZ Garage

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Amit lehet azt otthon megoldom. Nemrég alapítottam egy magyar coupe klubot ahol ha a srácokkal összedugjuk a fejünket tuti találunk mindenre megoldást :P Ha már van Coupe a birtokodban - évjárattól függetlenül - akkor írj és felveszlek! Profilm: https://www.facebook.com/tamas.zagyva.9Kluboldal: https://www.facebook.com/groups/1381082308808455/

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Escort 1.6 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Coupe 2002 (2007)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)