A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Accent (2000-2006)

Accent 1.3 LS Cool 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Kis kakas

Szöveges ítélet

2008 májusában vettem a 2005.12. havi gyártású Accentet. Egy 18. éves Trabant 1.1 S Limuzin verdámat cseréltem le erre. Nem sok igényem volt az új verdával kapcsolatban, de a kikötések között szerepelt a megbízhatóság, a szerviz igénytelenség, az alacsony fogyasztás és az 5 főre duzzadt család számára a férőhely. A vásárlás előtt bőszen tanulmányoztam a fórumok sokaságát. Ellátogattam sok márkakereskedésbe, többek között Renault, Peugeot, Opel, Skoda, Fiat, VW, Daewoo, Suzuki, hogy találjak egy olcsó, ám jó állapotú idősebb verdát. Keresgélések alatt majd minden típust kipróbáltam ami tetszett, de mindegyiknek volt valami nyűgje, míg nem az egyik barátom vett egy 5-ös BMW-t és az addig használt Accent 1.5 4 ajtósát kölcsön adta használatra, hogy ne a Trabival közlekedjünk. Azt hiszem, ez volt az adu a lapok között, mert hajtva a verdát és így megérkezve a kereskedésekbe, komolyabb összehasonlításaink voltak a típusok között. Kb. 3 hetes folyamatos gyakorlati keresgélés után, a család minden tagja jóvá hagyta, a márka családba kerülését. Hál´ a Teremtőnrk, az eddig levezetett 10000km alatt semmi rosszat nem mondhatok róla, bár még szinte új, de az biztos, hogy a kategóriájában (alsó középosztály) szerintem a legjobbat vettem meg ár/érték/teljesítmény/kényelem/megbízhatóság szempontjából.
A fogyasztása is meglepő, mert egy 12 szelepes, 1341ccm-es, 86 LE-s, 1.1 tonnás verdától, 6.0-6.5 literes városi fogyasztást nem vártam, bár most télre feljebb kúszott, úgy 7-7.5 literre. Hidegen nem torpan, pöccre indul, gázadásra ugrik, mint a gepárd. Melegen viszont a klímát 2000-es fordulat felett észreveszi, az alatt nem érezhető a teljesítmény csökkenés, sőt nekem a fogyasztásom sem emelkedett számottevően. Nagyon dinamikus a motorja. Városban 4. fokozatban 45km/h-tól már használható visszakapcsolás nélkül. Egyszer próbáltam az autópályán a végét kitaposni. 160-ig húzott, mint állat, aztán csorogva ugyan, de 196km/h-nál megállt és mindezt olyan stabilitással, hogy szinte hihetetlen. Nem libegett (még oldalszélre sem), nem rezonált, a kormányozhatósága stabil maradt. A fék nagyon hatásos, jól adagolható. A 185/60 R14 Hankook gumik szárazon meglepően jó útfekvést adnak. Az úthibákat nagyon finoman veszi és egy nagyobb döccenő után sem rezonál túl a futómű. Mindenesetre a legjobb hangja és fogyasztása 130km/h-nál van, ami kb. 6 liter, mintha autópályára tervezték volna.
A gyári hangszórói nagyon szépen szólnak, bár hiányoltam a magassugárzókat, amit aztán pótoltam és ezután hihetetlen élményt nyújtott a kasztni akusztikája. Bár sok véleménnyel ellentétben, nekem még nagyobb hangerőnél és rossz útviszonyok között sem rezonál semmi.
A belső tér szürke műanyag, de a szövetbetétekkel és üléshuzattal mégis harmonikusnak mondható. A kisebb karcolásokat jól tűri és könnyen tisztán tartható. A menetzajjal azért vannak gondok, ami a hátsó futómű felőli szigetelés hiányára vezethető vissza.
Kezelő szervei finomak, nem hivalkodóak, szépen simul az amúgy is kecses formájú műszerfalba.
A legjobb benne - és ebben lepipálta az összes általam próbált típust - az a VÁLTÓ. Nem akarok himnuszt zengeni róla, de minden sebességi fokozatot finoman, röviden kapcsol, akár kisujjal is válthatom. Nagyon precízen, pontosan, csendesen vált és nagyon kézre esik. Egy igazi élmény a váltás. A kuplung pedig mint a vaj. Nem véletlenül, hiszen hidraulikus.
Összességében egy igen jó népautó válhatna belőle.

2014-es ítélet
Még mindig imádom, olyan mintha új lenne. Az előzőekben megfogalmazottakat fenntartom, annyi kiegészítéssel, hogy:
A kanyarstabilitásán azért lehetett volna javítani, mert a kasztni üresen nagyon dől, terhelve nem annyira érződik, de megfontolt vezetéssel kordában tartható. A kartámasz nagyon hiányzik. Az ülések oldaltartása nem a legjobb. Az viszont tény, hogy hosszabb út után (1.600km) sem fárasztó és kényelmes marad. 5 felnőttnek koránt sem kényelmes, de 4-nek tökéletes.
Esztétikailag nem a legszebb látvány az egyre sárguló kormányburkolat, de már vásárlás előtt tudtam, hogy ilyen idős korára ez betegsége lesz.
A motorolajra nagyon finnyás, mert a szelepek szeretnek rakoncátlankodni. Volt már benne MOL, AGIP, ENEOS, CASTROL, minőségi sorrendben. A legjobban a CASTROL-t imádja, amivel a 15.000km-es csere periódust simán kibírja, de már újkora óta elcsipked belőle kb. 1l-t.
A főfényszóró izzóit sokszor kellett cserélnem, bár kétségtelen tény, hogy a műanyag, szinte légzárt lámpatesteknek ez általános hibája.
A hátsó fékek még meg sem voltak bontva és ennek ellenére a fékpadon mérve a különbség csupán 2% volt. Fantasztikus!

2017-es ítélet
A 2014-es ítéletet kiegészítve, ismét csak jókat tudnék írni róla még így, 11 éves korában is. Sajnos az idén a hátsó kerékjárati íveken kiütött a rozsda. Minden máshol rozsdamentes. Az első gyári központizár motorok kinyiffantak, de az univerzális típus tökéletesen beszerelhető volt helyettük. Ezt leszámítva, minden elektromos és mechanikus alkatrésze eredeti és hibátlanul üzemel a mai napig. A kötelező szervizintervallumoknál szokásos cserealkatrészeken kívül, csupán a kipufogórendszer középső elemét és a hozzá tartozó flexicsövet kellett cserélni. ...de hát ez minden kocsinál előbb vagy utóbb csere érett lesz.
A véleményem még mindig az, hogy tökéletes választás volt minden szinten.
A tavalyi műszakin csont nélkül ment át úgy, hogy előtte szervizben már régóta nem is járt.
A megbízhatóságából mit sem veszített. Nagyszerű útitárs a mai napig.

2019-es ítélet
A lentebb említett rozsdát leszámítva, még mindig imádni való verda. Mára megismertem minden porcikáját és a logikus, családbarát autótervezés mintájának tekintem. Szinte hihetetlen, hogy a gyári alkatrészek milyen sokat kibírnak, pedig nem öregurasan vezetek.

Hibalista

- A kötelezőkön kívül csupán apróságok voltak, mint pl. ki lett kicserélve a hátsó kipufogó tömítése, mert kifújt, ...aztán a termosztátja, mert nyitva maradt, ...aztán 135.000km-nél az első és hátsó stabilizátor szilentek (az elsőket nem kellett volna cserélni, de mivel a hátsók már csere érettek lettek, így annak is mennie kellett), ...aztán korábban a fékbetétek kb. 90.000km-nél (a szerelő szerint még simán elviselt volna 30-40.000km-t de nem reszkírozunk), ...aztán az utasoldali első ajtó követőmotorja krepált be, amit egy univerzális típussal helyettesítettem, ...aztán az utastéri ventilátor ciripelt, amit megbontás utáni takarítással és olajozással feledtettünk. - 230.000 km-nél (2018-as vizsgafelkészítés) nyiffant ki az egyik, még gyári első lengéscsillapító, míg 250.000 km-nél (2019 ősze) a hátsó toronycsapágy (valójában préselt gumibak) tartólemeze, melynek hibája ( azaz elfogyása) kinyírta a hátsó, még gyári lengéscsillapítót is. Eme formára préselt tartólemez az évek alatt szinte porrá rozsdásodott, minek következménye lett, hogy egy hirtelen fellépő oldalterhelés hatására az addig rozsdába ágyazódott lengéscsillapító kiszakadt a helyéről és instabillá vált a hátulja. Eme toronyidom beszerzése aggasztóan kétséges és némi szerencse kell hozzá. Sajnos a hátsó burkolatok megbontásakor a torony oldalán erőteljes átrozsdásodást fedeztem fel, ami már kasztnisért kiált csakúgy, mint a küszöbig terjedő átrozsdásodás. Minden máshol rozsdamentes a kasztni és az ajtók is. Az első-hátsó futómű, a motor, a váltó még mindig kiválóan teszi a dolgát, bár a motor 10.000 km alatt 3 lityi olajat becsippent, ennek ellenére jelentős erővesztést nem tapasztalok. A szerelőm tanácsára 230.000-nél cseréltük a még gyári kuplungtárcsát és nyomcsapágyat egy Valeo-ra, de bár ne tettem volna, mert azóta nyugalmi állapotban folyamatosan cicereg a nyomcsapágy. ...pedig a gyárinak még nem volt semmi hangja, de hát ugye a kilométerek, meg a nyugalom, meg a rábeszélés. A gyári akkut is csak ekkor kellett cserélni. - A kormánykerék felső része elvált a vázától és forog, meg nyúlik. Elég érdekes érzés. A vezetőülés sajnos kezdi elengedni magát. A két főfényszóró burája már elkezdett sárgulni, meg aztán a nekicsapódó dolgok okozta repedések miatt is, csere éretté váltak. - A klímaberendezés a mai napig hiba nélkül üzemel csakúgy, mint minden elektromos berendezés és kallantyú, kivéve a két első ajtó utángyártott zármotorjai.

Ide hordtam szervizbe

Mitsubishi SZ&B Kft. Nyíregyháza, mint hivatalos Hyundai szerviz.Igazából az ügyfélfogadás nem rossz, de szerintem a Hyundaihoz nem igazán értenek, bár ezen a környéken nem sok embert tudnék említeni, meg nem igazán ismerik a márkát.Sajnos garanciásként egy szelepfedél tömítést akartak kicserélni kb. 7-8000 ft-ért, mondván az kopó alkatrész az autóban és arra nem vonatkozik a gari (???????!!!!!!!). A 30000-es szervize kb. 35000 pénzért vállalják, ami korrekt, főleg ha ki is cserélik, amit kell. Bár nekem volt velük egy kis összezördülésem garanciás ügyben, de ettől függetlenül igyekeztek megoldani a gondokat.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

A garancia lejáratát követően, egy szakmailag igen felkészült és tisztességes szerelő ismerősömhöz vittem. Remélem ezután is olyan ritkán fogom látni, mint a hátam közepét.2019-et írva, sajnos mostanában egyre többet látom, mint a hátam közepét, de a futott km-t tekintve nem csodálkozom rajta.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 260000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Trabant 1.1 limuzin Következő autója? Hyundai i40, ha elég sokat gyúrok rá.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Accent 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (122 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)