A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2008)

Jazz 1.4 Elegance 

Az ítélet értékelése
3,9(7 db)

Minőségi kisautó, ami csak kívül kicsi

Szöveges ítélet


Bevezető:

Ez volt életem első Hondája, amiben ültem. Nem csalódtam benne, a sok elégedett tulajdonost megértem, hogy szeretik a Honda Jazz-t.
Az eddigi 1300km (kb. 2 hét) alatt szerzett tapasztalatok alapján az autóról csak jót tudok írni. Kényelmes, óriási a hely benne. Nagyon kultúrált az egész autó. Igényesen van összerakva, semmi sem mozog, zörög vagy rezeg. Az - amit a tesztek írnak - hogy az utasok pattognak benne, nem igaz. Feszes, de nem kényelmetlen. Inkább ilyen legyen, mint dülöngélős.
Azért nagyon rossz minőségű úton ráz, de azt meg ha lehet nagy ívben elkerülöm, mert sajnálom...
Sajnos van olyan aszfaltozott út, ahol egy földút is megváltás tudna lenni, mert még az sem tud annyira rossz lenni.


Az új autó kiválasztásának szempont ezek voltak :

- kombiszerű forma, hogy a nagy ötödik ajtón keresztül könnyen lehessen a csomagtartóba rakodni (sokan mondják, hogy egy szedán elegáns; szerintem használhatatlan forma; mire jó egy 4-500 literes, kizárólag laposkúszásra alkalmas csomagtartó?)
- kb. 3.5 mFt max. ár
- relatíve nagy csomagtartó (kategóriájához képest)
- menestabilizátor megléte (dombos-hegyes vidéken élünk, télen jól jöhet a segítség)
- min. 6 légzsák
- alacsony fogyasztás
- jó felszereltség (ha már évekig ebben fogunk ülni, akkor érezzük jól magunkat benne)
- megbízhatóság (lehetőleg ritkán kelljen hozzá ezt azt venni a garanciaidő lejárta után is)
- alacsony értékvesztés


Vásárlás előtt ezek jöttek nálam szóba ezért, vagy azért:

- Renault Clio Grandtour (kombi forma, nagy csomagtartó: 439 liter, de francia, ami nem biztos, hogy előnyös a megbízhatóságnál)

- Kia Cee´d (már 3.199.000Ft-tól, de csak 2 légzsákkal, ESP nélkül, ködlámpa nélkül.... még jó hosszú a sor, hogy mitől lett ilyen olcsó ez az egyébként remek autó; jól felszerelve azonban már 5 mFt körül van az ára és ezt nem szerettük volna, ráadásul ESP is csak ebben a jól felszereltben van)

- használt Audi kombik (igazából az átverős kereskedők miatt elment a kedvünk az ország többszöri körbeutazásától (-Milyen sérülései voltak az autónak? -Hát azt tudni kell, hogy nem új autó, a sárvédőnek nekitolattak és ezért beleködöltek, de egy hölgyé volt, aki nagyon vigyázott rá és alig ment vele....... NA EZ AZ AUTÓ MÉG BORULT IS MINT KIDERÜLT ÉS CSAK 2 HELYEN TALÁLTAM RAJTA GYÁRI FESTÉKVASTAGSÁGOT. OLYAN SZÖGEKBŐL VOLT FÉNYKÉPEZVE, HOGY AZ ILLESZTÉSEK JÓL NÉZZENEK KI. És ezért a megnézésért kirándultunk 540 km-t... Nem kevés idő és nem is olcsó móka)

- Seat Ibiza (2008-as modellévtől) jó kis autó, de összelegózva több jött ki 400eFt-tal, mint a Jazz ára.

- Suzuki SX4 (jókat hallottunk-olvastunk a márkáról mindenhol, de ennek a felszereltsége nem tetszett: 1.6-os automatához, vagy 1.6 összkerékhajtásoshoz lehet csak ESP-t kérni)

- Dacia Logan MCV (hatalmas hely, max. 2 légzsák, nem rendelhető ESP, az autó méretéhez képest gyenge motorok)

- Mitsubishi Colt (szinte egyformák a Honda Jazz-el, erősebb 1.5-ös motor, magasabb fogyasztás és nem lehet egy síkba dönteni a hátsó ülés támláját a csomagtartóval)

- Opel Corsa 1.4 Cosmo (hasonló ár, mint a Jazz-é, de az ESP: +149.000 Ft, az aktív fejtámla: +39.000Ft, digit klíma: +120.000)

- VW Polo (magas ár és Jazz-hez képest alacsonyabb felszereltség)

- Honda Jazz (a 2008-ig gyártott előző modell: belül nekem nagyon kisautósnak tűnt, az ülés hajtogatás tetszett, de az nem, hogy előre kell húzni hozzá az első ülést és a fejtámlákat esetleg ki kell venni, Magyarországon nem lehetett VSA-val (a japánoknál ez az ESP) rendelni)

- Honda Jazz (2009-től gyártott modell: nagyautós, szépen megtervezett belső tér, az ülést most is lehet hajtogatni, de már az első ülés tologatása nélkül, azonos ár mellett nőtt a teljesítmény és javult a felszereltség, csökkent a fogyasztás, modernebb lett)


Így aztán a megfizethetőből kiválasztottuk azt, ami a kritériumoknak megfelelt. (maradt az új Jazz)
A használt autók terén azért sem próbálkoztunk tovább, mert gyakran megyünk hosszabb utakra és nem szeretnénk egy út szélén mondjuk télen szervezni, hogy ki és hogyan jön értünk, hogy a legközelebbi szervízig vontasson minket.


Használati érték:

Apró okosságok teszik jól használhatóvá (amik egy része más új autókban is megtalálható, de így együtt csak a Hondákban):

-ha megy az első ablaktörlő és hátramenetet kapcsolunk, akkor hátul is töröl

-ha az első ablaktörlőt elöl szakaszos üzemmódba kapcsoljuk és a potit feltekerjük, akkor úgy töröl, mint a második fokozatban (folyamatosan), de ha 20km/h-nál lassabban megyünk, akkor visszalassít szakaszos törlésre, hogy ne radírozza az üveget

-a hátsó ülés síkba dönthetősége talán már közhely, de az egyik legnagyobb okosság a világon! Az ülés lapja lesüllyed, így támla egy síkba tud merülni a csomagtartó síkjával, amitől kisteherautós helyet kapunk hátul. Komód, bicikli nem akadály.

-kisautó létére is hátul 3 teljes értékű biztonsági öv van (a középső a plafonról jön)


Felszereltség:

Az alapfelszereltség gazdag, így véleményem szerint megéri azt a pénzt, amit ki kell fizetni érte.
Néhány fontosabb alapáras extra:
-digit klíma
-4 elektromos ablak
-elektromosan állítható és fűthető tükrök
-motorosan behajtható tükrök
-6 légzsák
-4 tárcsafék
-gyári alufelnik
-ködlámpák
-hűthető-fűthető kesztyűtartó
-USB csatlakozó pendrive-os zenehallgatáshoz
-takarékos vezetési módhoz fel-le váltásra figyelmeztető világító nyilak a műszerfalon stb.

(bővebben itt: http://www.honda.hu/doc/modellek/jazz/arlista_jazz.pdf )


Hely:

Az óriási helyről annyit, hogy 186 cm magas vagyok és mögém a 200 cm-es ismerősöm simán beült.(bár nem gondolta, hogy sikerülni fog egy ekkora autóban :-) Ezen kívül a 4 db 15"-os nyári gumit a csomagtartó nyomtalanul benyelte, sőt még maradt is egy kicsi hely mellette.


Fogyasztás:

A 6.5 literes átlagfogyasztáshoz annyit hozzá kell tenni, hogy az autó eddig nem fogyasztás rekorder körülmények között volt használva. Tél van, téligumi van rajta és nagyvárosi dugóban araszolásból, autópályázásból (120-130 km/h), meg hidegindításos 10km-ekből jött össze ez az átlagfogyasztás.
Határozottan elégedett vagyok vele!

Frissítés a fogyasztáshoz:

Az autó átvételekor azt mondta az értékesítő, hogy az első 5000 km-en kicsit többet fogyaszthat az autó, de utána várhatóan lejjebb megy majd. A legutóbb mért átlagfogyasztás Kisvárda - Nyíregyháza - Miskolc útvonalon (141km) országúton kevés várossal 4.8 liter/100km volt a vegyes fogyasztás!
Tehát valóban csökken.

Érték:

Összehasonlítva egy dízel ártöbbletével, a dízel üzemanyag magasabb árával és a turbóból eredő extra költségek és hibalehetőségek pluszaihoz képest szerintem ez a szívó benzines autó igencsak versenyképes.


Működés:

Ja és a fedélzeti számítógép korrekt fogyasztási értéket mond, mert amikor szerinte 6.4l/100km a fogyasztás, akkor teletankolástól teletankolásig én 6.5l/100km-t számoltam.
A benzinszintjelző annyit csal (lehet szándékosan), hogy amikor már szinte nullát mutat a mutató és felvillan a tankolásra figyelmeztető jel, akkor még van benne kb. 11 liter üzemanyag. Ha úgy tankolom tele, hogy a betöltőcsőben már látszik az üzemanyag, akkor kb. 31 liter megy bele, márpedig papíron 42 literes a tank. Vagyis a 11 literrel még kb. 170km-t lehet menni.


Törésteszt:

A törésteszt eredményét kíváncsian várom, ugyanis a EuroNcap új értékelési rendszerében várhatóan az elsők között vizsgázik majd az új Jazz.
A rendszert azért változtatták meg, mert már szinte minden új autó tudta az 5 csillagot, ezért szigorítani kellett.
Nem csodálkoznék, ha csak 3 vagy 4 csillagot kapna és mindenki (aki nem ismerné a megváltoztatott értékelési rendszert) ujjal mutogatna rá, hogy haha csak ennyi csillagot kapott.

Pedig az új módszer a többi autónak is fel fogja adni a leckét, mert pont az a lényeg, hogy ismét különbséget lehessen tenni az autók biztonságossága között.

Az új teszt metódus figyelembe fogja venni a gyalogosgázolás, az ülés (nyak) ostorcsapás elleni védelmét és a menetdinamikai tesztek eredményét. Ez utóbbihoz jól jön a majd a VSA (Vehicle Stability Assist, ami magyarán menetstabilizátort jelent), de ronthat a helyzeten a keskeny gumi. (175/65 R15)

Szóval várom az eredményt.


Zaj:

A zajról még nem írtam semmit. Nem is nagyon tudok, mert nincs :-)
Kb. 90 km/h-ig olyan csend van bent, hogy a szellőzőből elősurrogó levegő zaja mellett inkább csak sejtem, hogy milyen fordulaton jár a motor. (na meg persze látom is a fordulatszámmérőn)
Efelett már nem annyira halk, de normál emberi hangon lehet beszélgetni autópálya tempó mellett is.

Minap 60km/h tempónál, picit egyenetlen úton, halk, kocogó hangra lettem figyelmes. Kicsit megijedtem, hogy oda a nagy csendesség, máris meglazult valami, aztán rájöttem, hogy a kabátom cipzár húzója kocog csak az ajtón, ahogyan döcög az autó az útegyenetlenségeken :-)


Zárszó:

Ajánlani tudom mindenkinek, aki ebben a kategóriában (vagy efelett eggyel) új autót keres!
Aki nem csak az árcédulát nézi, hanem látja benne az értéket is, az biztosan élvezni fogja!


Remélem egyszer a kép is megjelenik róla. Most töltöm fel harmadszor...

Ha mégsem jelenne meg ezen az oldalon, akkor megnézhető itt:
Katt ide!



Update 2010.01.16.:

Megvolt az 1 éves szervíz, gyári HFE-20 (0W-20) olajjal és gyári olajszűrővel, légszűrővel, pollenszűrővel 48.000Ft volt.

Ebből csak az olaj volt 20.700Ft. A munkadíj 13500Ft. Így már nem is olyan vészes a többi.

Az elmúlt 1 év alatt 5.96 l/100km vegyes fogyasztás jött ki, amivel nagyon meg vagyok elégedve. Főleg beznines autónál ritka takarékos ez a fogyasztás.
A megtett út kb. 60%-a városi használat volt, a többi autópálya. A havi városi használat kb. 600km. Országúton nem járunk vele, csak autópályán 300-500km-es utakat. Tisztán városi használatban nyáron 5.4 liter körül fogyaszt, télen pedig kb. 6.4l/100km. Autópályán 130-as tempónál télen-nyáron nagyjából egyformán 6.5 liter körül eszik.

A kényelmet illetően annyi észrevételem lenne, hogy az utak lepusztulásával egyenes arányban sajnos a komfortérzetem is romlik amiatt, hogy feszes a futómű.
Sima úton is érezhetően feszes, de olyan úton, amelyik tele van úthibákkal, sajnos eléggé rázós az utazás.
A hátsó kompakt (helytakarékos) futómű is közrejátszik ebben valószínűleg, de elöl a MacPhersonok sem éppen az úthibák kisimítására születtek.
(remélem lesz egyszer elöl hátul független felfüggesztéses autóm...)

Ezen kívül nem sok észrevételem van. Megy, teszi a dolgát, csak tankolni kell bele.

Annyi konstrukciós hibája derült ki nagy hidegben, hogy az ablaktörlő lapátok a szélvédőnél levő legegőbefújó nyílások alatt vannak alaphelyzetben, vagyis ott hideg az üveg. Letakarítottam a havat az üvegekről indulás előtt és az utastér meleg levegőjétől a folyamatos hóesés miatt az olvadt hólé lecsorgott a lapátokra, amik visszafagytak az üvegre...
Azért elindult, csak olyan hangja volt, mintha le akarná tépni a gumikat a lapátról. Fent maradtak szerencsére.

A befújás melegíthetné a lapátoknál is az üveget...

Hibalista

- eddig semmi, remélem nem is fog...

Ide hordtam szervizbe

A Honda RM Royal-Motornál vettük a Fáy utcában. 1 éves lett az autó, még nincs ugyan benne 20000km, de olajat cserélni évente illik, így megvolt pár napja a húszezres szervíz. Gyors volt és alapos.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Egy Skoda Octavia Kombi esélyes lehet...
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2008 (2008 - 2014)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)