A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2002-2007)

Jazz 1.2 COOL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Remekül összerakott kiskocsi bosszantó hibákkal

Szöveges ítélet

Mivel a Jazz már második alkalommal lett a Népítélet győztese, úgy gondoltam, hogy megírom én is saját véleményemet.
Előzetesen csak annyit, hogy én magam egy új Swifttel járok, és feleségemnek van Jazze, amit felváltva használunk, de már én is vezettem legalább 10 ezer kilométert.

Nos, abban mindenkinek igaza van, hogy az autó a maga kategóriájában talán az egyik legjobb választás: remek összeszerelési minőség, pontos precíz váltó, hangtalan utastér (még nagy sebességnél is), nagy és jól variálható utas- valamint csomagtér. A kisautó-kategóriában ezek tényleg elvitathatatlan érdemek.

Ami viszont sokszor kimarad az értékelésekből, azok a következő apró hibák:

1. BENZINTANK KIALAKÍTÁS

Az autó benzintankja az első ülések alá-közé került, így lehetséges a hátsó üléslap padszerű felhajtása. Ez egy tényleg vicces dolog, viszont a következő problémákkal jár:

Az első ülések alá semmit nem lehet tenni (persze, hiszen ott a hátsó traktus), de az ember a lábát se tudja maga alá húzni, ha hosszú úton szeretne pozíciót váltani. Minden megálláskor csónakszerű csobogás hallatszik az ülések alól, amit a benne lötyögő benzin okoz. Az ülések alatti tank kialakítása miatt a hátul utazók lábára szinte semmi levegő nem jut, emiatt télen hátul iszonyatosan hideg van (létezik ugyan valami befúvó hátul is, de azon még akkor se jut elég levegő hátra, ha csak lentre fújatja az ember, márpedig akkor meg a szélvédő kezd el párásodni). Ráadásul a lábra jutó levegő hiánya valamint a vaskos B oszlop miatt a hátsó oldalüvegek télen szinte mindig párásodnak.

Nos, ha ezeket az apróságokat összeszedjük és szembeállítjuk a hátsó üléslap felhajthatóságával, akkor a magam részéről inkább lemondanék erről a megoldásról, ugyanis évente kb. egyszer szállítok vele virágot, viszont hátul mindig ül két gyerek, akik télen három hónapig fáznak.

2. MOTORERŐ

Az autóba szerelt i-DSI ikergyertyás motorvezérlés állítólag nyomatékossá teszi a motort, valamint alacsony fogyasztást eredményez.

Ez szerintem úgy, ahogy van nem igaz. A motor karakterisztikája annyiban hasonlít egy dízeléhez, hogy nincs értelme pörgetni, mert semmivel nem gyorsul jobban 5500-ig pörgetve mint 3500-ig, viszont háromezerig pörgetve sem gyorsul jól. Tény, hogy bizonyos sebességnél, bizonyos fordulatszámnál, bizonyos gázpedál-lenyomásra az autó meglepően jól elkezd húzni, de arra egy év alatt még nem jöttem rá, hogy ez pontosan milyen kombinációban igaz.

Ami viszont talán tényszerűbben tükrözi az autó mozgékonyságát, az a gyár magyar honlapja által titkolt gyorsulási adat. Külföldi honlapokon ez ugyanis megtalálható, és ott feketén-fehéren kiderül, hogy az 1.2-es Jazz százra 13,7 másodperc alatt gyorsul fel és még a nagyobb motornak is kell 12,9 másodperc.

Ezek a mai világban szerintem elég gyenge eredmények, és a gyakorlati tapasztalat is alátámasztja: a Jazz nem partner a városi kigyorsításokban, és általában nem szereti, ha sportosan akarnak vele menni. A használói szoktak ilyenkor azzal védekezni, hogy a motorja "nyomatékos", de ezt a kifejezést egy 1,2-es motor kapcsán nem lehet szerintem értelmezni. Egy kis motor csak akkor mozgathat egy közel egytonnás autót jól, ha az ember kipörgeti, azaz lóerőből gyorsul. Aki tehát szeret gyorsan menni, előzgetni, sportosan vezetni, az vegyen egy klasszikus motorizáltságú 90-100 lóerő körüli 16 szelepes kiskocsit. Aki pedig szeret nyugalmasan járni és nem szeret lefulladni, az a Jazzel is elégedett lesz.

3. FOGYASZTÁS

Az autó fogyasztásával kapcsolatban is rengeteg mendemonda terjeng, de nekünk itt is vegyes tapasztalataink vannak. Az autó országúti 90-140-es tartományban szinte mindig jól fogyaszt, függetlenül attól, hogy tél vagy nyár van. Ilyenkor könnyű vele 5 liter körüli fogyasztást is produkálni, és 140-es tempónál sem kell bele 7 liter száz kilométerre.

Ami viszont megdöbbentő, hogy városban inkább 7.5 litert fogyaszt semmint a katalógus szerinti 6.8-at. Ez azért kellemetlen, mert más autókon azért lehetséges a gyári átlagot hozni, illetve ezt a motort állítólag a városi használatra tervezték. Ezt már csak tetézi, hogy egyszer-egyszer az autó 8,5 litert is elfogyaszt városban (télen is, nyáron is). Erre még a szervízben sem tudtak mit mondani.

4. FUTÓMŰ

A futómű kapcsán nekünk már kétszer is volt rossz tapasztalatunk: az autónak kéthónapos korában ki kellett cserélni az első lengéscsillapítóját, majd egyéves korában egy stabilizátorrudat is. Lehetséges, hogy ezek egyedi problémák, mindenesetre jelzés, hogy a futóművet kímélni kell a pesti utakon.

ÖSSZEGZÉS:

Bár a leírtak inkább a negatívumokra koncentrálnak, azért fontos elismerni az autó erényeit is (amik már önmagában ritkán mondhatók el egy kiskocsiról), illetve a szervíz jó hozzáállását.

Amiket leírtam, azt azért tettem, hogy még mielőtt a Honda Jazz kiérdemli a "valaha gyártott legjobb kiskocsi" címet, napvilágra kerüljön egy-két olyan bosszantó aprósága is, amik csak hosszútávú (tartós)tesztek alatt derülhetnek egyébként csak ki.

Hibalista

- Bal első lengéscsillapító - csere garanciában
- Bal első stabilizátorrúd - csere garanciában
-
- a szervíz mindkét alkalommal magától felajánlott a garanciális cserét, nagy pirospont érte

Ide hordtam szervizbe

Honda Éles

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Vectra Caravan 1.8 CD Következő autója? Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (234 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)