A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Jazz (2002-2007)

Jazz 1.4i LS 

Az ítélet értékelése
4,4(7 db)

Csak fenntartásokkal: a nepperűző tuti tippjéről őszintén!

Szöveges ítélet

Kedves Olvasó!

A cím megtévesztő lehet elsőre. A nepperűzővel nemhogy bajom lenne, hanem nagyon tisztelem, hogy ennyi mindent megoszt velünk halandó autósokkal! Állandó tuti tippje kisautó téren a Honda Jazz, amiről csak szuperlatívuszokban beszélnek itt a totalcaron, részben jogosan is. Én is ilyet vettem, persze nem csak ez alapján :)

Megjegyzem egyedülállóságom Toyota MR2 Turbo-jából ültem át a kis családi autóba és tisztában voltam a más rendeltetéssel, így rendkívül kímélő módon vezettem a Jazz-t. Sosem kívántam tőle túl sokat, tán ezért is voltak meglepőek pozitív képességei is! A körülmények tisztázása érdekében az autó 10 év osztrák használat után került hozzám, törve sosem volt, minden elem gyári volt.

Először is a POZITÍV dolgok.

Beltér:
Valóban óriási. De nem úgy, hanem tényleg! Vidékről egy régi tálaló komódot (két részes), úgy hoztunk haza, hogy a gyerek a hátsó ülésen ült és a csomagtérajtó alig volt nyitva. A mai napig nem értem hogy fért bele. Nem kisteherautónak vettük, de elképesztő méretű dolgok elfértek benne!
Sőt egy 6 napos Németországi kirándulás alkalmával 5 éjszakát aludtunk benne, úgyhogy a hátsó ülések valóban síkba fekszenek és elég nagy rakteret csinál, ha a 191cm-el elfértem majdnem kinyújtott lábbal.
Aki azt hiszi az ülőlap felhajtogatása csak arra jó, hogy a prospektusban lehessen benne tuja csemetéket fotózni téved. Nagyon hasznos, táskát, bevásárlást oda 1 szempillantás alatt be lehet dobni és nem kell a csomagtartót nyitogatni. Ennek hála 1 gyerekkel egy komplett bevásárlást meg lehet oldani úgy, hogy a csomagtartó tele a téli gumikkal! (Felhívom a figyelmet, hogy a 4 szerelt kerék lötyögve befér a csomagtérbe!)
Elöl a térérzetet a "lebegő" hatású, középkonzol nélküli műszerfal adja, meg a magas szélvédő illetve, hogy majdhogynem turbánba is beülhetsz! Vezetőülés tényleg tág határok közt mozgatható fel-le.
Elképesztő igényességek is vannak, mint például, hogy a fűtésállító tekerentyűknél alul van egy kis világítás, ami megvilágítja a pohártartóknál lévő részt, kellemesen derengősen, de roppant hasznosan! A kalaptartó is rolós, ami úgyszintén nem jellemző a kategóriára, de még fentebb sem.
A rádió+gyári hangszórók meglepően jól szólnak és nagyot!

Műszaki jellemzők, menettulajdonságok:
83Le, 8 szelep, sehol a VTEC, elég kiábrándítónak hangzik és mások azt írják, de nem az! 4000-es fordulat felett bemélyül a hangja, már-már szexi és minden várakozáson felül mozgatja az 1 tonnás kisautót. Motorja valóban nagyon nyomatékos méretéhez képest, alacsonyabb fordulaton simán eljárni vele. városi forgalomhoz tényleg egyáltalán nem kell forgatni. alapjárata 550-600 1/min, így szinte nem is hallani, olyan halk, kívülről is.
Az enyém a ráncfelvarrás előtti volt, így a futóműve betonkemény, tényleg az. Cserébe kanyartulajdonságai úgyszintén kisautóhoz képest meglepőek voltak. Persze az orrát tolta kifele bőszen, de a magas felépítés ellenére sincs a Jesszusom fel fogok borulni érzésed, mint egy átlag kisautóban.
A váltó valóban hondás, komolyan nem mozog sokkal több úton és hosszabb karral, mint a Toyota MR2-esemben anno!
Fogyasztása igen jó, de azért nem 5-6l, ahogy a kereskedők írják a hirdetésekben! Nekem 30.000km-re, spritmonitor.de-s minden tankolás vezetésével 6.19l/100km-re adódott a fogyasztás. Ennek kb 2/3-a országúti, vidéki városi kirándulások alkalmával került bele, úgy, hogy 110-nél többször az autó alig ment és klímát nagyon ritkán használtunk. Csak városban, klímával, téli üzemmóddal ez simán lenne 8-8.5l/100km, ami azért ilyen kis autótól már igencsak ingerküszöb közeli kezdene lenni.

Kültér:
Az autó formáján sokat dobnak az első lámpák, amik minden nőből és főképp gyerekből azonnal a "cuki" szót csalogatja elő. Hátsó lámpa a nagy csomagtér nyílás érdekébe kicsi. Ajtókon gyakori a díszléc, ami valóban hasznos. Elöl-alul a koptató hasznos és még ma sem gyakori a kisautókon, ha véletlen túl magas lenne a padka. Nem túl magas övvonal miatt a kilátás jó, kisgyerek is jól kilát hátul.


Másodszor jöjjenek a NEGATÍV dolgok.

Beltér:
Egyszerűen végtelen műanyag az autó. Dicsérik, hogy bezzeg a Honda műanyag mennyivel jobb. Nem tudom én öcsém régi Swiftjében szívesebben fogtam a műszerfal műanyagját. A műszerfal szürkéi nagyon elütnek, ami persze vicces, de szerintem gáz.A rádió feletti rész erősen tükröződik a szélvédőn, akár a műszerfal első része is, hiába próbálna inkább fekete lenni, mint szürke. A műszerfal alján a fűtésállító gombok jópofák, de a hőmérséklet állító széle és a jobb térdkalács túl sokszor szeretne randizni, a lábad csak annak tudod dönteni hosszú távú utazásnál és egy kátyú ilyenkor felér egy csontkovácshoz beutalóval, mert szétveri a térded.
A műszerfal alatti polcok tényleg minden nőből a raktározási vágy maximumát hozzák elő, de az első kanyarnál hamar belátják, hogy túl keskeny, alacsony a perem és olyan sima a műanyag, hogy bármi kirepül onnan.
A beltérben ismétlődik a golflabdához hasonlatos gömbnyomatos minta. Ez a váltón királyság, de a kormányon átok. A kis gödröcskékben mindenféle izzadság, kosz, por, minden hamar megült, emiatt hamar ragadós érzetet ad és nehéz tisztítani. Ezt fokozza, hogy 147.000 km után a kormány úgy nézett ki, mint más műanyag kormányos autóban 547.000 km után! Ezzel a jelenséggel járó alig érezhető málás és az előbb leírtak azt eredményezik, hogy rendszeresítettem a végén egy popsi törlőkendőt a kocsiba, hogy néha letakaríthassam a kormányt, mert nem bírtam elviselni.
A vezetőülés ülőlapja persze rövid (engem nem zavar) , de keskeny is, amin nem mini japán seggel állandóan ülsz a szélén is, ami láthatóan kókasztja le az ülés szélét (eladásnál azt hiszik visszatekertél 200.000km-t simán) és erőteljesen kényelmetlen, ahogy nyomja a combokat, előrehaladottabb állapotban az ülés vázszerkezetét is kezded már érezni.
Hátul a gyereknek az ülés háttámlán kívül semmi tárolási lehetősége, ablakemelő tekerő (ebben nem elektromos volt), olyan rossz helyen van, hogy bárki akaratlanul is a lábával ahogy hozzáér véletlen lehúzza kicsit az ablakot, ami a beázáshoz bőven elég. Az egyszerű és kemény futómű miatt hátul utazni valóban nem élmény, egy-egy totál normálisan megközelített fekvőrendőr után néha a lányom felhördült, hogy "Apa óvatosabban ez fájt". Nem viccelek.
A kalaptartót tuti nem lehet kivenni úgy, hogy a mellette lévő műanyagot ne karcolt össze. A csomagtartó nagy, de sajnos csak magasságában, mélysége igen korlátos (érthető persze a kivitel miatt), így préselve több emeltben sok minden elfér, de ez nem féltétlen előnyös sokszor.

Műszaki jellemzők, menettulajdonságok:
Az autónak hidegen olyan ketyegő hangja van, hogy jaj, persze aztán kisimul. A kuplungpedálnak nincsen határozott fogáspontja. Nem csak az enyémet, máson is éreztem és hallottam,a hogy más elindul vele. Sosem ugyanott fog, nagyon olyan, mintha sűrű gyurmában járna a funkciónál pedálúton, ha nem is fulladsz le vele, de még 3 év után is néha úgy indul meg vele az ember, mint a tanulóvezető. De más Jazz-eknél is hallom ezt a kezelési módot gyalogosként, így nem hiszem, hogy csak a Jazz-esek nem tudnak pedált kezelni, jellemző.
A klíma persze a kis erő miatt nagyon visszafogja a motort, városi araszoláskor a kuplungkezelés olyan idegesítő így, illetve a brutál motorfék hatás, hogy inkább kikapcsoltuk és a huzatra építettünk.
Ablaktörlőnek intervallumtörlés üzemmódja csak egy van, az is a sosem jó sűrűségű. Ezen felül az ablaktörlő mechanika olyan mechanikus érzékelős féle, hogy intervallum módban képes lenne nem érezni a végállást és nem megy az intervallum mód, nekem egyszer szét lett szedve és összerakva, de a szerelő szerint ez egy meglepően barom konstrukció. Ahogy az is, hogy a gázpedállal bowdent mozgatsz, de az egy feleslegesen nagy dobozban a tűzfalon elektromos pedáljelet generál. Ennyire drága volt a pedálpozíció szenzor?!
A gyár hangszigetelésnek hála 130-nál már olyan gigantikus varrógép hang van, szélzajjal, gördülési hanggal, hogy jó érzéssel nem lehet vele így közlekedni, a fogyasztás is drasztikusan nő (magas fordulatszám, nagy homlokfelület, emiatt ez természetes). A normál utazótempó 100-110km/h, ekkor jól fogyaszt és előbbiek még elviselhetőek valamennyire.
Lehet a kipufogó rozsdásodása miatt is –habár lyukas nem volt-, de minden elinduláskor és 1800-2200 1/min fordulatszám tartományban olyan fura hangja volt az autónak (mintha egy fazékba fújatnál sűrített levegőt), szintúgy másnál is hallottam, csak mást nem zavar.
Az ABS működik, de szerintem túl nagy kerékszlipet enged a végén, így míg kb 40km/h-ig határozottan lassít, alatta nem érzed határozottnak az egyenes futást, darabosan szabályoz és a fékút végén imádkozol bele ne csússz az előtted lévőbe. Persze nem teszed, de az érzés maximálisan ilyen. (Persze tudom, hogy fékező erő átviteléhez képletszerűen is kell az öntömeg ami alacsony, de a fentieket ennek tudatában írom.)

Kültér:
Hátsó ablaktörlő szinte mindegyik Jazz-nél elöregszik, az ablaktörlő lapátot megfelelő erővel nem szorítja, így az inkább csak maszatol, mint töröl. A trend és térkihasználási okokból tömzsi orrból bentről semmit se látsz és nem is érzed hol a vége. Tolatásnál hiába tudod, hogy a hátsó szélvédőnél véget ér, azt se érezni jól. Aláírom, hogy az enyém LS felszereltség volt, így nem kaptam 4 elektromos ablakot és hangszórót, de a fekete műanyag kilincs elég szemet szúró filléreskedés. Az autóban semmi férfiasság nincs, nyomokban sem. A leggyakoribb ezüst színben –sajnos az enyém is ilyen volt- meg aztán annyira elvész a tömegben és tucat autó hatása lesz, hogy egy bordó Dacia Logan már megdobogtatja a szíved.

+1 „atya ég”: Köztudott, hogy az osztrák és német útfelület síkosság mentesítési módszerek kegyetlen karosszéria gyilkosok. Az enyémen is megkezdődött a sárvédő ív, küszöbvég és hátsó ajtók alja korrózió. Gondoltam ajtókat javítják, javítóív, fényezés 100-150e-ből vígan megy még 5 évig mire előjön. Most kapaszkodjatok meg: nincs javítóív! Ezért csak bontóból lehet egy törött autó jó állapotú ívét körbevágatni, lehetőleg küszöbvéggel együtt, utána ezeket elviszed, a kasznis szétszedi a tied, hasonlót megpróbál kivágni és a bontottat lekezelve visszahegeszteni. Azért érzed te is, hogy nemcsak kétséges a merevség megmaradása a hátsó traktusban, de kételkedtem benne, hogy mm-re pontosan sikerül ugyanúgy beberhelni a bontott részt....no és az anyagdíj és munkadíj miatt ez simán 250-300e Ft lett volna. Persze lehet, hogy leszedik az ívet és kisiparos módszerrel hajtogatnak olyat, de ebben még kevesebb bizodalmam volt. Plusz az ajtók alja.


A leírtak ellenére, tökéletesen szállított minket a Jazz, a feleségem és lányom imádta, meg is siratta. Elképesztő miket elhoztunk vele, sok élményben volt hű társ. Ettől függetlenül hiába kemény a futóműve, semmi, de semmi vezetési élményt nem tudsz benne szerezni. Az autó elképesztő igényességek, ötletek és amolyan „WTF?!” kategóriája megoldások, érzések fura egyvelege.
Összegzésképp minden pozitív tulajdonságát elismerem és tisztelem, de sosem szerettem.

Az árát rendkívül jól tartja, így korához képest magas áron adják. Sajnos ezt szorítja le a dömpingszerűen, már kisemberként is haszon miatt behozott osztrák és német Jazz-ek áradata. Ezeknél a korróziós probléma van adott vagy csak lecsiszolták és lekenték eladásig (ponthegesztések meglétére figyelni!). Aki Jazz-t venne, csakis magyart vegyen, talán svájcit, nagyon figyeljen a rozsdára, mert iszonyatos kiadások forrása. A technika szétverhetetlen, szóval bőven 200.00km felett futott autókat nyugodtan meg lehet venni, de tényleg, csak ne rohadjon.

Én a rohadás és nem tetszés miatt adtam el. Magas ára miatt egy 5 hónappal idősebb Toyota Avensis-re tudtam lecserélni, úgy hogy az eladási árból kijött az átírás és az első nagyszerviz is (folyadékok, szűrők…stb). A Toyota rozsdamentes, hibátlan állapotú, több nagyságrenddel igényesebb anyagokkal és megoldásokkal, hasonlóan szétüthetetlen technikával. Igaz az is sokat forog pályán, de halkabb, a futóműve lágyabb, de az utat mégis jobban tartja (igényesebb futómű áldása). Aki Jazzt vesz előtte azért érdemes körbenézni a japán konkurenciánál mert olyan áron, hasonlóan megbízható és vagy nagyobb és kényelmesebb vagy sokkal fiatalabbat lehet kapni.

Remélem hasznos volt, próbáltam nagyon tényszerű lenni. További szép napot!

Hibalista

- Mind a két gyári elektromos típushibát kikaptam: rádió nem szólt (még eladó kereskedő cserélte) és ablakemelő kapcsoló a sofőr oldalon kihalt (csepeli bontó). - Kerékagyból csak jobb hátsót (22e) kellett cserélni, de átlag 80-120e km-ként elhasználódnak olvasottak alapján. - Egyszer a jobb első úszónyerges fék szorult picit, szétszedés, rozsda csiszolgatás, tisztítás után semmi baja. - Intervallumtörlésnél megakadó ablaktörlő. - Ablakmosó motor alsó műanyag zárófüle elrepedt magától, eleresztette a folyadékot, ablakot mosni így nem lehetett. - Csak megjegyzés szinten írom, hogy a fényszóró izzó csere valóban nőgyógyászati feladat. Mindenképp érdemes hogyan csináld videókat nézni. Hiába H4-es izzó van benne és biztosra mentem és ORSAM Extra Life-ot vettem, jó a fénye és sokat bír állítólag. - Ezen felül, csak kopó fogyó alkatrészek. Mivel elég egyszerű szerkezet, szerencsére sok minden nincs benne és az alkatrészárak egyáltalán nem durvák, sőt meglepően jók!

Ide hordtam szervizbe

TR-Performance. Én csak hozzá viszem bármely autómat, a legprofibb akivel találkoztam eddig. Maximális bizodalmam van benne és eddig mindig minden hibátlan volt, amit csinált és amit fog az is :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Az egyik vevő jelölt elvitette a Honda Éles-hez átnézni az autót. Az időpont előtt ott voltunk, jajj istenem hova is álljon be, jajj hogy a Józsi, kéne jönni...stb. Majd fél óra után lett szerelő is átnézésre. Szaki a legkisebb lelkesedéssel nézte át az autót és valótlan dolgokat állított. Legegyszerűbb példa a felmérésből: fékbetétek-tárcsák állapota 60-70%-os. A betét és tárcsa előtte 3000km-el volt cserélve jó minőségűre és nálam az előző vételkori kb alig 50%-os betét simán kibírt 27e km-t... Senkinek sem ajánlom.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (3) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 117000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? MR2 Turbo Következő autója? Avensis I
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Jazz 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (234 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)