Amikor az autószerelő megy el autót venni a kollegákkal
Szöveges ítélet
"Nem lesz többé pardon, Ide a kardom!" Énekli a Tankcsapda, lássuk milyen az, amikor autószerelők kelnek útra autót venni. Pontosabban: Jazzt. A költségkeretünk nem épp rózsás a Carina eladásával együtt 1.5 millióbol kéne gazdálkodni. A Jazz pedig jó autó, és drága. És kevés van ami átmegy a szerelő-szűrőn. Az eladó kb 160 db-ból a költség rögtön csak 60 db-ot enged meg, ha kérünk még egy érvényes magyar okmányokra való szűrést (túl sok németből behozott autót kell rendbe raknom nap mint nap, ahhoz hogy mostanában honosított autót akarjak magamnak. Minden semmirevaló kereskedő (tisztelet a kivételeknek) hoz be mindenféle lim-lomot hadd pörögjön a biznisz, én ezekkel most nem foglalkozom) és legyen még 1.4-es motor is benne, akkor kapásból csak kb 20-30 járgány marad bent. Na akkor lőjük ki még a "magyarországi" neppereket is illetve azokat amik már hirdetés alapján sántítanak. Hopp, alig maradt 8 felhívandó telefonszám, ezeket végigtárcsázva csak "átcsúszott" mindent tagadó nepper, és magát magánszemélynek kiadó egyén aki már telefonban nem engedi hogy vigyünk az autóhoz egy gyári műszert. Igazából 3 autó maradt bent, egy nap, megnézzük mindet, ár/értékben legjobbat hozzuk. 160-ból 3... Tudom, kekec vagyok.
Megnéztük, elhoztuk, bemutatom Jazy-t: 2002-es, 1.4 szép kék, szimpatikus, szervizes tulajdonostól, feleség által, családban 3-4. autóként használt járgány. Bal első sárvédő volt cserélve, az A oszlopon ködölték el, de kicsit sok lett benne a szürke, árnyalat eltéréses az a rész. Alatta az elem nem sérült, lebontottuk. Karcok az autó négy sarkán, és még a csomagtérajtóban lévő műanyag lehúzó fül is hiányzik! Juujj! Viszont az autó még véletlenül sincs kozmetikázva, igazából lemosva sem, úgy nézhettük meg, ahogy aznap megálltak vele. Jó lesz ez, nagyon jó áron el tudtuk hozni(<850e) lássuk a listát:
-valami kerékcsapágy búg (párban kap két kerékcsapágyat, -valószínű hátsók- és reméljük nem a nyelestengely csapágy szól a váltóban)
-lengőkarok ki lettek cserélve de futómű nem lett állítva, be kéne lőni rendesen (vagy a gumiban van valami csel, teszünk rá egy futóműállítót, és bízok benne hogy tényleg nem kapott szerkezeti elem ütést)
-2. sebességi fokozat szinkronjával nem vagyok megelégedve, az újakban gyorsabb, biztos van már valamennyi kopása is (egyelőre nem foglalkozunk vele, felesleges, nem reccsen, nem akad, az asszonynak arról sincs fogalma mit mondok neki hogy milyennek kéne lennie)
-2 toronygumi kissé magasan áll már ki a toronyból, tekeréskor apró pattogások a toronycsapágy felől (mániám a KYB kétcsöves gázos gátlói, ez az autóm is kap mindenhova belőle, egyúttal új toronygumival és toronycsapágyakkal)
-egy-két apró műanyag bizbasz (mehetek haverkodni a Toyota után a Honda bontósokkal is... :P )
-esztétikai fényezés (két tükör kopik, "A" oszlopot visszaszínezni, lökösök -miután az asszony is megtanul vele parkolni rendesen)
Hibalista ennyi. Eddigi tapasztalatok: eddig csak javítottam őket, most lett végre egy saját is, imádom a jazzeket. Hosszútávon is kényelmes még nekem, hűt-fűt, variálható, pakolható, szerethető. Jövő héten a műhelyben szétszedem, és aztán folytatjuk még... :P
UPDATE:
Kerékcsapágy- jobb hátulra kapott egy BTA kerékcsapágyat szinte nevetséges összegért más márkákhoz képest. Eddig nem volt problémánk ezzel a gyártóval, én bátran merem használni. Itt kiderült egyébként hogy valóban nem rossz dolog szervízesektől autót venni, a hátsó fék szinte vadonatúj és pont olyan minőségben van összerakva ahogy én is csinálnám. Szépen, pontosan, szakszerűen, megfelelő segédanyagokat használva. Nagyon látszik az ilyesmi, elhihetik dolgoztam már pár szerelő után.
Lengőkarok kaptak két hátsó Yamato szilentet, ezeknek egyik oldala még erősített is, ezek el voltak öregedve.
Egy füst alatt kiszereltem a két rugóstagot is, a lengéscsillapítók maradtak, vizsgasori mérésen 80% fölött volt mindegyik gátló, ezeken csak rontani lehetne, úgyhogy rozsda ellen csak lefestettem őket. Két toronycsapágyat a toronygumikkal együtt viszont kicseréltem, kissé meg voltak ereszkedve a gumik. Ezzel együtt, hogy ne kelljen foglalkozni mostanában a futóművel kicseréltem a két stabilizátor összekötőt is szintén Yamatóra (az országban dolgoztam már több helyen, de ezt mindenhol másképp hívják Kutyacsont, stabinga, stabpálca, stabösszekötő, nevezze mindenki úgy ahogy akarja.)
Futómű állításkor sajnos ért némi kellemetlen meglepetés, elég régóta jár az autó félre állított futóművel, úgyhogy az egyik első gumit elnyalta, az a gumi húzza magát még jó futóművel is. Szerencsére jó kapcsolataink vannak, így nagyon kedvező áron kaphatott négy új Michelin-t az autó. Nagyon sok gumit szerelünk fel mi is minden szezonban, régóta a Michelin-t tartjuk az egyik legjobbnak még megfizethető áron, illetve a Hankook mostanában a favorit a kedvezőbb ára miatt. Kedvezménnyel nem volt nagy különbség így én a Michelin-t választottam. Gumizáskor persze megnéztük a Momo Reds felnijeimet is külön, szerencsére mindegyik ép, és nincs bennük se nyolcas, sem ütés. Azóta Jazzy egyenesen megy, ahogy kell. Kissé drága így a futómű beállítás, de így gumit sem kell venni mostanában. Hurrá!
Csomagtér világítás: nekem rá van kötve nem csak a hátsó ajtó, de a két hátsó oldalajtó is, de csomagtartóra nem akart világítani. Egészen szétszedtem a hátulját de viszonylag rövid szitkozódás után kiderült hogy feleslegesen, a „C” oszlop mögött lévő csatlakozóban zöldült be az egyik láb, na az pont ezé volt. Bónusz: a kábelátvezetőben viszont el volt csípődve egy madzag, és miután azt újra összeforrasztottam megérkezett a hátsó ablaktörlő végálláskapcsolója is. Szuper!
Hát kb. ennyi is volt. Még pár olyan apróság hogy visszaragasztottam a szélterelőt a vezetőoldalon, kissé elengedte a kétoldalas ragasztó, a váltózár műanyag kupakját szintén, pótoltam pár patentet az utastérben, illetve az autóban már egy egész jó kis kiépített zene van egy szuper kis JVC fejegységgel, egyedül az ülés alatti mély hiányzott. Vettem egy kifejezettem ülés alá tervezett mélyládát, amit így csak be kellett dugni a már meglévő vezetékekbe, és lehet is élvezni az instant masszázs-ülést. Nem vagyok már az, aki élvezi a letekert ablakból ordibáló zenét, kifejezettem zavar a torz és ordítós zene. Nekem így lett egy nagyon kellemes hangzású, és telt mélyekkel rendelkező autóhifim, amin kifejezetten jó még csak simán a rádiót is hallgatni. A kedvenc zenéimmel pedig egyenesen élmény. Ennyit megért nekem. Nulláról indulva nem vettem volna meg az egész cuccot, de hogy csak ennyi kellett, nagyon megérte. Most egyelőre nincs is más. Folyamatban van egy bringatartó a csomagtartóba, amivel állítva tudjuk majd szállítani mindkét biciklinket egyszerre, lassan elkészülök azzal is. Ha lesz még valami akkor folytatom, addig is élvezem hogy a Jazz egy remek kis/nagy autó!
Hibalista
- -Kerékcsapágyak - -Toronycsapágyak - -futómű gumi/fém ill. kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szerelem a'la Benyó Autószerviz kft. Nagyon jól felszerelt műhelyünk van, márkaszerviz szinten tudjuk a legtöbb típust javítani, így mégiscsak könnyebb dolgom van. :P
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Kollegám, szintén Benyó Autószerviz kft. "...te fogd már meg ezt a vackot, hát a k.va életbe nincs már több kezem...!?" Ha a műhelybe esetleg nem lenne időnk, akkor otthon lehet a hobby-garázsban akár éjszakákat is bütykölgetni.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 204000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Carina E | Következő autója? | Jazz III |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |