Sokadik japán csodám
Szöveges ítélet
nem terveztem cr-v-t venni, a mazda6-tal teljesen elégedett voltam, és türelmetlenül vártam a mazda cx-7-et. szerencsétlenségemre a pécsi honda szalontól kb 500 m-re lakunk, így naponta elmegyek előtte egyszer-kétszer. amikor megjelent a cr-v a kirakatban, addigra már néhény cikket olvastam róla autós újságokban, és a neten, így hát kívácsian bementem. megtetszett. fél óra múlva az egész család velem tartott, mindenkinek bejött.
egy gond volt : nem igazán akartam autót venni, de nálam mindig beindul a vezérhangya, és addig nem nyugszom meg, amíg vmi nem történik.
egy-két hét gondolkodás, ajánlatkérés különböző kereskedésekből, aztán a pécsiből egy visszautasíthatatlan ár a tulajtól : következik a szerződéskötés. a 4 éves avensist, amit a feleésgem használt, beszámolták, így a mazda6 is megmaradt neki, én pedig beülhettem a 2 raktáron lévő autóból a feketébe, amit a gyerekek választottak az ezüst helyett (ami pedig egy jó ismerősömé lett egy héttel később)
a kocsi tökéletes. volt már hondám (2 crx, hr-v), és egy csomó japán autóm (2 carina, avensis, mazda6), így nagyon jó olyan érzéssel beülni, hogy tudom : soha semmi gond nem lehet vele, ellentétben az ajnározott német és egyéb márkákkal (én konkrétan volvo s80-al szívtam sokat, ld soha többé svédet c. ítéletemet).
a kasztni dögös, sportos, a sok króm elegáns, az üléshelyzet tökéletes : a teljes forgalom átlátható.
az ajtók 90 fokban nyílnak, így a három gyerek beültetése gyerekjáték a hátsó - előre-hátra tologatható és döntögethető - ülésekre. a hely elöl-hátul bőven elég, a csomagtartó a 6-os kombimmal is felveszi a versenyt. jó ötlet a kettéosztása, rendszeresen használom a polcot.
vezetni nagyon könnyű a kocsit, a kezelőszervek kézre állnak, tökéletesen működnek, a kormány, váltó nagyon klafa.
a motor igazán hondás, 6-7000-ig simán pörgethető, ilyenkor a hangja is kellemes.
a fogyasztás az eddigi 15000km-en átlagban 8,8 (az egyik napi mérőt az elején nulláztam, azóta méri).
városban 9l-el elmegy (Pécsett), országúton, szabályokat betartva 8l, autópályán 10-11l.
az idén ötször voltam vele az adrián (eddig), letenyétől végig autópályákon, ez azért megdobta az addigi átlagot, ez vitte fel 8,8-ra. horvátországban az autópályán kívül a szabályokat igyekszem betartani (rendszeresen megbüntettek, a legtöbb 800kn volt), ekkor 7l-el is elmegy a kocsi.
városban nagyon jó vezetni, mivel a magassága miatt magabiztossá tesz, átlátnia forgalmat, országúton kényelmes, autópályán 150-el lazán elmegy, efölött már hangos és izgalmas, habár 190-el is mentem vele, a hat sebesség ekkor nagyon jó.
köves, földes, sziklás utakra is merészkedtünk az isztrián, dalmáciában, vir-szigeten, itt is remekül helytállt, és olyan helyekre jutottunk el vele, ahová egy szgk-val az ember nem is merészkedik.
a gyerekek imádják, és a feleségem is előszeretettel használja ezt a kocsit, ha éppen otthon vagyok.
a pécsi szerviz tökéletes, normális árakon, korrektül dolgoznak, apróságokat pillanatok alatt megoldják, ld csomagtérzár, ill. egyszer vmi kő beszorult a bal hátsó keréknél, iszonyatos hangot adott, de 3 perc alatt - miután házhoz jöttek a kocsiért - megjavították - természetesen ingyen.
2007.12.08.
túl 23000km-en.
a fogyasztás - talán a hideg miatt - már 9 l fölött van átlagban a 23e km-en, ha csak városban megyek, dugókban, 10l-t megeszik.
a kocsi gyönyörű, sokan megnézik, és jó látni, hogy egyre több fogy belőle - nyilván azért, mert kategóriájában a legjobb.
egy apróság : kiszámíthatatlan módon, kb hetente egyszer a rádión egyik - másik fm adó elhangoldódik, a többi persze működik - fogalmam sincs, miért (igaz, kb 8 mp alatt újraprogramozom).
egy-két alkalommal az elmúlt fél évben az elektromos tükörbehajtás önálló életre kelt, amikor gyújtást adtam, a tükör - anélkül, hogy a gombot megnyomtam volna - magától bacsukódott, vagy éppen kinyílt.
ami nagyon tetszett, az első hó alatt : pécsről komlóra mentem, és gyakorlatilag akadály nélkül keltem áta mecseken, amikor számtalan - téli gumival is felszerelt - autó éppen csak lavírozot, vagy csúszkált, a crvnek meg sem kottyan az út, igazán élveztem.
az utóbbi hetek esős- csúszós útjain is teljesen más vezetni, mint egy kétkerék-meghajtásút, gyakorlatilag úgy megy a kanyarkokban, mint egy sínautó, a szerpentinen mostanában nincsen ellenfél, a kanyarokban mindenkit otthagyok vele.
2008.05.28. a múlt héten volt a 40000-s szerviz, a kocsival minden rendben, a hátulról kb 1 hónapja érkező kellemetlen hangok megszűntek.
a fogyasztás 8-8,5 l, a hétvégén sopronban volltam, szabályokat betartottam, így az átlag 7,7 l volt, alig hittem a szememnek, egyfajta sportot űzök már ebből is, hogy mennyire tudom lejjebb vinni, ebben segít a jelenlegi szabályozás is, hiszen nem is merek gyorsan menni.
a kocsival minden rendben, hibátlan, nagyon kedveljük. éljenek a japánok !
2009.04.19.
eltelt egy év, és még mindig nagyon király az autó, semmi probléma vele.
télen, hóban szuper, a mecseki szerpentinen - sok tdi meglepetésére - verhetetlen, ha végig harmadikban, 5e forulattól felfelé vezetem.
télen a fogyasztás 9-9,5 liter, most már 8,5-9 a stílustól függően, de pl tegnapelőtt a hatoson szigetvártól pécsig 85-90-es tempónál 6,9 volt, igaz ez csak nagy odafigyeléssel, és az első városi métereken már simán 7,5 fölé csúszik.
ja, a rádió még mindig elhangolódik, de már teljesen természetesnek veszem.
imádom !
Hibalista
- csomagtartó zárszerkezet kilazult, kb 10 perc alatt javították, első tompított világítás - egyik kiégett, mindkettőt cserélték, mert vmi gonda van a sarukkal - ez vmi gyári hiba lesz, mindenki készüljön rá, kb 36000 km után a hátsó kerekek felől éles kanyarodáskor furcsa, tompa hangok ... a 40000-es szerviznél vmi olajat töltöttek bele hátra, és a kellemetzlen hang megszűnt - bocs, de qrvára nem értek hozzá, hogy mi lehetett a baj, a lényeg, hogy volt-nincs.
Ide hordtam szervizbe
honda STE-BA Kft Pécs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 74000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 6 2.0 CD TE | Következő autója? | mazda cx-7 vagy lexus rx400h |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |