Bocikám
Szöveges ítélet
Egy szerencsétlen eset miatt - Mazda6 pereskedés.. - egy kereskedésben találtam meg Őt.
Abban az időben a 2006-os makulátlan CRV-k 3.6-3.8m-oért keltek el, én kerek 3-ért vettem. 52.000Km-el ez közel 6 éves korban igen kedvező vétel volt.
Soha nem volt 4x4-es autóm, csak vezettem több félét. A seregben UAZ469-t, majd azt követően Nissan Patrol-t. Mindet nagyon élveztem. Télen nagy hóban mindenki csak szenvedett, ahol én az UAZ-al összkerék+difizára-al repesztettem 80-al simán. Igaz azon terepgumi is volt.
A CRV-t hamar megkedveltem. Ez pont a váltás előtti, végtelenül egyszerű, de praktikus.
Levezettem benne egyhuzamba 5-600Km-t is, és nem fájt a hátam - ami egyébként mindig szokott a gerincferdülés miatt.
Ami nem tetszett a vásárlás pillanatától kezdve, az a teljesítménye. 2.0-es benzines motortól többet vártam volna :( Ami a legérdekesebb, az a "turbólyuk", mert ugye ez sima szívó benzines, ugyan akkor 3000-ig baromi lomha, pontban 3000-nél, meg van egy rúgás, majd meglódúl.
Sokáig nem értettem mi ez, majd rájöttem, hogy a szelepvezérléssel van összefüggésben. A változó szelepvezérlés, valamiért ilyen hatást kelt. Ha az olaj már használtabb, akkor szarul megy, friss olajjal, mint akit seggbe rúgtak.
A tapasztalat szerint maximum 10.000-t lehet elmenni egy olajjal, de már 8.000-nél érzem, hogy gyenge, hiába a legjobb, legdrágább olaj, hazugság a 15, vagy 30e-s olajcsere intervallum. Aki jót akar az autójának, ne spóroljon az olajjal! 10e-ként csere!
Nemsokra a megsárálás után, kapott egy K&N sportlégszűrőt és egy kis szoftver módosítást - izomagyúak körében csak úgy hívják "csippptuning".
Ettől ezerszer jobban megy, és a fogyasztásom 8.5 lett - mindenki más ugyan ennél a típusnál 10literes fogyasztásról számol be.
Azt azért persze mondani kell, hogy a 8.5-hez sportosan kell vezetni, és kevés autópálya. (nem vicc, ha nagypapásan megyek, többet eszik.. szereti, ha pörgetik.
Persze nem üveghangig, de 3-4000-ig ki kell húzatni, akkor keveset eszik, alulváltva, 9-10.
Összességében, szeretem, még most is megvan, és még szeretetném megtartani még 2-3 évig.
Eddig, gyertyákat, fékbetétek, hátsó tárcsákat és kuplungot cseréltem. Ezen felül benzin kell bele, más nem ;)
Fontos kiegészítés, hogy jobban kedveli a 98-ast (vagy 100-ast), mint a 95-ös szar benzineket!
Hibalista
- - Hátsó féktárcsák közvetlenül a vásárlás után (keveset használták, rozsdás volt, ami ráégett néhány fékezés után.. csere betétekkel) - - Kuplung szett (nem emelt ki rendesen) -
Ide hordtam szervizbe
Honda Szallerbeck (ha valami nagyon spéci kell)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Maszel Tamás, Nyáregyháza (mindent meg tud javítani szakszerűen, és olcsón)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 6 CDH | Következő autója? | Avensis diesel |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |