Fapados belépő a sportkocsik közé!
Szöveges ítélet
Szerelem volt első látásra. Én tavasztol őszig motorozom viszont 2005 őszén muszáj volt kocsit vennem a munkábajárás miatt. Kifejezetten egy gazdaságos olcsó kocsit kerestem ezért elsősorban a Swift-eket nézegettem. A BMW-t már 6 éve eladtam aminek a szervizelési és üzemanyag költségei rossz emlékeket hagytak bennem az autókról. Viszont amikor megláttam egy kereskedésben a piros DelSolt, nem tudtam szabadulni tőle. Most láttam először DelSol-t közelről. 2001-es Swift áráért vettem egy 1992-es 2 ülésest. Az első lelkesedés után próbáltam magam lebeszélni róla. Megvizsgáltattam egy CRX szakértő barátommal, de az általános kopó alkatrészeken kívül más hibát nem talált rajta. 920.000 Ft-ot adtam érte. A család és a barátok megdöbbenéssel fogadták amikor ragyogó mosollyal bemutattam az új szerzeményemet. A barátnőknek viszont kivétel nélkül tetszett. Azért nevezem fapadosnak, mert tényleg az. A futóműve pattogos, a targa tető zörög. Nem volt benne szervó kormány, ABS és klíma sem mióta valamelyik előző gazdája összetprte ez elejét és a sérült klímahűtő cseréje helyett még a nyomait is igyekezett eltüntetni a valaha volt klímának. Valószínűleg ebben a balesetben durrant ki a kormány légzskja is. A valaha volt légzsákról matricák árulkodtak. Cserébe viszont kapott egy fa kormányt és fa váltógombot. Ez szerintem nagyon jól állt neki. A model ismerőinek valószínűleg ismeretlenül hangzik az 1.5-ös DelSol. Kizárólag amerikai piacra gyártották csak az 1.5-ös 102 LE-ös motorral, a legtöbbet autómata váltóval, de az enyém manuális 5 sebességes váltóval volt szerelve gyárilag. Így nem egy fenevad, de normál közlekedésre megfelel. A végsebességét elektronika szabályozza 120 Mph-nál (kb. 190km/h). A futóműve kanyarban rendkívül stabil. Nagy előnye a targa tetőnek, hogy a csomagtartóban egy tartókeretre lehet rögzíteni, így 2 perc alatt le és felszerelhető. Azzal, hogy megsporolták az apró hátsóüléseket a CRX II-ből, kaptunk egy nagy csomagtartót. Ebbe a kocsiba 2 személy csomagokkal kényelmesen elfér. Az viszont igaz, hogy nem a legkényelmesebb. 300km után mindíg jól esett kiszálni belőle és kissé el is zsibbadtam. Viszont a legnagyobb hátránya a szervizelési költségek!!! Amikor megvettem rögtön a szerelőnél kezdtem vele. Átnézettem rajta mindent és amit kellett cseréltettem is. Egy megbízható kocsira volt szükségem mert 1,5 év alatt úgy raktam bele 40.000 km-t, hogy tavasztól őszig töbnyire motorral járok. Az első szervizelés 150.000 Ft-ba volt. Ebben benne van az összes folyadék és szűrő cseréje, féktárcsák, fékbetétek, szelephézagolás is. Jellemző az előző tulajra, hogy vett a kocsira lexus lámpákat és szárnyat, de a féktárcsák 5mm-rel az alsó határ alá voltak kopva. 1,5 év alatt a 4 olajcseréből csak egyett úsztam meg síma olajcserével a többi esetben mindíg 100.000 Ft-ot kellet ráköltenem a hibalistában szereplő javításokra. Ez fájt, de az élmény amit a kocsi adott kárpótolt. Csak egy öreg kocsi, ezért normális a felsorolt alkatrészek meghibásodása. A végére már csak a lambda szonda és az összes futómű szilent cseréje maradt. Ez kb. 150.000 Ft-ba került volna. Sajnos 2007 januárjában jégre futottam és a kocsi totálkáros lett. A fejtetőre állt autóból egy karcolás nélkül szálltam ki. Ha tehetem a következő kocsim is targa tetős lesz.
Hibalista
- féktárcsák, fékbetétek, gumik, féltengelygömbcsuklók, kerékcsapágyak, csomagtartófedél teleszkópok, gyújtáselosztó csapágy és fedél, majdnem az összes futómű szilent, hátsó sárvédők és kilincs körül rozsdásodás, lambda szonda,
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 520i 1980 | Következő autója? | DelSol |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |