A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2006-2011)

Civic 1,8 SPORT 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Autó a javából

Szöveges ítélet

Nagyon szeretem ezt az autót, 10 éve volt már egy Civic-em, az egyszerűen hibátlan volt (az első egy évben volt nálam: semmi gond, de még csak ’jelenség’ szinten sem).

Igazi hiba itt sem fordult még elő, igaz nem mosom minden nap, hogy kopjon a fényezés és nem törölgetem a műszereket, hogy folyamatosan karcolódjanak (egyébként autópolirt használok minden sima, fényes felület tisztításásra, de a polirozás igazi szándéka nélkül óvatosan bekenem, majd rövid száradás után karcmentes puha ruhával letörlöm, a por eltűnik, még a középső, fémezett felület is olyan mint az új!). A motorba 2-3 dl olajat töltöttem eddig, de csak a max. jelzés elérése és így a magam megnyugtatása érdekében. A bal oldali ablaktörlőt kissé magasabbra igazítottam, hogy az A oszlopnál ne hagyjon túl nagy törletlen felületet, így már egészen jó lett. Sajnos a jobbkézszabály betartása nehézkes, mert a nagy kerek jobboldali tükör az oldal ablak sarkából sokat kitakar és ott van még a vaskos A oszlop, de nem elhanyagolható a belső tükör takarása sem (szeretek magasan ülni). Volt már, hogy egy átkelő gyalogos ´bújt´ el folyamatosan az A oszlop mögé és csak egy méterre tőlem bukkant elő, így jól jött a gyors fék.
Mindezek mellett vagy éppen ellenére egyetértek a nagy többség véleményével az autóval szemben támasztott érvek és ellenérvek tekintetében.

Amiről így még nem olvashattam itt... (Lásd: Eco-Driving)

Fogyasztás, amikor még hagyom pihenni a váltólovakat (alszanak így teljes a csend):
Ha nem nyomom neki (1-2 km/h sebesség növekedés másodpercenként, 3-astól felfelé) és lehetőleg nem fékezek 30 km/h feletti tempónál, azaz nem tapadok rá senkire + pirosnál már jó előre lelépek a gázról, tehát hagyom, hogy dolgozzon a motorfék, akkor városi átlag 5000 km-re 6,5l/100km. (Ahol lehet, előszeretettel kihasználom a 6. fokozatot is)
Frissen, tankolás után, dugótól nem zavartatva 5 km-es távon vizsgálva, városi tempóban a fogyasztásmérő 4l/100km-t is mutathat! (Ugye nem felejtettük el, hogy egy 140 LE-s motor hajtja!)

Fogyasztás, még mindig jelentős többlet ló befogása nélkül:
Egyszámjegyű utakon tempomattal kijön a gyári 5,5 l/100km-es fogyasztás. (A gyár/szervíz az általa megkövetelt abroncsnyomáshoz képest 10%-al többet tett a gumikba, melynek e szempontból kedvező hatása van!)

Fogyasztás nagy tempónál és/vagy gyorsulásnál, azaz már a teljes ménes elszabadul (és ezt már halljuk is!):
Erről nincs számottevő információm, autópályán literekkel nőhet a fogyasztás, de ott van csak igazán szerepe a tempomatnak, mely nem csak a sebességet tartja, hanem a legkedvezőbb fogyasztást is garantálja. Zöldlámpás gyorsulásnál néhányszor 10 literekkel több fogyhat, de ezek rövid ideig tartanak egy Civic esetében (figyelembe véve, hogy a sebességkorlátozó táblák NEM a végsebesség %-ában adják meg a maximális engedélyezett sebességet, valamint a zöldhullámot nem a Civicnek találták ki). Használom a több értékre programozható, többfokozatú, a max. megengedett sebességre figyelmeztető harang hangjelzést, így nem lehet ´véletlenül´ gyorsan hajtani.

Fogyasztás klímával:
Fél, egy literrel nőhet a körülményektől függően. Ilyenkor még óvatosabb gázadással hajtok és még jobban szeretem a motorféket.

Több jót most nem írok, rosszat meg igazán nem tudok - tessék egybe beleülni, s az érzés nem enged többé más választást, ez minden körülmények közt egy igazi Civic, a javából!


Egy év eltelt...

Még kellett néhány dl olaj az első 20 ekm-ig. Ez normális, vékony az olaj. Aztán kapott egy kicsit keményebb 0w40-es olajat az első éves szervíznél. Egyébként vitt olajjal az ár ~15 eFt volt. Nem csináltak szinte semmit (az olajcserén kívül, szűrőt ’kötelezően’ adtak). Ezzel együtt, a nyílvánvaló bejelentkezés ellenére is, 1 és 3 órába került mindez (!).

A hosszútávú átlagfogyasztás újabb 10 ekm alapján egy dl-el csökkent, de ez lehet mérési, kerekítési hiba is.

Sajnos még a világitó lámpák és a KRESZ szabályok ellenére sem nagyon akarnak észrevenni az utakon lehet, hogy ez típusfüggetlen jelenség?! (Viszont kezd szegmensfüggővé, konkrétan ’terepjárós betegséggé’ válni a benne ülő mindig telefonáló és pakolgató a forgalmi helyzettől függetlenített nem tipikusan barna hajú nő... No ezek nem nagyon ismerik a szabályokat.)

Jelenségek:
1 év után a néma kuplungkapcsoló hangot ad (a most vadi új szalonautó még nagyobbat, ki érti?!).

Egy kis szilikonzsír jótékony hatással van a váltó előtti tároló rolójának berágódásos nyikorgása ellen.

Apropó! Egy éve csíkozza össze szimmetrikusan mindkét első oldalablakot - a tükrök képét kitakarva - lehúzáskor valami zsíros vagy ragadós gyártáskor bekerült anyag. És még mindíg van belőle!

Kicsit nyikorog az utasablak – a szilikon sem segít tartósan. Többet kellene használni, hogy bekopjon.

Kesztyűtartó kicsit szöszöl (flokkolt), de eddig nem túl zavaró.

Csomagtartó lecsukásnál továbbra is vigyázni kell, hogy az elektromos kapcsoló és így a nyitás időzítő ne működhessen, mert visszanyithatja az ajtót (ez parkoláskor váratlan riasztáshoz vagy menet közbeni kinyiláshoz vezethet).

Ami zaj keletkezhet vagy bejöhet az megjelenik (aztán órák, napok múlva eltűnik - hőfüggő, útminőségfüggő, csomagmennyiség függő, feledékenységfüggő /rögzítetlen ´bármi´ bárhol ´megszólalhat´/). Egy alkalommal ónoseső után napokig zörgött a jég az ajtóban.
Csendes körülmények közt jól hallhatóak a fékpofák surlódása megálláskor, több mint féltank esetén a benzin bugyorgó áramlása gyorsításkor. Ez az átka az előrehozott tanknak (és így a zajnak)! Viszont milyen szuper jó a hátsó üléssor variálhatósága és helykínálata cserébe!

A beszorúlt kavics nem csak ´zenél´, üti a kormányt is. Széles ill. kemény(ebb) nyári gumikon a hosszanti útbordákkal küzdeni kell (ezzel csak erősíti a SPORT nevet ;). A keresztbordák pedig az egyszerűbb, de helytakarákosabb hátsó futóműért büntetnek.

A fényezés gyenge?! Többször hallani. Szerintem használat és szerencsefüggő. Egy hónaposan belerohantam a szemből jövő teherautóról folyó kavicsfelhőbe. Oda-vissza 90-nel jövő-menő autók megsorozták egymást is. Egy ´nagyobb´ fényezéshiba (1-2 mm) keletkezett, a szélvédőn majd’ mm-es kis pöttyök itt-ott, jutott még az oldalüvegre is egy kicsi. Más hiba látható módon azóta nincs.

A vezető lába alatt a padló ’recsegve’ néha-néha megszólal belépéskor. Lehet, hogy deszka is van a szőnyegkárpit alatt?

A váltó nagyon jó üzemmelegen, Téli időszakban azonban túl gyakran fordul elő, hogy 1. vagy 2. fokozat nem, vagy szakaszokban kapcsolható, az első néha még üzemmeleg motor (váltó) mellett is megtréfál, ez kellemetlen volt már néhányszor zöldre váltó lámpánál.
Háramenet kapcsoláskor túl ’lazán’ véve néha a 6. sikerül. Egyébként a váltókar járhatna időnként még rövidebb úton is, de ilyenkor a váltáskori gyorsabb fordulatszámcsökkenés is fokozhatná a SPORT érzést.

’Nehezen’ találtam rá az ajtók alsó szellőző kivágásait takaró gumi ’dugókra’, mivel a kilincsek alatt levők jobban láthatókat és azokat már a szervizben eltávolították, le meg csak egy év után hajoltam, hogy az ajtók nem látható részei alá is benézzek. Némelyik mögött volt is felgyülemlett homokos sár. Ez tudhat adni minden garancia ellenére egy nagy pofont az üregvédelemnek. Kissé érthetetlen, hogy egy elég ócska, puhány anyagból levő szinte zárt (kis szögletes, de három oldalú négyzetes hasítású) ’dugó’ mi a fene célt szolgál(t) egy nem ’made in taiwan’ autóban?!

Remélem a nem ’vájtfülüeket’ nem rémisztettem el! Ők ezeket a dolgokat talán észre sem veszik.

Az 5. év jött el...

Kimaradtak évek a leírásból, mivel semmi komoly nem történik, az autó csak megy és megy... (...és kissé zörög, itt és ott.)
Mint kopóalkatrész, időközben fékbetét csere történt, elöl 65k, hátul 70k km-nél. Kicsit előbb is mint kellett volna (jött a vizsga, egy jó indok), de ha nem kopnak 1-1 helyen félre, akkor akár a 100k km-t is megközelíthette volna az élettartamuk!

Az ablaktörlő lapátok 2 év után szakadozottá váltak, így kaptak egy-egy gumiszálat csereként, melyek olcsóságuk ellenére ma is kitűnően szolgálnak.

Az ablakjelenségek mára a használatban megszüntek, így tökéletes ahogy most van.

A gyárilag szerelt Michelin gumik már eléggé zajosak, lassú tempónál is. Viszont egy "kis" odafigyeléssel még a dugós városban is tartható az akár 5,5 l/100km-es fogyasztás. A sok tízezres átlag is csak 6,1!

A motorolaj fogyasztás nagyjából változatlan; 4-8 dl csereperiódusonként.

Hibalista

- Nem romlott el, sőt eddig ez volt a legjobb tapasztalatom (egy kattra már rögzít és ezt nagyon alacsonyra húzva tudja), de mégis megtörtént a kézifék visszahívása, így a csere hamarosan... - - Ablakmosó tartály, mivel a ´beöntőcső´ külön, ´tömítéssel´ csatlakoztatott alkatrész, leereszt a csatlakozás szintjéig. (Meg sem próbáltam javíttatni ezt a ´bagatel´ - de méltatlan problémát) - - A kuplung kapcsoló ellenőrzésekor a szerkezet kapott egy kis (a megmaradt szag alapján) WD40-et! Gondolom jobb megelőzni az estkegesen jelentkező (?) nyikorgást, bár az eredeti probléma, a hallható kapcsoló kattanás megmaradt. -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75501
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corolla 1,6 Következő autója? Accord vagy más...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2006 (2006)

További ítéletek (214 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)