A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2001-2005)

Civic Sport 1.6i VTEC 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Nagyon szerethető és élvezetes japán gép

Szöveges ítélet

Az autót gondos keresgélés után választottam ki, bár már mindjárt az elején is Hondát szerettem volna, de azért végignéztem az összes hasonló kategóriájú autókat, úgy mint a Corolla, Mazda 3, akkori Almera, illetve a Golf V. Mindegyik autó nagyon jónak ígérkezett, de az hamar kiderült, ha ugyanolyan felszereltséget szeretnék más autókba is, mint amilyen a Sport felszereltségű Civic, akkor a többi autó sem olcsóbb már, sőt a Mazda 3 Sport még drágább is lett volna. Ami a Honda mellett szólt a vásárlásnál, hogy nagyon dögösen nézett ki már gyárilag, spoilerek, dupla kipufogó, szép felnik, nagyon jó gyári sportkormány, és sportos ülések voltak az autóban, a többi márkánál ezek többsége (vagy a Golf esetén mindegyike...) hiányzott.

Először a váltó elhelyezése nem tetszett az autóban, de nagyon hamar megszoktam, és most már azt mondom, hogy remek, a működése pedig egy Hondához méltóan precíz és tökéletes. Legnagyobb konkurenciájának a Mazda 3 -t tartottam akkoriban, amit szintén kipróbáltam, és az az autó is nagyon tetszett, de a Sport felszereltséget mindössze egy 16" alufelni jelképezte, ez pedig ennyi pénzért elég szegényes, ráadásul a Honda papíron is, és a valóságban is jobban megy, igaz csak egy kicsivel.

-Ami nagyon tetszik benne: Külső kinézet (nekem a gyári 17" alufelni van rajta), kormány, és a kormány működése, közvetlen reagálása, futómű, bár nem a magyar utakra való, ez tény, és nem utolsó sorban az ülések is nagyon jók!

-Amit kritikának tudok felhozni talán az, hogy a fékek csak átlagosak, persze ez nem jelenti, hogy rossz lenne ( 4 tárcsa + ABS + EBD), de az általam vezetett autók közül többnél is határozotabb lassulást éreztem.

-A motorról néhány sort: tudomásul kell venni, hogy ez nem a régi, méltán híressé vált VTI motor, és bár külsőleg nagyon hasonlít a Type-R -re, a valóságban a lemezek alatt elég sok a különbség. Ha ezt valaki tudomásul veszi, akkor szerintem egy nagyon jó autót fog meglátni benne, és ami nekem fontos, amiért nagyon jók a Hondák, hogy ezt az autót még élvezetes vezetni, még akkor is, ha nem egy kiugróan erős motor hajtja. A motor érdekessége, hogy akár 1000-1200 -as fordulatról is képes gyorsítani bármelyik fokozatban, egy 1.6 literes szívó benzinmotorhoz képest igenis nyomatékos, bámit is írtak a korábbi kommentekben. A fogyasztása nyáron 5.3 - 5.7 liter, télen nagyjából 6 - 6.5. Azért hozzáteszem, hogy nem eszetlenkedem az autóval, többnyire kímélve van. Az összeszerelési minőséggel is elégedett vagyok egyelőre, remélem, hogy a későbbiekben sem fog szétesni, bár ezeken az utakon nem lepődnék meg...

Összességében elmondható, hogy nagyon szerethető autó, vannak sportos génjei is a kocsinak, de ezek nem elsősorban a motornak köszönhetőek. Senki ne hasonlítsa a Type-R -hez, vagy a régi VTI -hez, mert azokhoz képest tényleg gyenge, de a többi jelenlegi 1.6 literes autóval összehasonlítva nem csak, hogy nem gyengébb érzésre, de a felsorolt autók közül ez ment a legjobban. (Golf V, Mazda 3 1.6 Sport, előző Corolla 1.6, illetve az akkori Almera 1.5, Új Suzuki Swift 1.5)
--------------------------------------------------------------
UPDATE: Most 2,5 éves az autó, semmi probléma nem volt még vele, remélem így is marad, és a mai napig nagyon tetszik kívülről.
--------------------------------------------------------------
UPDATE: Most 4,5 éves a kocsi, továbbra sem volt vele semmilyen probléma. A kuplung pedál nálam is szokott nyekeregni, mint ahogy mások is írták már, de a működésében semmilyen hiba nincs, annyira meg nem zavaró, én nem is foglalkozom vele. Most 62 ezernél jött elő egy olyan jelenség, hogy a hátul osztottan dönthető hátsó ülés jobb oldalsó részét a közelmúltban valamiért lenyitottam, és azóta hallom, hogy nyöszörög, nyekereg, amikor visszacsukom, ilyenkor ha újra lenyitom, és erősebben visszacsukom, elhallgat, de csak egy időre. Ez egy kicsit zavaró. Ezen kívül nem nagyon zörög benne semmi, ami bosszantó lenne, kár ezért az apróságért... :-(
Amúgy a kocsi napi használatban van most már, tökéletesen teljesít, nyáron 5,1 - 5,5 a fogyasztása főleg országúton használva, KLÍMÁVAL is!!! Természetesen nincs hajtva, 90 és 100 Km/h - val járok vele átlagban. Ha a belsejében nem lenne ez az ülészörgés most, akkor nem is nagyon tudnék negatívumot említeni. Így sem rossz persze azért még, de jó lenne, ha ezt sikerülne valahogy kiküszöbölnöm. Amúgy a futóműve, kormányzása és a váltó működése még mindig ámulatba ejtő, hihetetlenül precíz, bár egy kicsit azért tartok tőle, hogy a hazai utakat a futómű megsínyli majd, de remélem nem így lesz... :-)
--------------------------------------------------------------
UPDATE: na 2 heti idegesítő zörgés után erőt vettem magamon, megnéztem, hogy mi az, tényleg az ülés rögzítésére szolgáló fül volt az, de sikerült úgy beállítani, hogy most már egyáltalán nem zörög, még rossz úton sem... :-) így viszont újra maximálisan elégedett vagyok a géppel!!! :-)
--------------------------------------------------------------
UPDATE: > 90 ezer Km., még nem romlott el semmi, és az évente cserélésre kerülő szűrőkön kívül(levegő, olaj és pollen) még minden eredeti (pl. a fékbetétek is... de a gyertyák már 1x voltak benne cserélve :-D)! Műszakilag ugyanúgy működik rajta minden, mint új korában, nem látszik szinte sehol az elmúlt 6 év a beltérben, max a kuplungpedálon van egy kis kopás. Ami negatívum, hogy a műszerfal jobb első oldala felől jön elő időnként valami zizegés, zörgés, de ez nem folyamatos, ezt kb 80 ezer km után kezdte el, azóta meg is maradt. A közelmúltban égett ki a rendszámtábla világítás is, mindkettő, szinte egyszerre. Ezt leszámítva nem volt más. Ha így folytatja tovább, akkor maradni fog, nem is nagyon lenne értelme a cserének...
--------------------------------------------------------------
Update: Lassan 120 ezer km lesz benne, továbbra is teszi a dolgát, nem volt vele gondom. 110500 km -nél elvégeztettem rajta a 120 ezres nagy szervizt. A fékeket, betéteket továbbra sem kellett cserélni... :-))
--------------------------------------------------------------
Update (2013): Már elég régen írtam az autóról, így gondoltam most frissítem a leírást. Az autó idén októberben lesz 9 éves, jelenleg 152.000 -nél tart a számláló. A mai napig hibamentesen üzemel. 10-15 ezer kilométerenként szervizeltetem az autót, de a kötelező cseréken kívül eddig nem nyúltak még semmihez. A megbízhatósága nagyon fontos, mert napi használatban van. A műszerfali megvilágításnál kiégett pár izzó, ami engem eléggé zavart, de ezt egyszerűen orvosolták a márkaszervizben. Illetve évente legalább 1x cserélem valamelyik izzót a tompított fényszóróban. Már egész nagy rutinom lett benne, a kezdeti 1 órás szintidőt sikerült 15 percre redukálnom. Nincs nagy kezem, de még így is elég nehéz hozzáférni.
Az autó belseje is teljesen egyben van, a kuplung pedálon látszik némi kopás, a kormány és a váltó bőrözése még teljesen ép, mint ahogy az üléskárpitok is. Ha huzamossab ideig napon van, így nyáron, akkor utána hajlamos néhány műanyag elem nyiszogni, nyöszörögni, de ha visszahűl az utaskabin normális hőfokra, és vele együtt a műanyagok is, akkor ezek megszűnnek, és nagyon minőségi autó benyomását kelti.
Pár hónapja elkezdtem foglalkozni az autócsere gondolatával, év vége felé talán aktuális lehet a projekt. Jelenleg több típus is esélyes, köztük az új Civic, Leon, Jetta, Nissan Qashqai és Mazda 3 is.
--------------------------------------------------------------
UPDATE (2014): Az autó most ~9 és fél éves, és lassan elérkezik az ideje a cserének, így gondoltam leírom a végső tapasztalataimat az autóval kapcsolatban.
Jelenleg 163 ezer KM van benne, és egyáltalán nem bántam meg, hogy ezt az autót válaztottam annak idején, ma is így tennék. A mai napig mindene nagyon precízen működik, a kapcsolók, a váltó, a vezetése még mindig élvezetes. A motor a mai mezőnyben a maga 110 lóerejével már messze nem számít erősnek, de legalább megbízható, jól teszi a dolgát, és nagyon jól fogyaszt.
Az autó hibái az évek alatt mit sem változtak, továbbra is küzdök azzal, hogy az első lámpában a tompított fényszóró izzói viszonylag gyakran kiégnek, illetve a kuplung pedál recsegő hangja is megmaradt mindvégig. Működésében semmi probléma nincs, de amennyire tudom, ez ennek a típusnak jellegzetessége (hibája) volt, így ezzel együtt kell élni. A beltérben az ülések és a műanyagok egyáltalán nem koptak meg, minimális zörgés tapasztalható csak rossz úton. Összességében az autó 1x nem indult egy reggelen, amikor 9 éves korában az akkumulátor egyik napról a másikra kilehelte a lelkét.
Rozsdát sehol nem látok az autó karosszériáján, de az alja is nagyon szép állapotban van, kötelező szervizeknél mindig szemügyre szoktam venni.
Utódnak nagyon szerettem volna ismét Hondát választani, de a sors úgy hozta, hogy megint a Mazda 3 lett a legnagyobb ellenfél a szememben, és most a Mazda nálam jobbnak bizonyult. Elsősorban a külső miatt, de a 2 literes Skyactiv motor is meggyőzőbb volt, mint az 1.8 VTEC. Kíváncsian várom, hogy milyen lesz majd az új Earthdreams motorcsalád 2015 -től, bízom benne, hogy nagyot alkotnak vele. Addig viszont maradok a szívó benzinesnél, ami jelenleg a Mazdánál a legmeggyőzőbb.
A Honda pedig remélem egy olyan új tulajdonoshoz fog kerülni, aki hasonlóan vigyáz rá és megbecsüli. Ha így lesz, szerintem a következő 10 évet is ugyanilyen megbízhatósággal fogja teljesíteni.

Hibalista

- Az autóval az eddigi több, mint 162 ezer KM alatt nem történt semmi meghibásodás. - Az utóbbi pár évben a tompított lámpákban lévő izzókat évente legalább 1x cserélni kell, és a műszerfal világításban is cseréltettem már pár izzót. Az akkumulátor hónapra pontosan 9 éves korában adta meg magát. - Fontosnak tartom megemlíteni, hogy 9 és fél évesen és több, mint 160 ezer km után, a fékek még mindig az eredetiek, még fékbetét csere sem volt az autón, a 150 ezres szerviznél is rendben találták. Lassan aktuális lesz az újabb szervizelés, talán most már cserélik.

Ide hordtam szervizbe

Honda márkaszerviz - TatabányaHonda márkaszerviz - Ercsi

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Saját, privát szerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 163000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift 1.6i 16V Manager Következő autója? 3 Skyactiv-G165 Revolution
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)